Welkom bij het Nationaal HengelSportForum. Als dit uw eerste bezoek is, klikt u dan op FAQ voor de spelregels van dit forum.
Om te deelnemen op het forum dient u zich te registreren.
Meldt u zich vandaag nog aan bij de leukste hengelsportsite van Nederland en België en ontmoet uw (nieuwe) visvrienden online!
We waarderen uw bezoek aan het NHSF. We zouden het echter nog meer waarderen indien u aan de discussies meedoet.
Dus kom op, reageer op een vraag of stel zelf een vraag in het forum!
Vanavond in 4 uur 9 stuks de kleinste 51 cm de grootste 54 . Ook op de krib achter me werd weer goed gevangen. Daar zaten ze met een man of 8 te vissen. Na twee uur werden de beten wel veel minder.
Vandaag met Ron naar de waal geweest en een sessie van5uur gemaakt met hem.
Rond een uur of 3 een dikke dreun op mijn hengel, maar zette niet door!
Het aas opnieuw gecontroleerd en opnieuw erin.
Na een 1.2 uur weer een dreun maar zette weer niet door.
Ron van aas gewisseld en ook een paar flinke dreunen op de top van de fox.
Op een gegeven moment zette die toch door en kon Ronald een mooie Barbeel van 50 drillen en mochtik foto's maken hahaha.
Erna geen aanbeten gezien, ben ik om 6uur gestopt want ik moest nog ff naar de hengelsportzaak.
Heb verder nog niets van em vernomen misschien heeft ie er wel een paar bij gevangen nog.
Al met al toch een zeer leuke en gezellige middag gehad met deze Barbeel hunter.
Ronald nogmaals bedankt en veel succes morgen samen met Mike!
Grt, Jurgen.
By the way nog lekker bruin in het smoeltje geworden!!!
Ha die Jurgen
Jammer joh volgende keer raak. Ik heb er zin in morgen. Volgens mij wachtten ze op mijn eerste waal bezoek
Op de ijssel op mijn steken is het de laatste paar keren blanken. Hele voorzichtige aanbeten. Aas en presentatie inspectie dikenst, maar niet echt doorbijten.
Ik heb er zin in morgen. Veel succes de komende tijd.
Het is vandaag bij 1 Barbeel gebleven, een mooie 50cm krachtpatser.
Ik vistte voor het eerst met de AVON top op de Fox hengel en was benieuwd of dit ook een goede combi was.
Met 170gr lood in de volle stroming bleef deze top wel mooi licht gebogen staan en de aanbeet van de barbeel werden keurig doorgegeven op de top, ondanks de 2,75Lb top, toch een hele mooie parabool van de hengel en kon ik de vis gecontroleerd drillen. Een catana van 4,5mtr, Cool !
Bijkomend voordeel waren ook de lieslaarzen, ik kon de vis dankzij het hoge water zo naar me toe halen en uit het water pakken zonder net, is toch wel even een andere benadering van de barbeel.
Verder zaten er ook veel ganzen op het water en op de oever, echter achter mij op de krib zat nog een ganzenkuiken.
Ik kon aardig dichtbij komen en hem op de foto zetten.
Binnenkort kan ik weer gaan genieten van de kuikens als ze weer gaan proberen om te vliegen, het opstijgen is meestal geen probleem, maar de landingen zijn werkelijk om je slap te lachen.
@ Martijn :
Martijn, gefeliciteerd, het is momenteel nog erg zoeken naar de Barbeel en een flinke dosis geluk hebben.
@ Frans :
Je maakt ons wel een beetje jaloers hoor,.... maarre respect man ! je hebt ze eindelijk gevonden. (of zei jou )
@ Harold :
Hey kleine buffelaar, toch weer een mooie 60+ op je handen, mooi joh,...!
't wordt druk morgen en overmorgen, ben benieuwd naar de vangstmeldingen.
Tja dat het vlug gedaan kan zijn bleek vanmorgen. In drie uur tijd helemaal geen beet. Op de volgende krib wel binnen het half uur een barbeel, daarna werd het me te warm. Morgen een tripje naar de grensmaas, eens kijken of ze daar ook Engels verstaan....anders snel Duits leren....
Vanmiddag naar de Waal getogen om de Barbus Barbus weer eens proberen te verleiden.
Ik zat om 16:30. Ik had de eerste hengel al liggen en was met de tweede hengel bezig. Vanuit mijn ooghoek zag ik de eerste hengel stuiteren in de tripod. Ik voelde al direct dat het geen kleine vis was...het kopbonken vertelde me al dat het Barbeel betrof...20 minuten ben ik bezig geweest met de dril...de vis pakte iedere keer weer lijn en dook de diepte weer in....eenmaal geland had ik de vis al snel op de onthaakmat liggen...ik heb de vis op het meetlint gelegd en ik schat de vis tussen de 82 en 84 cm....
Ik heb de vis inclusief meetlint op de foto staan. De (grote) foto staat op.
Reageer