Actuele Barbeelvangsten IJssel

Collapse
X

• Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • mike-ad
    Snorremans

• 14-02-2008
    • 328
    • Halle

Ha die @iambarbeel heeft de verlaafde zijn dosis weer gehaald David had mooie vangsten eergisteren op de sticks.
    groet Mike
    www.ijsselbarbelen.nl:

Reageer

• IamBarbeel
      Met enige kennis...

• 23-02-2007
      • 342
      • aan de zonnige IJssel

@jurgen en rodbulder
      probeer eens zelf gemaakte sticks van zwitserse strooikaas.
      Ik had op kaas ook kleine aanbeten. Heb toen geprobeert met pellets maar die lieten ze links liggen. Toen overgestapt op zelf gemaakte sticks met een lange onderlijn en jahoor daar waren de poeiers weer. Hengel ernaast met kaas en dat waren net knabbel en babel. Succes
      www.ijsselbarbelen.nl
      [/B]
      Website van IamBarbeel en Mike-ad

Reageer

• collin
        barbeelverslaafde

• 18-06-2007
        • 165
        • Eindhoven

Ijsselvissers, gefeliciteerd met de vangsten.Wat een mooie maten en aantallen worden er gevangen.
        Zal het binnenkort ook eens gaan proberen op Ijssel.Op de Waal gaat het nog erg stroef.

@ mike, proficiat met je 100ste Barbeel.
        Groetjes Collin

Reageer

• mike-ad
          Snorremans

• 14-02-2008
          • 328
          • Halle

Ha die @rodbuilder
          Toch niet kunnen laten gefeliciteerd. Hier was het niet zo voorzichtig met het azen.Gewoon voedselnijd creeren is de beste oplossing dan aast een barbeel niet voorzichtig. En aas maakt dan ook niet zoveel uit.

He @iambarbeel

Gisteren gewoon met kaas 2 60tigers hoor terwijl de sticks op de krib ernaast vertegenwoordigt waren en daar niet meer gevangen werd.

De aanbeten waren gewoon door de baitrunner. Geen knabbel en babbel.

@Colin pm me als je naar de ijssel zullen we wat afspreken.

Groet Mike
          www.ijsselbarbelen.nl:

Reageer

• JurgenR
            Barbeelbeginner

• 26-08-2009
            • 11
            • Diepenveen

Oorspronkelijk geplaatst door IamBarbeel
            @jurgen en rodbulder
            probeer eens zelf gemaakte sticks van zwitserse strooikaas.
            Ik had op kaas ook kleine aanbeten. Heb toen geprobeert met pellets maar die lieten ze links liggen. Toen overgestapt op zelf gemaakte sticks met een lange onderlijn en jahoor daar waren de poeiers weer. Hengel ernaast met kaas en dat waren net knabbel en babel. Succes
            Thnx voor de tip! Hoe maak je die sticks en wat voor ingredienten zitten erin?

Reageer

• IamBarbeel
              Met enige kennis...

• 23-02-2007
              • 342
              • aan de zonnige IJssel

Oorspronkelijk geplaatst door mike-ad
              Ha die @rodbuilder
              Toch niet kunnen laten gefeliciteerd. Hier was het niet zo voorzichtig met het azen.Gewoon voedselnijd creeren is de beste oplossing dan aast een barbeel niet voorzichtig. En aas maakt dan ook niet zoveel uit.

He @iambarbeel

Gisteren gewoon met kaas 2 60tigers hoor terwijl de sticks op de krib ernaast vertegenwoordigt waren en daar niet meer gevangen werd.

De aanbeten waren gewoon door de baitrunner. Geen knabbel en babbel.

@Colin pm me als je naar de ijssel zullen we wat afspreken.

Groet Mike
              @mike
              klopt.. Mij valt het gwn erg op als je ander aas aanbied dat de aanbeten harder zijn. En dit zal zeker niet altijd het geval zijn.
              www.ijsselbarbelen.nl
              [/B]

Reageer

• IamBarbeel
                Met enige kennis...

• 23-02-2007
                • 342
                • aan de zonnige IJssel

Oorspronkelijk geplaatst door JurgenR
                Thnx voor de tip! Hoe maak je die sticks en wat voor ingredienten zitten erin?

standaart boillie mix.
                Met zwitserse strooikaas
                verhoudingen staan op verschillende websites moet je even googlen.
                Je draait een aantal sticks gooi ze in de vriezer en je neemt gwn elke sessie een aantal sticks mee.
                Ik persoonlijk beging altijd met kaas. Wil het na een uur niet lukken dan gooi ik op 1hengel die sticks of ander aas zoals maden of gelderse worst!!
                www.ijsselbarbelen.nl
                [/B]

Reageer

• JurgenR
                  Barbeelbeginner

• 26-08-2009
                  • 11
                  • Diepenveen

Hartelijk bedankt Iambarbeel, hier ga ik nog gauw even mee aan de slag, voordat het seizoen erop zit!

Reageer

• collin
                    barbeelverslaafde

• 18-06-2007
                    • 165
                    • Eindhoven

@ Mike-ad je hebt pm
                    Groetjes Collin

Reageer

• dennisnlnl
                      Newbie

• 24-06-2009
                      • 39
                      • enschede

Afgelopen zaterdag gingen we op weg naar de ijssel om eens weer een nieuw stuk te proberen. We reden een dijk op om eens te kijken wat daar achter lag. Helaas geen goed bereikbare stekken en heel erg ver van de auto af. Dus we reden terug en kwamen Pieter Beelen tegen die ook op weg was naar een stek toe. Het was 15.15 toen we in gesprek kwamen en om 17.15 zaten we pas weer in de auto. Maar gezelligheid en info uitwisselen is ook belangrijk. Toen maar snel verder gereden en na een kwartiertje een mooi stuk gevonden. Rond 18.30 hadden we eindelijk onze spullen erin liggen. Mijn eerste worp was direct een keiharde aanbeet maar helaas schoot de vis weer los. Het stukje kaas zat er nog aan dus ik gooide hem weer in. De lijn lag net goed en weer een aanbeet. Een barbeeltje van zo'n 30cm. Het stukje kaas zat er nu nog steeds aan dus ik gooide dezelfde kaas er weer in en een paar minuten later weer een keiharde aanbeet. Ik sla aan en krijg een run met de hengel in de hand. Echt zo'n heerlijk gevoel de kracht van de vis die probeert er vandoor te gaan. Na een lange drill land ik een mooi zwaar gewichtje van 64cm. Daarna pak ik nog een kleinere barbeel maar mijn maat krijgt geen aanbeten helemaal niets. Ik stel voor dat hij nu langer gaat vissen , een kwartier lang is het stil op de hengels totdat ik marcel ineens zijn hengel op zie pakken. Weer een klein barbeeltje, vlak daarna pakt ie weer eenn klein barbeeltje.En daarna maakt zijn top vreemde bewegingen. Doordat het al donker is kunnen we niet echt goed zien of het een beet is of dat de lijn ergens vast aan zit. Hij pakt de hengel op en voelt eerst zegt ie ja er zit vis aan en daarna zegt ie nee toch geen vis. Hij draait binnen en er zit een stukje vuil op zijn haak. Ik kijk goed en zeg das een visje en hij begint te lachen en zegt ***lo das wier. Todat ie de haak omhoog haalt. Er zit een minivisje aan een soort van grondelachtige. Snel wat foto's gemaakt en terug gezet.Thuis gekomen direct de foto erbij gepakt en eens bij visoorten gekeken. Het blijkt een witvingrondel te zijn. Wel een leuke bijvangst. Ik zal hem nog vragen om hier een foto van te plaatsen. Ik ben van de afgelopen week al mijn foto's kwijt, door een computer crash. Ben blij dat ik er veel online heb staan. Ben ook al eens karperfoto's kwijt geraakt van zo'n 5 jaar vissen. Heb nu wel geleerd om ze online te zetten. Want je denkt altijd dat gebeurt mij niet.
                      2011 47 barbelen en grootste 62cm

Reageer

• Harold Z
                        I'm not an addict

• 14-08-2007
                        • 611
                        • Uden

Of je maakt op zijn tijd een backup.... externe harde schijf, alles wat je wilt kopieren... en klaar.
                        Lijkt me erg klote om al je foto's kwijt te zijn.

Groet Harold
                        "The greatness of a nation, and its moral progress is measured by the way its
                        animals are treated" - Ghandi

Reageer

• IamBarbeel
                          Met enige kennis...

• 23-02-2007
                          • 342
                          • aan de zonnige IJssel

Vanavond weer geweest een mooie 71cm Barbeel en weer op de stick.
                          en nog een 61cm en een 25cm op kaas!
                          www.ijsselbarbelen.nl
                          [/B]

Reageer

• rodbuilder
                            Perch hunter

• 01-09-2008
                            • 81
                            • Utrecht

Bedankt Mike voor de felicitaties! Ik kon zaterdag goed merken dat ze eindelijk de Halibut siroop van mainline gaan waarderen! Voorwaarde was wel dat het aas vol de hoofdstroom in ging, dan was het bam in een keer door! In de stroomnaad was het vaak weer knabbelen geblazen. Ik zal mijn stoffige karpersystemen maar weer eens opduiken, ik zal ze leren!

@ IamBarbeel, bedankt voor de tip met de sticks!

groeten, Edwin

Reageer

• dennisnlnl
                              Newbie

• 24-06-2009
                              • 39
                              • enschede

Heb weer wat foto's terug via mijn vismaat.
                              Hier twee vissen tijdens een avond/nachtsessie afgelopen weekend.

2011 47 barbelen en grootste 62cm

Reageer

• j.klopper
                                Newbie

• 23-09-2009
                                • 2
                                • enkhuizen

Vraagje:wordt er bij Kampen barbeel gevangen of moet je verder stroomopwaards zijn?

Reageer

Working...