Welkom bij het Nationaal HengelSportForum. Als dit uw eerste bezoek is, klikt u dan op FAQ voor de spelregels van dit forum.
Om te deelnemen op het forum dient u zich te registreren.
Meldt u zich vandaag nog aan bij de leukste hengelsportsite van Nederland en België en ontmoet uw (nieuwe) visvrienden online!
We waarderen uw bezoek aan het NHSF. We zouden het echter nog meer waarderen indien u aan de discussies meedoet.
Dus kom op, reageer op een vraag of stel zelf een vraag in het forum!
Goed om te zien dat je weer in de running bent Mike! Klasse! Als het een beetje mee zit, ga ik dit weekend ook weer eens kijken. Snoekseizoen is nu dicht, dus de barbeelvisserij begint weer trekken aan mij. Ik ben benieuwd.
Vandaag wezen vissen vanaf kant? Het water staat zo hoog. Eigenlijk is het meer vissen in het weiland.
Veel vuil dus constant tikken op je top. Je kon om de 5 minuten je lijn in halen en pruiken gras,riet en takken en ander vuil verwijderen. Moeilijke beet registratie . Toch nog wat aan de haak geslagen.
Mijn eerste exemplaar ooit. 12 cm. Toch nog een nieuw pr. Yippie!!!! De ijssel heeft dus schoon water.
Morgen weer een andere plek proberen als die droog ligt.
Inderdaad Mike, het water in de IJssel staat erg hoog. Dit weekend werd ik daar ook mee geconfronteerd (en aangezien
ik een uur moet rijden), wat niet zo prettig was. Weet iemand hier wat zo gemiddeld de waterstand rondom Olst en Wijhe
moet zijn, opdat er op de kribben te vissen is? (dan kan ik dat checken op teletekst enzo). Alvast bedankt voor de moeite mensen!
Voor mij is het ook een uur rijden en ik kijk altijd eerst op teletekst pag.720 bij ijsselkop, die moet op 9mtr of lager staan dan kun je op de kribben. die staat nu op 1077 en dan weet je dat je niet meer op de kribben kunt.
@ Mike :
Zaterdagochtend gevist in de Waal op een hoge krib, maar ook daar was het niets, steeds de lijnen vol met gras, ... 'k had onderhand een hooiberg naast me liggen, was echt niet normaal meer en ben er ook vroegtijdig mee gestopt.
Maar je hebt toch nog een leuke bijvangst, ha ha ha die vang je ook niet elke dag.
Ik vis ook vaak bij Wijhe en Olst.
En kijk altijd op google naar Actuele waterstand Deventer.
Als het daar goed is,kan je ook bij Olst en Wijhe goed vissen.
gr Dirk
Het was weer bijtanken op de ijssel. Lekker vissen en blanken helaas. Geen stootje gehad zat en zondag.
Op de grens maas gaat het lekker. Ik hoop dat de barbus barbus op de waal en de ijssel ook weer zin krijgt om te azen.
Groet Mike
Zondag weer lekker aan de waterkant gezeten. Het water is weer aan het stijgen. Helaas geblanked geen stootje gezien. Hopelijk zullen de conditities als watertemperatuur en hoogt snel veranderen. Maar in zwitserland is er afgelopen weekend op 1000 meter weer een pak sneeuw gevallen. De zwitsers houden hun hart vast voor het smeltwater in het voorjaar. Ze verwachten heel veel overlast.
De landtemperatuur gaat wel de goede kant op, watertemperatuur en stand de verkeerde,.... er staat al weer 1,20mtr water over de kribben in de Waal en er komt nog meer bij en de watertemp. blijft maar hangen op 7 tot 7,5 graden,....
Vanavond effe naar de ijssel geweest. Een aantal kribben bij mij in de buurt waren weer bevisbaar. Een flinke poeier op mijn hengel en in eenklap de lunchmeat er af. En tijdens het aftuigen van een hengel een aantal tikken op me andere hengel. Terug rennen aanslaan en yes. Een lief vertederend barbeeltje van 38 cm. Een snoepie
Reageer