barbeel voor beginners

Collapse
X

• Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • firesma
    Met enige kennis...
    • 25-04-2005
    • 325
    • Aan het water

Aan de ijssel kan je ze overal vangen. Ik vang vanaf Kampen tot aan Deventer. Onder Deventer zitten ze natuurlijk ook wel maar dat is mij te ver rijden...

Reageer

• DERKZZ
      de eeuwige amateur

• 21-12-2007
      • 89
      • brummen

ok dan, dus al ik het goed begrijp vissen jullie met een korf vanaf 80 gram.
      ik neem aan dat daar dus een witvis voertje in zit? die je dus kunt mengen
      met een busje zwiterse strooi kaas??? en dan een blokje oude kaas aan de hair. wat is een goede haak maat dan?
      30/00 is zat neem ik aan

ook heb ik wel eens gelezen over een man die alleen een schuifloodje op zijn lijn had met een stukje kaas op de lijn.
      na elke 10 minuten gaf hij wat lijn zodat de stroming het kaasje een aantal meters meenam en zo een groot gebied kon uitvissen met weinig last van bijvangsten iemand ervaring mee?

groet

Reageer

• BasB
        IJssel-ganger

• 04-08-2007
        • 393
        • Deventer

Ik had geen zin in een nieuw topic te openen voor 1 klein vraagje...., en het valt wel onder deze categorie denk ik

Ik zat vanavond (jaja ) op de krib en even later kwamen 2 heren op de naastliggende krib... Zij gooiden hun lood en al echt in de midden vand e IJssel... Ik ga ervanuit dat dit barbeelvissers waren.. Maar dan de vraag.. Doen jullie dat ook? Want ik vis eigenlijk nooit vol in de stroom enkel in de stroomnaad... Ik gooi altijd mn stukkie lood opd e grens van de stroomnaad en de volle stroom, n iet verder..

Hoe doen jullie dit en/of wat is jullie gedachte hierover?

Groet Bas
        2x Shimano Catana Barbel Power + Shimano 6000D-EU

Reageer

• rodbuilder
          Perch hunter

• 01-09-2008
          • 81
          • Utrecht

barbelen voor beginners

Beste forumleden, ik heb nu al een aantal keren op de Waal bij Nijmegen gevist en zonder resultaat (behoudens de brasems en windes dan). Ik heb in de neringen, stroomnaad en hoofdstroom gevist. Ook tussen de kribben gevist, maar geen barbeel gezien. Heeft iemand een idee wat ik fout doe? Ik vis met twee
          feederhengels op de kop van de kribben, en mijn voer (voor de korf) bestaat uit pellets,hennep en uiteraard
          feedervoertje.

Reageer

• IamBarbeel
            Met enige kennis...

• 23-02-2007
            • 342
            • aan de zonnige IJssel

rodbuilder,

Gewoon blijven proberen... Dan komt de Barbeel vanzelf.
            www.ijsselbarbelen.nl
            [/B]
            Website van IamBarbeel en Mike-ad

Reageer

• rodbuilder
              Perch hunter

• 01-09-2008
              • 81
              • Utrecht

Oorspronkelijk geplaatst door IamBarbeel
              rodbuilder,

Gewoon blijven proberen... Dan komt de Barbeel vanzelf.
              Ik ben gelukkig wel van het type doorzetten, dus ik ga m'n best doen!

Reageer

• Nelis
                vaste/feeder/barbeel

• 21-11-2007
                • 92
                • Duiven

even @basb

Heel af en toe wil ik dat ook wel eens doen de korf/lood word met de stroming stukje meegevoerd en dan rolt het zo richting de stroomnaad waar het dan(als je niet heeeel ver hebt gegooid) mooi inliggen en soms iets in de stroming.
                Voordeel hiervan is(mijn mening:P) is dat het aas al zon 30 meter over de bodem heeft gestuiterd voordat hij op de plek ligt dus kans op nog een toevalstreffer(als de korf stil ligt wil het soms nog 2min duren en ze hebben hem al) Zonder voer doe ik dit alleen vrijwel nooit.
                beter 1 vis in het net dan....

Reageer

• Martijn1980
                  Newbie

• 06-09-2008
                  • 1
                  • Raalte

Hallo,

Ik ben door alle berichten over de barbeel helemaal enthousiast geworden over deze vissoort en ben daarom van plan om ook gericht op deze soort te gaan vissen. Ik woon zelf in Raalte, dus is de rivier de IJssel voor mij een logische keuze. Zijn er meer mensen uit de regio Deventer-Zwolle die op de IJssel vissen en die het geen probleem vinden dat ik een keertje mee gan vissen op barbeel? Dit zou ik erg waarderen.

Groeten,

Martijn

Reageer

• rodbuilder
                    Perch hunter

• 01-09-2008
                    • 81
                    • Utrecht

ben vandaag op de Ijssel geweest, en heb mijn eerste barbelen ook kunnen haken. Ik begon eerst met een losser (voelde wel goed aan), waarna ik 2 exemplaren ving van 62 cm en 75 cm (ik was zo blij als een klein kind, kicke wat een power hebben die beesten). Had ook nog 2 brasems en 1 winde.

Reageer

• mike-ad
                      Snorremans

• 14-02-2008
                      • 328
                      • Halle

Gefeliciteerd rodbuilder, maar pas op je bent zo zelf aan de haak geslagen.

Ik ben dit jaar ook pas begonnen en nu een barbel addict.
                      Jammer dat het seizoen bijna ten einde loopt.

Groet Mike
                      www.ijsselbarbelen.nl:

Reageer

• rodbuilder
                        Perch hunter

• 01-09-2008
                        • 81
                        • Utrecht

Oorspronkelijk geplaatst door mike-ad
                        Gefeliciteerd rodbuilder, maar pas op je bent zo zelf aan de haak geslagen.

Ik ben dit jaar ook pas begonnen en nu een barbel addict.
                        Jammer dat het seizoen bijna ten einde loopt.

Groet Mike
                        Inderdaad Mike, het virus heeft mij ook gegrepen. Jammer dat idd het seizoen ten einde loopt, maar van het weekend toch maar weer op pad. Ze voorspellen wel veel regen deze week, weet niet of dat zo bevorderlijk is maar goed..... Aan de Ijssel vissen is al mooi op zichzelf.

Reageer

Working...