Welkom bij het Nationaal HengelSportForum. Als dit uw eerste bezoek is, klikt u dan op FAQ voor de spelregels van dit forum.
Om te deelnemen op het forum dient u zich te registreren.
Meldt u zich vandaag nog aan bij de leukste hengelsportsite van Nederland en België en ontmoet uw (nieuwe) visvrienden online!
We waarderen uw bezoek aan het NHSF. We zouden het echter nog meer waarderen indien u aan de discussies meedoet.
Dus kom op, reageer op een vraag of stel zelf een vraag in het forum!
2015 de Belgen verslagen in eigen huis 2016 walk-over Blauforlaet ! 2017 Nipt verloren in Booischot maar volgend jaar gaat de zegereeks weer door! 2018 smadelijke nederlaag in Blauforlaet 2019 Nipt verloren in Beerse maar niet naar huis gevist !
Net terug van een paar uurtjes Waalbarbelen. Helaas geen barbeel op de kant weten te krijgen.
Wel 2 windes van 49 en 50 cm.
Het water staat echt niet normaal laag zeg. Stond wel even raar te kijken toen ik aan kwam rijden.
Wel wat korven en lood gevonden tussen de stenen haha.
Vandaag met mijn pa naar de Waal geweest.
De enige aanbeet van de dag gelukkig kunnen verzilveren, een barbeel van 45cm.
Verder niet één aanbeet gehad, door de lage waterstand werd je constant buiten de neringen gedrukt , verder waaide het flink, niet echt prettig.
Ook kregen we erg veel vuil in onze lijnen, veel planten, maar ook poetsdoeken en plastic... altijd fijn.
Groet Harold
"The greatness of a nation, and its moral progress is measured by the way its
animals are treated" - Ghandi
Toch gevangen @Harold. Mooi, was lekker weer vandaag. Gisteren aan de Ijssel weinig en voorzichtige aanbeten. de winterrust periode voor de barbus lijkt wel weer aangebroken. ik ga gewoon af en toe stug door vissen.
Vandaag met mijn pa naar de Waal geweest.
De enige aanbeet van de dag gelukkig kunnen verzilveren, een barbeel van 45cm.
Verder niet één aanbeet gehad, door de lage waterstand werd je constant buiten de neringen gedrukt , verder waaide het flink, niet echt prettig.
Ook kregen we erg veel vuil in onze lijnen, veel planten, maar ook poetsdoeken en plastic... altijd fijn.
Groet Harold
Vuil, daar had ik ook al last van ja. Mooi dat je toch nog een barbus heb weten binnen te halen.
Hé Harold,
Ik ben vandaag ook geweest, en ook bij mij veel gras en bladeren aan de lijn, geen poetsdoeken, wel veel maanverband. Ook hier waren de barbelen niet echt groot, wel dik. Is het dus niet stekgebonden ineens zoveel vuil.
@ Harold en Frans
'k hoop dan dat vandaag het meeste vuil weg is gespoeld, aankomend weekend ga ik de regen trotseren en nog één keer op de barbeel jagen.
Enneh Frans, Maandverband ? jakkes. voortaan bij de pomp maar ff een paar van die plastic handschoentjes meebietsen.
@ René :
Jammer geen barbeel, maar wel 2 mooie windes en daar kun je ook een leuke sport aan beleven.
Afgelopen vrijdag weer een poging gedaan op de barbeel in de waal , geen barbeel wel winde en brasem gevangen , er was erg veel vuil in het water zou dit ook niet komen door werkzaamheden aan de kribverlagingen waardoor er veel matariaal wat tussen de blokken verbleef vrijkomt en stroom afwaarts spoelt.
Gr hennie.
Ik denk eerder dat het te maken heeft met het feit dat het Herfst is en dus veel planten af beginnen te sterven en er dus delen van de planten meegevoerd worden met de stroming.
Ook speelt misschien mee dat door de lage waterstand er meer licht doorgedrongen is tot de bodem van de Waal waardoor er meer planten hebben kunnen groeien.
Groet Harold
"The greatness of a nation, and its moral progress is measured by the way its
animals are treated" - Ghandi
Gisteren met Leo naar de Waal geweest, helaas geen barbeel op de kant, wel kleine tikjes e.d. en een blanco sessie.
Vanmorgen alleen op stap geweest naar één van mijn vaste stekken en daar ging het een stuk beter.
Om 8:00u sta ik op de krib en twijfel of ik me wel op de spiegelgladde keien ga begeven, maar na enig kunst en vliegwerk lukt het me om mijn uitrusting op de keien te plaatsen en na een paar keien te hebben verplaatst had ik een mooi platform.
Ik werp allebei mijn lijnen in en binnen 10 minuten is het raak en kon ik de eerste barbeel landen, een mooie 54cm.
Tijdens het maken van de foto slaat de barbeel een keer met zijn staart en zie zo mijn afstandsbediening tussen de stenen verdwijnen. Dat wordt dus weer met de zelfontspanner aan de gang en dat wil niet zo lekker, de foto's worden dan op de één of andere manier overbelicht, balen dus, en heb ik noodgedwongen een paar foto's gemaakt met in één hand de vis en met de andere de camera om de foto te maken.
Niet veel later een 51cm en meteen daar bovenop een 47cm,...
Wow het was weer even op 2 hengels tegelijk beet en dan op een klein stukje alles regelen valt niet mee, maar het lukte me uiteindelijk wel.
Dan blijft het 2 uurtjes stil, ik krijg enkel een paar kleine aanbeten, dan begint het an overmaat van ramp ook nog eens te regenen en mijn mooie platform veranderd weer in een spiegelgladde ramp.
Gelukkig bleef het bij één kleine bui en de zon droogde de stenen weer snel.
Dan komen de barbelen weer los, op allebei de hengels beet en kan ik met kunst en vliegwerk 2 barbelen landen van 46 en 57cm.
Nadat ik de lijnen weer had ingegooid duurde het precies 5 minuten en kon ik weer aan de slag en kon ik een 43cm barbeel landen.
De ene lijn nog niet ingeworpen en de andere hengeltop stond al weer te stuiteren, dit keer een 49cm.
Dan valt het weer helemaal stil en krijg geen stootje meer en om 12:00u besluit ik te stoppen, het is mooi geweest voor vandaag.
Maar op de terugweg naar huis neem ik een bocht iets te hard, een partij bladeren op de weg en ik glij zo met mijn linker voorwiel tegen de vluchtheuvel aan.
Een harde knal in de ophanging en meteen een bibberend stuur, ...ai ai ai,...da's niet goed.
Ik stop de auto en kijk naar het linker voorwiel, een flinke deuk in de velg en een stuk rubber steekt uit de wang van de band en deze staat dan ook plat.
Ik vervang het kapotte wiel voor het reservewiel en rij meteen door naar de bandenhandel voor een nieuwe band en kon ik naar huis.
Maar ja, al met al toch een leuke ochtend gehad en m'n ATV dag toch goed besteed, €145,- armer en een AB kwijt, .....
Ach who cares,..... de 7 barbelen doen mij dit snel vergeten.
Ronald@ Het was een gezellige ochtend ik ben weer een stuk wijzer geworden.
Helaas liet de barbeel het afweten,maar ik zie wel je hebt het vandaag wel super
gedaan 7 barbelen in deze tijd en laag water.
Toen je naar huis reed was je natuurlijk nog in de wolken,je moet dan wel op de weg letten.
Had je toch weer een hoop visspullen van kunnen kopen. ipv een band.
Reageer