Actuele Barbeelvangsten IJssel

Collapse
X

• Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • mike-ad
    Snorremans

• 14-02-2008
    • 328
    • Halle

@george

Vissen boven de 70+ zijn wat meer solitairder, ze zullen zich wel in de buurt van scholen ophouden.

@dirkpost

goeroe hou toch op man. Ik ben gewoon een hengelaar. Niets meer. Ha ha. Wat ik en samen met @iambarbeel en ook David op de website zetten zijn onze ervaringen. Ieder visser heeft zijn eigen smaak, hengelkeuze, lijn keuze, montages, aas voorkeuren etc. Je leert het meeste door gewoon uit te proberen. En te kijken wat anderen doen en ook uitproberen.

Bijvoorbeeld safetyclip. Kan je op de waal heel goed mee vissen, maar op de stekken waar ik vis kom ik alleen vaker vast te zitten. Is een safety clip dan niets nee, alleen voor mij niet.

Lekker spelen en uit proberen maakt het vissen voor mij leuk. Dat vindt ik het boeiende er aan.
    Wordt het ingooien en ophalen. Dan ga ik wat anders zoeken.

Alle buffelaars succes.
    Groet Mike
    www.ijsselbarbelen.nl:

Reageer

• mike-ad
      Snorremans

• 14-02-2008
      • 328
      • Halle

@george

was helemaal vergeten over aas.

Ik heb de laatste tijd veel succes met maden in combi met mais. Kaas haast geen aanbeten, pellets wel worst ook nog. de afgelopen 3 sessies waren maden favoriet met mais. Gewoon op de haak of aan maggotclip aan een zeer korte hair anders bungelt deze te ver onder je haak. Er is geen gouden regel. Wie weet prefereren ze bij jou wat anders.

Ik neem altijd verschillende soorten aas mee, wat kaas, wat worst lunchmeat, Wat pelllets maden en mais.

De basis voor mijn voer is: gekiemde hennep, gemalen hennep, gestampte hailibut pellets en aanvullen met een binder als paneermeel en/of leem. Je kan ook sonumait halicrush als basis gebruiken, maar ik maak alles liever zoveel mogelijk zelf. Goedkoper.

hennep laxeert lekker, houdt de vis hongerig. En nu de watertemperaturen dalen hoef je niet veel te voeren. spijsver****** van de vis veranderd. Te vette producten zal de vis sneller verzadigen. En ophouden te azen.

Veel vang plezier.

Mike
      www.ijsselbarbelen.nl:

Reageer

• Harold Z
        I'm not an addict

• 14-08-2007
        • 611
        • Uden

@Mike: Heb het afgelopen zondag op de Waal ook even geprobeerd met Maden, ik ving daar alleen maar witvingrondels mee... ze lijken wel op barbeel, maar dan een maatje kleiner... hahaha

Groet Harold
        "The greatness of a nation, and its moral progress is measured by the way its
        animals are treated" - Ghandi

Reageer

• mike-ad
          Snorremans

• 14-02-2008
          • 328
          • Halle

@Harold

Mike: Heb het afgelopen zondag op de Waal ook even geprobeerd met Maden, ik ving daar alleen maar witvingrondels mee... ze lijken wel op barbeel, maar dan een maatje kleiner... hahaha

Dan heb ik me altijd vergist. Dan heb ik het afgelopen jaar veel wit vingrondels gevangen. Shit
          moet ik de website aanpassen naar ijsselwitvingrondels.nl en maar een witvingrondelforum starten.

Dom van mij ha ha
          Groet Mike
          www.ijsselbarbelen.nl:

Reageer

• Harold Z
            I'm not an addict

• 14-08-2007
            • 611
            • Uden

Hahahaha, ach, kleinigheidje....
            "The greatness of a nation, and its moral progress is measured by the way its
            animals are treated" - Ghandi

Reageer

• vanderzon
              Newbie

• 14-11-2009
              • 6
              • raalte

hoi mike Ik heb ook altijd maden, mais, kaas, pellets bij mij en om dat ik met twee hengels vis wissel ik steeds van aas.Ook maak ik combi maden -mais of kaas -maden of mais - kaas en dat eten ze wel maar op dagen dat ze toch goed bijten.barbeel zauw gek zijn op knoflook dus gekookte worst gemaakt er knoflook geen barbeel maar wel een vistas die nog maar knoflook stinkt

Reageer

• mike-ad
                Snorremans

• 14-02-2008
                • 328
                • Halle

Vandaag met Frans op de IJssel gevist. Resultaat 3 barbelen en een winde. de vaste buurman David. Had ook nog tijd weten los te maken om toch nog te vissen. En hij had 3 barbelen winde en een brasem.

Groet Mike
                www.ijsselbarbelen.nl:

Reageer

• dirkpost
                  Frequent aanwezig

• 26-09-2008
                  • 156
                  • Rijssen

Vanmiddag ook geweest bij Wijhe,van af 2 uur tot 5 uur.
                  Geen barbeel.
                  Wel 1 Wide,en een paar voors.
                  Om bijna 5 uur een mooie aanbeet,slaan en hangen,Barbeel,duidelijk!
                  Maar na ongeveer 3 meter binnen draaien gelost.
                  Toch een mooie middag,met heel mooi weer.
                  Mvg Dirk

Reageer

• mike-ad
                    Snorremans

• 14-02-2008
                    • 328
                    • Halle

@dirk post. Was lekker weer zeg. Ik heb ook genoten maar jammer van de losser. Maar ze zitten er nog steeds.!!! Toch gevangen vis is vis.
                    Succes met je volgende missies.

Groet Mike
                    www.ijsselbarbelen.nl:

Reageer

• dirkpost
                      Frequent aanwezig

• 26-09-2008
                      • 156
                      • Rijssen

@ Hallo Mike.
                      Was zeker heerlijk aan de Ijssel.
                      Ik heb eerst met stukjes lunch worst,en Gelderse worst geprobeerd,en ben later overgegaan op cocktail maden/mais,
                      en toen kreeg ik beet.
                      Kan natuurlijk ook dat het toen wat later op de middag werd.
                      Waar hebben jullie de barbelen mee gevangen als ik vragen mag?
                      En vingen jullie ze vlak bij de krib,of verder op het midden v d Ijssel.
                      mvg Dirk

Reageer

• Barbelenvanger
                        Moderator
                        • 11-03-2004
                        • 499
                        • Son

Dirk,

wij kregen na iets meer dan twee uur vissen pas de eerste aanbeet van barbeel. Daarna in een uur tijd 4 aanbeten, 1 erdoor. Op de krib voor ons waren de aanbeten steeds 15 minuten voor ons. OP beide kribben 3 barbelen gevangen. Op onze krib waren de aanbeten aan de buitenkant nering in de stroming, met 240 gram korf. Voor ons kwamen de beten ook uit dezelfde lijn, ook met zwaar lood. Alle aanbeten in de derde nering ( 30-35 meter van de krib) Op onze krin alle aanbeten met pellet, de andere met made.
                        www.barbelen.nl

Reageer

• dirkpost
                          Frequent aanwezig

• 26-09-2008
                          • 156
                          • Rijssen

Hoi Frans,
                          Ik had er 80 gram korven aan zitten.
                          En dan wierp ik ze recht in ,haaks op de ijssel zeg maar, middenin de ijssel naar de overkant,en dan trok de stroming ze mee tot denk ik net uit de stroming,tegen de stroming aan.
                          Ik heb er geen kijk genoeg op hoe die neringen lopen,en hoe je kan zien wat de eerste of de derde nering is,kan je me dit eenvoudig uitleggen Frans.Waar kan ik vinden hoe dat zit/werkt met die stromingen,en neringen,ik wil er graag meer van weten!
                          Erg he,ben je met de voeten in de ijssel geboren,en weet er zo weing van,ha ha.
                          Maar in mn jeugd er nooit biij stil gestaan,of veel gevist in de Ijssel.
                          En nu ben ik er elke week te vinden.
                          Dan moet ik misschien meer gewicht hebben,mn aas lag misschien veel te kort aan de kant?
                          Mvg Dirk.

Reageer

• Barbelenvanger
                            Moderator
                            • 11-03-2004
                            • 499
                            • Son

Dirk,

om het goed uit te kunnen leggen moet je eigenlijk aan het water zelf zijn. Op mijn site in de menubalk zie je de barbeeltermen staan. Als je dat aanklikt, en de eerste foto neemt, zie je een zicht vanaf de kop van de krib. Net halverwege de hengelsteun zie je in het water drie ronde vlakken liggen. Eentje net naast de hengelsteun, een onder het bootje en een grotere voorbij het bootje. Dat zijn drie neringen, waarvan de eerste tegen de hengelsteun begint, de tweede onder het bootje is en de derde is de grotere ronde. Een nering is ongeveer 10 meter in diameter, de derde nering kun je ook vertalen in 30 meter uit de krib.
                            Ik heb op die pagina de neringen ondertussen via tekst en foto's nog duidelijker proberen uit te leggen.
                            www.barbelen.nl

Reageer

• dirkpost
                              Frequent aanwezig

• 26-09-2008
                              • 156
                              • Rijssen

Heb het bekeken Frans,maar als ik aan het water ben,vind ik het toch steeds moeilijk om alles uit elkaar te houden,het draait en stroomt vaak op allerlei verschillende plekken.
                              Die neringen zitten dan toch niet vast op vaste plaatsen,of wel?
                              En waar moet ik mn aas dan presenteren,in de 1 ste,2 de,of de derde nering,of moet je het gewoon uitproberen??
                              Je schrijft dat je beet kreeg aan de buitenkant nering in de stroming,is dit de hoofdstroom,naast de laatste nering vanaf de wal bekeken dan?
                              mvg Dirk.

Reageer

• dirkpost
                                Frequent aanwezig

• 26-09-2008
                                • 156
                                • Rijssen

Oh ja nog zoiets,Frans
                                Met wat voor werpkanon kan je een 240 gr korf zo in t water krijgen dan.Komt het aas er nog in,dan denk ik zo een 280 gram totaal,toch??
                                Ik heb alleen een 360 cm korum avon,met 1,75 lb deel max,en een 1 lb fox,ook 360 cm.

Reageer

Working...