Het gaat er niet om of je het verkeerd hebt. Het gaat om je persoonlijke ervaring. Blijf dus de methode gebruiken die jij prettig vindt. Wees je er wel van bewust dat de maten die worden aangegeven in geval van dyneema verre van correct zijn. De 12/00 die jij gebruikt zal eerder rond de 25/00 liggen. Ja echt. Mijn nylon zal ongeveer 2/00 dikker zijn. Ook nylon is overigens niet zaligmakend als het om lijndruk gaat. Ik heb laatst een wedstrijd gevist aan het Pannerdensch Kanaal en daar was niets tegen de stroming bestand.
Dyneema gebruik ik alleen op stilstaand water wanneer ik met de feeder vis vanwege de haarscherpe beetregistratie. Daar is in feite de dyneema voor bedoeld. Ik gebruik zelf de Whiplash Pro 6/00 met een trekkracht van ruim 10 kilo (!!!). Op korte afstand in combinatie met een stuk powergum, op lange afstand in combinatie met een voorslag.
Wanneer je met een zelfhaaksysteem op barbeel vist, is die subtiele beetpresentatie met dyneema in feite minder noodzakelijk. De vis knalt er toch wel vandoor, zodra deze zich geprikt heeft.
Dyneema gebruik ik alleen op stilstaand water wanneer ik met de feeder vis vanwege de haarscherpe beetregistratie. Daar is in feite de dyneema voor bedoeld. Ik gebruik zelf de Whiplash Pro 6/00 met een trekkracht van ruim 10 kilo (!!!). Op korte afstand in combinatie met een stuk powergum, op lange afstand in combinatie met een voorslag.
Wanneer je met een zelfhaaksysteem op barbeel vist, is die subtiele beetpresentatie met dyneema in feite minder noodzakelijk. De vis knalt er toch wel vandoor, zodra deze zich geprikt heeft.

.......
Ben alleen s avonds pas om 18.45 uur thuis vant werk
Dat wordt dus zaterdagochtend de hengel ophalen 
. Maar bedankt voor de tips, mits en maren iedereen!
Reageer