Welkom bij het Nationaal HengelSportForum. Als dit uw eerste bezoek is, klikt u dan op FAQ voor de spelregels van dit forum.
Om te deelnemen op het forum dient u zich te registreren.
Meldt u zich vandaag nog aan bij de leukste hengelsportsite van Nederland en België en ontmoet uw (nieuwe) visvrienden online!
We waarderen uw bezoek aan het NHSF. We zouden het echter nog meer waarderen indien u aan de discussies meedoet.
Dus kom op, reageer op een vraag of stel zelf een vraag in het forum!
Mooie vangst Harold beter dan zaterdag toen ik bij je was.
Ik had zondag morgen 4 barbelen 42,43,44 en 48cm in drie kwartier tijd.
Eindelijk weer barbeel gezien.
gr.Leo
Deze topic heet actuele barbeelvangsten......please laat het daarbij en voer deze discussie verder in de topic 's morgens, s middags en 's avonds.......
gisterenmiddag op een stek gevist van 14 - 20 uur. Om 19.50 mijn eerste beet gehad, maar door naderent onweer moeten vluchten. Vandaag naar dezelfde stek, weer vanaf 14 uur, tja ik geef niet makkelijk op.... Nu om 21 uur moeten vluchten voor onweer, alleen nu net te laat.....Tot twee keer toe net voor de schemer af moeten haken, en ook tot twee keer toe net in die tijd beet gaan krijgen. Vandaag trouwens een paar keer moeten vluchten voor de regen, en tussen de buien door toch 4 barbelen kunnen pakken. Nummer 5 bedacht zich net voor de kant.....
@Leo:
Toch 4 stuks gevangen zondagochtend, is niet slecht!!
Zaterdag was het bij mij idd een stukkie minder, je hebt de vasrzwemmer meegemaakt, en een landingsnet dat voorbij kwam drijven en gelukkig gered kon worden met een paar worpen met mijn hengel.. hahaha
Slim hè, je net vast gedeeltelijk in het water leggen omdat je denkt een vis te gaan landen en dan een vastzwemmer krijgen en niet meer op je net letten... hahaha
Groet
Harold
"The greatness of a nation, and its moral progress is measured by the way its
animals are treated" - Ghandi
Klopt Tim!! Ik ben een uurtje geleden ook gestopt. De wind was niet te harden. Hopelijk gaat hij later wat liggen en kan ik vanavond eindelijk eens doorvissen op die stek. De eerste twee barbelen heb ik weer te pakken de derde was me na een dril van 18 minuten te slim af.....al hoewel....het is vragen om moeilijkheden als je dunne onderlijnen gebruikt.
net terug van de ijssel, had eerst een fikse bui over me heen aangezien ik de paraplu niet kon opzetten vanwege de wind.
Kreeg steeds paar zachte tikjes dus ben maar gaan veranderen en met succes. Had 3 barbelen van 35,41 en 54cm. En nog 2 mooie windes. Heb denk ik ook nog mn PR verspeelt.. had nieuwe haken gehaald maar gooi ze gelijk weer weg:P Voelde zwaar aan en ongeveer 10meter uit de kant: haak recht:@ volgende x beter:P
@ Nelis: ai... Das k*t om maar even platvloers te zeggen... Maar wel een mooie avond verder!
@ Frans, lekkere sessie!
Rond 7 uur zag ik dat het mooi begon op te klaren in Deventer.. Dus ik dacht van, ik pak de fiets en ga ook nog even naar de IJssel. Ik zat pas om half 8, maar wel een mooie avond gehad!
Na 20 minuutjes de eerste aanbeet, beet helaas niet door, na 3 minuten kijken of het aas eraf was.., ja. Snel nieuw aas en weer op hetzelfde plekje gooien..., 1 minuut later volle aanbeet, leuke barbeel van 45.
]
Vervolgens 45 minuten stil.. dan een aanbeet die geen tikje vooraf gaf, rechtstreeks door de baitrunner. Aanslaan, hangen, voelt als dik..., pats lijn in 2-en.. Draai binnen, laatste meter helemaal gerafeld.. aarrggg,d at was voor het ingooien nog niet zo
Na een kwartiertje weer een dikke aanbeet, voelde weer goed. Na een korte agressieve dril een barbeel van 68 op de mat. Op de foto is iets aparts te zien bij zijn vin.. Deze vis had een plastic touw om zijn middel..., inmiddels deels ingegroeid (boven aan de rug), maar het zat wel los! Echt niet prettig om te zien! touw doorgeknipt snel een foto en weer terug, hopelijk overleeft deze vis dit gruwel...
het begon al aardig schemerig te worden..... Maarja, net een vis, het zal nietde eerste keer zijn om 2 achter elkaar te vangen... Na 5 minuten een volle run! En eht voelde weer erg zwaar! Ik dacht even aan een PR... Na een dikke 10 minuten lag een dikke barbus op de mat... Na beklijken van de foto (in eerste instantie dacht ik na het meten aan een pr..) zag ik dat ie helaas 1,5 cm korter was.... 75 cm, maar wat een prachtvis weer! En wat ben ik blij dat ik zo laat nog op de fiets ben gestapt!!
Reageer