Barbeelvissen op de grensmaas

Collapse
X

• Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • Harold Z
    I'm not an addict

• 14-08-2007
    • 611
    • Uden

Mooie vis zeg!!
    Lekker donker van kleur!!
    "The greatness of a nation, and its moral progress is measured by the way its
    animals are treated" - Ghandi

Reageer

• Robin
      Vaste stok & Feeder

• 26-11-2006
      • 490
      • Meerssen

Oorspronkelijk geplaatst door Michiel
      heb 1 man gesproken die er een van 71 cm gevangen heeft. En wie weet komen ze voor ons ook nog.
      Weet niet of het dezelfde persoon is geweest, maar afgelope mei maand kwam ik in gesprek met een barbeelvisser op de grensmaas die onder het vertellen een barbeel van 74cm stond te drillen, foto heeft hijzelf (helaas haha... anders konk hem opt forum laten zien) maar er zitten dus ook grote exemplaren in de grensmaas!
      groetjes Robin

"De beste tijd moet nog komen"

Reageer

• Barbelenvanger
        Moderator
        • 11-03-2004
        • 499
        • Son

met de laatste giflozing en massale vissterfte is er ruim 35.000 kilo dode vis afgevoerd. Waaronder vele meervallen en barbelen. Sommige waren 81 cm lang............
        www.barbelen.nl

Reageer

• D.E.N.N.Y.
          Frequent aanwezig

• 09-07-2007
          • 129
          • Oosterhout ( Noord-Brabant )

Daarom vraag ik me eigen af of er nu wel goed te vissen is

Misschien is het ook wel beter om de rivier wat rust te geven ...

Reageer

• Lubbe176
            Platte deurmatte visser!

• 22-08-2007
            • 193
            • Erica

ik denk niet dat wij als sportvissertjes veel invloed hebben qua rust in de rivieren
            Wie het voorntje niet eert, is de karper niet weert.

Reageer

• D.E.N.N.Y.
              Frequent aanwezig

• 09-07-2007
              • 129

Hallo,

Na vele jaren niet te hebben gevist heb ik dit jaar mijn spulletjes weer uit de schuur gehaald. Met dank aan mijn vismaat ook meteen 2 feeder hengels gekocht vind het werkelijk fantastisch. Nou woon ik in maastricht en het meest spannende water is toch wel de grensmaas bij borgharen en dan natuurlijk op barbeel, we hebben er al gevangen maar het is niet echt constant en we willen natuurlijk meer.
              We vissen nu met veel hennep (soms wel 5 liter per dag) door het voer en om los bij te voeren aan de haak gaan of maden of mais of kaas.
              Nu is het lastigste van dit water toch vaak wel de stroming en of het voer wel mooi op de plaats blijft liggen. Wellicht zijn er dus mensen die hier raad mee weten of gewoon andere tips hebben.

Ik hoor het graag
              Groet Michiel
              Om op je vraag terug te komen, ik denk niet dat voeren nut heeft bij die stroming, je zou natuurlijk wel een korfje kunnen vol proppen met kaas.

Het is ook meer een kwestie van de juiste plek zoeken, en anders zou ik een paar meter voor je plek voeren Wat ik zelf doe,is gewoon een korfje met kaas vullen,soms voer ik trouwens helemaal niet en vang ik toch goed.

Maar even nog over die giflozing, heb jij daarna nog gevist..of was je laatste keer van die foto ? ( in mei )

Reageer

• Michiel
                Barbeel op de grensmaas

• 01-10-2007
                • 12
                • Maastricht

Oorspronkelijk geplaatst door D.E.N.N.Y.
                Om op je vraag terug te komen, ik denk niet dat voeren nut heeft bij die stroming, je zou natuurlijk wel een korfje kunnen vol proppen met kaas.

Het is ook meer een kwestie van de juiste plek zoeken, en anders zou ik een paar meter voor je plek voeren Wat ik zelf doe,is gewoon een korfje met kaas vullen,soms voer ik trouwens helemaal niet en vang ik toch goed.

Maar even nog over die giflozing, heb jij daarna nog gevist..of was je laatste keer van die foto ? ( in mei )
                Ja hoor de lozing is begin augustus geweest daarna ook nog gevist en gevangen. Weinig barbeel gevangen maar wel goede beten gehad. Dus ze zitten er zeker nog, het is alleen lastig vangen.

Reageer

• Michiel
                  Barbeel op de grensmaas

• 01-10-2007
                  • 12
                  • Maastricht

Mijn vraag van deze topic was eigenlijk of iemand nog tips heeft voor een nog betere vangst.

Reageer

• D.E.N.N.Y.
                    Frequent aanwezig

• 09-07-2007
                    • 129

Mijn vraag van deze topic was eigenlijk of iemand nog tips heeft voor een nog betere vangst.

Kan je helaas niet verder helpen,maar het is ook een kwestie van de rivier kennen ' bepaalde plekjes proberen enz..

Als je vaak in de grensmaas vist,moet je dat toch wel kunnen peilen,zo breed is die rivier niet.

Bij Borgharen moet je ze zeker kunnen vangen,bij dat middenstuk in het water,
                    daartussen ingooien.

Reageer

• Michiel
                      Barbeel op de grensmaas

• 01-10-2007
                      • 12
                      • Maastricht

Oorspronkelijk geplaatst door D.E.N.N.Y.
                      Kan je helaas niet verder helpen,maar het is ook een kwestie van de rivier kennen ' bepaalde plekjes proberen enz..

Als je vaak in de grensmaas vist,moet je dat toch wel kunnen peilen,zo breed is die rivier niet.

Bij Borgharen moet je ze zeker kunnen vangen,bij dat middenstuk in het water,
                      daartussen ingooien.
                      De stekken en het water zijn eigenlijk het probleem niet. Het gaat me eigenlijk meer om welk aas, lokvoer, te gebruiken technieken enz enz. Wie helpt mij???

Reageer

• karperkoning
                        Karpervisser!
                        • 13-12-2005
                        • 878
                        • AELSE

Oorspronkelijk geplaatst door Robin
                        Weet niet of het dezelfde persoon is geweest, maar afgelope mei maand kwam ik in gesprek met een barbeelvisser op de grensmaas die onder het vertellen een barbeel van 74cm stond te drillen, foto heeft hijzelf (helaas haha... anders konk hem opt forum laten zien) maar er zitten dus ook grote exemplaren in de grensmaas!

Ik weet wie je bedoelt robin.. maar dit was een karpervisser geen barbeelvisser!
                        http://www.carpteamelsloo.tk

http://www.hsv-juliana.tk

Helemaal Karpervisser !!!
                        Karp Fishing 4 live!

De groeten
                        Ralph

Reageer

• D.E.N.N.Y.
                          Frequent aanwezig

• 09-07-2007
                          • 129

De stekken en het water zijn eigenlijk het probleem niet. Het gaat me eigenlijk meer om welk aas, lokvoer, te gebruiken technieken enz enz. Wie helpt mij???

Nou Michiel,ben er afgelopen vrijdag geweest, geen barbeel gevangen....heel dat klote eind voor niks vanuit Breda Nu kan ik er om lachen..alleen een paar roofbleien gevangen,bij de stuw ( Borgharen ).

Stroming viel me ook niet mee,zeg

Reageer

Working...