Zal zo maar kunnen,ik zat tussen de kribben in.
Actuele Barbeelvangsten IJssel
Collapse
X
-
Afgelopen zondag de regen overwonnen en dankzij de lagere waterstanden was onze favoriete krib weer beschikbaar.
3 kunnen vangen 56cm, 64cm en de topper van de dag 78cm en zeker een double!!
Zie de Foto!
Reageer
-
Gefeliciteerd
Mooie vis Tim al je geduld beloond en de vele kilometers die jullie maken dubbel en dwars waard.Reageer
-
@ Mike,
Dank je wel, het zijn de kilometers zeker waard geweest, zulke vissen maken een minder seizoen in 1 klap goed!
Groeten TimReageer
-
Zaterdagmiddag tot de duisternis bijna volledig was aan de ijssel geweest,op de barbeel.
Helaas voor de zoveelste keer dit jaar geblankt.
Het laatste uur uit verveling maar 1 hengel opgetuigd als feederhengel,en met casters plus maden een paar andere vissen gevangen,maar op barbeel wil het mij dit jaar totaal niet lukken.
Alle aassoorten geprobeerd,allerlei verschillende plekken,maar helaas,geen succes.
Misschien volgend seizoen beter?
gr DirkReageer
-
Na een lange tijd op de achtergrond gebleven te zijn, toch maar weer eens een bericht van mijn zijde. Ik mag niet klagen het afgelopen barbeelseizoen. Ik heb minder vaak gevist dan het jaar ervoor (had ook veel met werk te maken), maar heb toch een redelijk aantal hoge zeventigers weten te vangen. Daarbij heb ik ook nog twee mooie vissen van 81 en 82 cm gevangen (Mike heeft een aantal keren live van mijn vreugde mee kunnen genieten
) wat natuurlijk helemaal top was! Ik zit momenteel op een handgebouwde barbeelstok te wachten (pas eind oktober klaar
), hoop dat ik hem nog kan uitproberen. Ben nu alweer voorbereidingen aan 't treffen voor het roofvisseizoen, dus het barbelen zal zo langzamerhand weer even op een lager pitje komen te staan. Iedereen die nog wel even doorgaat veel succes toegewenst en hopelijk slaan jullie die ene kanjer nog aan de haak.
Groet, EdwinReageer
-
@ Edwin :
Mooie vangsten hoor, daar teken ik voor want op de Waal is het meer 40 en 50'tigers wat de klok slaat. En een dikke barbeel gevangen zien worden is ook prachtig om te beleven, je kijkt dan vanaf de zijkant naar een kromme hengel en voel je ook de spanning en sensatie van een dikke barbeel.
Maarre waarom laat je eigenlijk een hengel bouwen ?
Ik heb met diverse hengels barbeel gevangen en ben er achter komen dat een heavy feeder, 12ft. penhengel van 1,75Lb of 15ft. barbeelhengel ook barbeel op de kant krijgen zonder problemen.
Het is immers niet de hengel alleen die bepaald of je barbeel vangt en land.
Ik zie het nut er niet zo van in, maar daar heb jij andere ideeën over en zou je dat dan eens uit willen leggen wat jouw motivatie is om een hengel te laten maken ? mag ook per mail of pb.
P.S. het is geen aanval of zo, maar ik ben gewoon nieuwsgierig wat men er toe beweegt.
Zo heb ik eens bij Ton Temming een Tri-Cast hengel af laten bouwen vanwege mijn eigen lengte (2mtr) en de werp eigenschappen daar op af laten stellen.
GreetZ
Ronald.Reageer
-
Hi Ronald,
Deze hengel wordt ook bij Ton Temming gebouwd! Ik heb samen met Ton een goed half jaar zitten kijken naar een geschikte
blank, en uiteindelijk gaan we dus nu een prototype maken. Ik heb altijd al wat gehad met handgebouwde hengels daar je ze ook helemaal naar je eigen wensen kan laten uitvoeren. Ik stuur nog wel even een Pb -tje.
groet, EdwinReageer
-
Toch zondag weer 5 weten te vangen! 7 aanbeten gehad waarvan helaas de dikste verspilt is.
3, 60ers, 1, 40er, en 1 guppie van 30+
Groeten TimReageer
-
Ha die @Tim
Mooie vangsten en dan heb je het beter gedaan dan alle mensen op de barbeel wedstrijd. 3 barbelen zijn er gevangen en 74 vissers deden mee. En dan zat je waarschijnlijk tussen de wedstrijd plekken in Zutphen den hoven en Wilp gezeten.Reageer
-
@ Jurgen
Ja was zeker gezellig! maar bij ons, geej wel jonge!!!!
Helaas buiten de wedstrijd tijd anders hadden we jou de foto's snel kunnen sturen haha!!!had je 260cm barbeel gehad!
Gr. TimReageer
-
Yo, Tim en Jannes,....
Ik heb je mailtje ontvangen en in het verslag verwerkt incl. de foto's bewerkt.
Thanks, weer een mooi stel barbelen gevangen enneh zowaar zag ik een glimlach bij Jannes, hihihihiReageer
-
Vanavond een goeie avond gehad met Mike,
Samen 7 BarbelenReageer
-
@ iambarbeel & mike.
7 barbelen een echte super score! ben eigenlijk wel jalours... Gefeliciteerd!Reageer
Webbies Forumindex Footer
Collapse

Reageer