Actuele Barbeelvangsten IJssel
Collapse
X
-
-
Heb helaas geen vangstmeldingen, omdat ik simpelweg ff geen tijd heb om te vissen. Heb namelijk net een huis gekocht en ben druk met alle rompslomp rondom dat gebeuren. Wens iedereen mooie vangsten toe, en doe je best om die ene kanjer te vangen.
groet, EdwinReageer
-
Heey Edwin, wat vervelend nou.., maar je hebt er zelf voor gekozen he haha. Vorig jaar zat ik in hetzelfde schuitje (moest ook een en ander verbouwen). Maar voor mij werd het alleen maar beter aangezien ik van Coevorden (zuidoost Drenthe) naar Devetner ging..., naast de ijssel :P haha
Succes met de koop etc!!2x Shimano Catana Barbel Power + Shimano 6000D-EUReageer
-
Vanavond weer met Mike op stap geweest, hadden binnen een uur al 3 Barbelen!!
Alleen toen brak de hel losss. JESUS wat een weer. Ik was tot me onderbroek nat.. pffff
Later deze week een verslagjeReageer
-
Zo dat was me een buitje. Plu krom. Liter water in mijn laarzen. En Tim maar boffen die zat mijn zijn plu redelijk uit de wind. Lekker verscholen achter Stormbreker Mike. Maar mooie formaten gevangen Tim 7) cm dikke boedha barbeel en 45 cm. Ik een vette 69 cm. De moeite waard.
En Tim al op gedroogd kijk uit naar het filmpje.
Groet MikeReageer
-
Afgelopen woensdagmorgen van 4 tot 10 uur geweest 3x pr verbeterd 39-46 en 53 cm.
Vang sinds 1995 barbus op de ijssel met picker grootste tot afgelopen woensdag 28 cm.
Toch maar eens wat zwaardere stok gekocht om die grote jongens te vangen.
Afgelopen zaterdagavond van 18 tot 23 uur geen beweging in de top gehad.
Gr speedyReageer
-
Meestal tegen een uurtje of 8 's avonds ben ik bij mijn stek en vang ik het eerste uur een stuk of 5 barbelen tot zo'n 50cm. Daarna blijven de beten vaak aanhouden maar zijn het steeds voorzichtige beten. Na 23.00 lijkt het wel of er plaats gemaakt wordt voor de grotere vissen. Meestal vang ik dan vissen tussen de 45 en 70cm met zo af en toe een uitschieter. Midden in de stroming pak ik de kleintjes en naast de stroomnaad vaak de grotere maten. Overdag afgelopen week in de warmte wilden ze niet zo goed ,pas in de avonduren dat het koeler werd. Toch alles bij elkaar 27 barbelen vorige week. Heb 5 keer gevist waarvan 1 dag zonder ook maar een aanbeet op een bekende (barbelen)stek.2011 47 barbelen en grootste 62cmReageer
-
bedankt Bas! Elke verhuizing is weer ff zweten, maar ja aan elk begin komt ook weer een eind. Ik ga in Utrecht wonen, wie weet tik ik nog een barbeeltje uit de kromme rijn in de tussentijd
groet, edwinReageer
-
Vanavond nog even naar de IJssel geweest. 1 gelost en 4 gevangen. Verder nog wat zuinige tikjes op de top. De maten: een wonderbaarlijke 15 cm op een brok kaas die groter was dan zn kop :P, 35, 50 en 65. Leuke avonde gehad, was goed weer, maar het koelde wel erg snel af!
Groeten2x Shimano Catana Barbel Power + Shimano 6000D-EUReageer
-
Heey
Ik ben gisteravond ook geweest! van 17:00 tot 21:00 Kreeg ik ineens een strortbui over mij heen
En ik maar hopen dat de aanbeet uit zou blijven maar nee hoor. Het regende nog geen 5 minuten op volle kracht en boem de baitrunner stond te gieren. Mooie vis geland had geen meetlat/lint bij mij maar gok op 70+ Het was iniedergeval mijn PR daarna een joekel van een kolblei gevangen schat zo'n 45 cm en mijn maat had nog een barbeel gelost vlak voor de kant. Ben tegenwoordig in het bezit van een Fox duo-lite Barbel Extra! Super fijne actie in de hengel echt ongelooflijk! Ohja kreeg net na de eerste dril echt een mega run op mijn andere hengel ik dacht echt dit moet een karper zijn maar in ieder geval geen barbeel. Dat bleek na 20 minuten wel het was namelijk een reuze wilgen tak
***ver:P Nouja binnenkort wil ik een keer proberen wat meer stroomopwaarts te gaan kijken of het daar wat meer wil mijn maat had laatst in een nachtsessie ook nog een barbus van 77 en 76 cm gevangen ik mocht hier helaas geen getuige van zijn. Alleen wij houden het vaak nog op zo'n max 4 a 5 barbelen op best lange sessies. Mijn vraag is verkassen jullie vaak? Of zitten jullie wel vaak op dezelfde stek. Wel of niet voeren.
Ik hoor het graag. Spreek jullie!Reageer
-
De meningen zijn erg verdeeld over tactiek/techniek met barbeelvissen. Mijn mening, voeren hoeft niet, kribhoppen wel.Als ik 1 a 1,5 uur geen (of 1x) beet krijg ben ik van de krib af. Zoek je eigen manier! Maar 5 vissen op een avond is op zich niet heel verkeerd hoor.2x Shimano Catana Barbel Power + Shimano 6000D-EUReageer
-
Als je 1 of 2 Barbelen vangt in een sessie van 3uur heb je het al prima gedaan.
Meer Barbelen is alleen maar meegenomen!
Het is geen witvissen jongensReageer
-
amen,.....
Ben vanmorgen naar de Waal geweest (ja ja, dit is de IJssel afdeling) maar heb wederom een blanco sessie achter de rug, geen barbeel, maar wel vloermatten en een heel mooi grondeltje van pl/m 10cm.

En dat op een prop maden met haak 8, wist deze kleine doerak zichzelf te haken, .... ik moest echt de haak uit z'n bekkie halen, ha ha ha
Maar wel een prachtvisje,.... en ik zag zelfs de tikjes op de top van de hengel.Reageer
Webbies Forumindex Footer
Collapse

Reageer