Vandaag de Waal maar weer eens bezocht, het weer liet het eindelijk weer toe. Toch was het bitter koud met die harde wind over het water. Toen het om 13.15 uur begon te regenen hebben we snel ingepakt, het was meteen een ijsbaan. Met het indraaien kwam ook de eerste Waal vangst mee, een krab. De barbeel is waarschijnlijk nog op vacantie.
Actuele Barbeelvangsten Waal
Collapse
X
-
-
Ik ben vandaag ook maar weer eens naar de Waal geweest.
Het was lekker rustig weer en helemaal niet koud.
Helaas niks gevangen en me missie vroegtijdig moeten beëindigen,want
het vrouwtje belde dat we weer oom en tante zijn geworden.
Dus riep de plicht van de peetoom om ff op kraamvisite te gaan.
Dus morgen maar weer opnieuw naar de Waal.
Hopelijk dat ik dan ff rustig kan vissen.
Nu op naar de koffie met beschuit en erna het bier
Groetjes, Jurgen.Reageer
-
Vanmorgen met Rovertje op barbeeljacht geweest, maar helaas, ....
De Barbeel laat het nog steeds afweten en hebben we i.i.g. een gezellige blanco sessie gehad.
GreetZ
RonReageer
-
Het was idd leuk en gezellig Ron.
Doen we nog eens over.
Toch was het ook koud aan het einde van de sessie zo rond 13.00uur.
Heb thuis een half uur onder de douche op warmte moeten komen!
Ben echt een enorme kou kleum!
Volgende week zullen we wel niet de kribben op kunnen denk ik.
Er komt nog wat water van boven af de waal in!
Grt, JurgenReageer
-
Ben gisteren ook van 12 tot 4 naar de Waal geweest.
Een krib uitgeprobeerd waar ik nog nooit gevist had.
Rond 1 uur begon mijn top vrolijk steeds harder te tokken.
Aangeslagen en bij de dril voelde ik best wat weerstand en de vis was aan het kopschudden!
Ik helemaal blij, hoopte dat het geen winde zou zijn, hij bleef mooi diep, maar ik miste de strijd in de laatste 10 meter.
Uiteindelijk kwam er toch een winde boven water, 49cm, helaas geen barbeel, toch was ik er best blij mee.
Verder geen beet meer gezien.
Groet Harold"The greatness of a nation, and its moral progress is measured by the way its
animals are treated" - GhandiReageer
-
Hallo @ Harold
Dat is toch mooi meegenomen een winde. En ok nog een mooi formaat.
Groet MikeReageer
-
Winde of Barbeel, de aanbeten zijn bijna hetzelfde, en reken maar dat je het dan wel lekker warm krijg als je top plots begint te tikken,....
Maar je hebt i.i.g. iets weten te vangen.
Felicita's !
GreetZ
Ron.Reageer
-
Er is idd nog leven in de Waal!
En dat ik het er even warm van kreeg moge duidelijk zijn...
Ben op dit moment blij mij alles wat ik vang... hahahah
Groet Harold"The greatness of a nation, and its moral progress is measured by the way its
animals are treated" - GhandiReageer
-
Na afgelopen zondag ook vanmiddag nog een paar uur gevist op de Waal. Het water is sinds zondag chocoladebruin gekleurd. De vis liet het helaas afweten, ondanks een lekker zonnetje.Reageer
-
w.s. omdat de kribben zo lang droog hebbe gestaan door de lage waterstand, komt nu door het hogere water alle alg en andere aanwas los.
Als de kribben nat zijn, dan moet je goed oppassen i.v.m. de gladde stenen, na de laatste hoogwaterstand is er veel slib achter gebleven, daarom krijgt het water in de waal een bruine kleur.
Afgelopen Zondag was dat al aan de gang en was het water al aardig troebel.Reageer
-
Vanmiddag even naar de Waal geweest van 15:00 tot 17:00u.
De oostenwind sneed langs me heen, maar ik zat goed ingepakt in m'n thermopak en stelde snel mijn gear op.
Allebei de lijnen in het water en na pl/m een half uur zie ik op de top van de nieuwe Fox hengel kleine tikjes,...het zal toch niet waar zijn hé ?,...gespannen blijf ik naar de top staren.
Uit ervaring weet ik dat de aanbeten in de winterperiode uiterst voorzichtig zijn dus besluit ik de hengel in de hand te nemen en bij de eerstvolgende tik aan te slaan.
Ik zie vervolgens weer een tik en sla aan en voel meteen weerstand, alleen geen kopschudders,... ?????
Wa's dat nou weer ? drijfvuil ??
Na een paar minuten wordt het duidelijk

Een dikke krab hield me voor de gek,
.....en niet kort daarna diende ik de krab aan als haakaas, helaas geen beet op gehad,.....
Reageer
-
Hey Ron.
Wat zit jij ingepakt!! Je doet net of het koud was??
Man man man wat heb ik zitten kleumen op de krib hahahaha.
Maar ja net zoals jij zou zeggen niet gevist is zeker niet gevangen, alleen
heb ik nu weer gevist en ook niet gevangen!!! hahaha.
Maar goed volgende keer beter, morgen maar eens niet gaan denk ik.
We horen wel weer.
Groetjes, JurgenReageer
Webbies Forumindex Footer
Collapse

Reageer