en de laatste week ook 3x geweest, maar nog geen aanbeetjje..Licht het aan de tijd van het jaar of zo? Beetje raar..
@Sjaak dat krijg je als je met een zeehengel barbeel probeert te vangen, daar wil een barbus niet gezien mee worden. Ik ook niet

Veel mensen zeggen dat het barbeel seizoen heel erg achter loopt maar vanaf eind maart heb ik met Tim toch al redelijk gevangen. Misschien hebben we meer onze plek onderhouden (vaker gevist) zodat de barbeel op de plek blijft.
Maar nu is het een week geheel rustig. Kan niet aan de water temperatuur liggen. Wind is wel noordhoek is meestal mindere vangsten. Volgens mij is de paai tijd nu getreden. Wel later dan voorgaande jaren.
De barbeel is dan een paar weken op onze stekken niet te vangen en te vinden. Ze zijn dan naar de paaigronden. Met kiezels bedekte bodem waar de barbeel gaat paaien. Dit is meestal binnen een paar dagen gebeurd. En de barbeel gaat dan weer naar zijn leefomgeving terug.
Hoe verder de paai plek is des te langer het duurt voordat de barbeel op zijn habitat weer terug is.
En waar deze paaiplekken zich bevinden een mooi mysterie.
Mike

.......

Reageer