Welkom bij het Nationaal HengelSportForum. Als dit uw eerste bezoek is, klikt u dan op FAQ voor de spelregels van dit forum.
Om te deelnemen op het forum dient u zich te registreren.
Meldt u zich vandaag nog aan bij de leukste hengelsportsite van Nederland en België en ontmoet uw (nieuwe) visvrienden online!
We waarderen uw bezoek aan het NHSF. We zouden het echter nog meer waarderen indien u aan de discussies meedoet.
Dus kom op, reageer op een vraag of stel zelf een vraag in het forum!
Tussen Kerst en Nieuwjaar een paar dagen vrij, dus weer wat tijd om te vissen.
Jammer dat de weersvoorspellingen volgens KNMI niet al te best zijn, het wordt koud.... brrrrr
Zoals ik op mijn site al uitgelegd heb, klopte gisteren alles qua externe omstandigheden. Deze situatie heb je op de Waal nodig om in koude periode toch een barbeel te kunnen vangen. Afgelopen 23 februarie was ook zo'n dag. Toen wist ik er twee te vangen.
Alle uren en energie worden op deze wijze terugbetaald. Dit is waar je het voor doet.
De komende dagen ziet het er triest uit voor de vangst op de Waal. Maar er zijn uitwijk mogelijkheden. De Ijssel en de Grensmaas geven nog mogelijkheden. Dit zijn "makkelijkere" wateren om barbeel te vangen in de koude periode. Je moet op die wateren net zo goed buffelen in deze periode, maar de kans op vangst is wel groter.
Op naar een mooie dag in januarie, dan zijn mijn maanden vol, voor de Waal.
Ja, vanmorgen om 10:30u.
Er was even een uurtje minder mist, maar daarna trok het weer helemaal dicht, ...
En toen werd het ook meteen weer koud,brrrrr, ... ik was ook nog eens mijn handschoenen vergeten, dus was het helemaal afzien,....
Ha die Ron
Gefeliciteerd de buffel en bikkel uurtjes worden beloond. Super man.
Ik ben heel blij voor je. De water temperatuur was lekker hoog het moest gewoon lukken.
Klasse
Tja Mike, ....'t moet weer uit de Waal komen hé, ha ha ha
Ik had het eerlijk gezegd niet verwacht hoor, maar na de tips van Frans om met dit weer toch te gaan vissen hebben me er wel toe aangezet.
Maarre dat was ook wel mijn streven, elke maand minimaal één Waalbarbeel.
Morgenmiddag ga ik weer naar de waterkant naar een andere "hotspot" en zorg dit keer wel voor handschoenen, ha ha ha
Het water mag dan wel weer op een lekkere temp. zijn, op de punt van de krib is het ondanks de 10 graden echt wel frisjes,....zeker zonder handschoenen.
Dus morgen dikker ingepakt en blijf ik wel langer zitten.
Enneh Thanks Jurgen, ....het hoort er deze tijd gewoon bij, uren maken,.... en ben ik blij met elke Barbeel die ik dan zou vangen, al was hij 25cm,.....
Heeeeeeeeeeeeeeeeeee Wolfie
Het is je toch gelukt man, geweldig!!!!!
We hadden het er 2 weken geleden nog over he, doorzetten of niet.
Ben jij even blij dat je er aan vast hebt gehouden
SUPER OUWE!!! HET IS JE GEGUND MAN!!
De water temperatuur is nog super voor nog een dagje. Ik ben best jalours .
Als 1e kerstdag de watertemperatuur nog goed is ga ik naar de hoogmis aan de ijssel. Mijn lieve vrouw zei:
Ik zie je liever naar een paar uurtjes blij thuis komen dan dat je met je gedachtes aan de waterkant zit.
Dat is wel het mooiste kerstkado wat ze me gaat geven. Dus ik hoop de 1e kerstdag de watertemperatuur boven de 6 is.
Succes vandaag. Ik buffel effe door achter mijn beeldscherm. Zet hem op.
@ Pompie :
Thanks dude,.... net als jij hé, doorgaan tot het bittere einde,....
@ Mike :
Ik probeer het vanmiddag nog een keer, 1e en 2e kerstdag zitten al vol, hoewel ik dan ook wel een beetje met m'n gedachten al aan de waterkant zit tussen alle drukte.
Suc6 aan de waterkant en zie er nog een paar te vangen.
Mike........zijn we met dezelfde getrouwd?? 1e kerstdag heb ik ook 1 uur de tijd als ik eerder aanrijd om mijn bezoek op te halen. Wie weet een mooie kerstbarbeel op de schaal.
Reageer