Welkom bij het Nationaal HengelSportForum. Als dit uw eerste bezoek is, klikt u dan op FAQ voor de spelregels van dit forum.
Om te deelnemen op het forum dient u zich te registreren.
Meldt u zich vandaag nog aan bij de leukste hengelsportsite van Nederland en België en ontmoet uw (nieuwe) visvrienden online!
We waarderen uw bezoek aan het NHSF. We zouden het echter nog meer waarderen indien u aan de discussies meedoet.
Dus kom op, reageer op een vraag of stel zelf een vraag in het forum!
Vanmorgen was het dan zover , eerste keer barbelen dit jaar.
In 4uur had ik 4 keer beet gehad en het leverde een grondel,kolblei,een losser en een barbeel van 52cm.
Ik was dolgelukkig en kijk nu al uit na de volgende keer.
Yessssssss, de eerste Barbeel van 2009 is eindelijk binnen.
Vanmorgen om 6.30 uur bij de waal aanwezig.
Een krib uitgekozen en de spullen opgezet.
Al na 15 minuten een enorme dreun op de hengel en de molen giert het ff uit, maar helaas gelost.
Shitt dacht ik heb ik weer.
Langere onderlijn eraan en weer het water in.
Toen na een 1/2 uur weer een flinke dreun en hangen.
Lekker om weer eens Barbeel te drillen.
Aan het bonken en klappen te voelen dacht ik nou dat word er 1.
Maar toen ie boven kwam viel het mee.
Het schepnet eronder en op de onthaakmat, net voorin gehaakt dus die was er zo uit.
Meetlint eronder en ik kwam op 45 cm, niet groot wel enorm blij.
Het was een enorme drukte maken die niet graag op de foto wou.
Dus maar ff zo vast gehouden.
Kon ie gauw erna terug om weer lekker te zwemmen.
Altijd een lekker en mooi gevoel om de vis na een reanimatie weer weg te zien spurten.
Erna nog een dikke Brasem erbij gevangen toen viel het stil.
Dus om 10.15uur de boel in en opgeruimd en tevreden op huis aan.
Vanmorgen met Ronald naar de waal geweest het begon meteen goed na 15min. had ik een barbeeltje van 25cm.
Ronald had wat later ook een barbeeltje van in de 20cm ook zijn eerste barbeel 2009,gefeliciteerd Ronald.
Daarna hadden we nog kolblei gevangen maar na 11.00 uur kreeg ik een mooie aanbeet aan het bonken en trekken zei ik tegen Ronald dat moet een mooie barbeel zijn en ja hoor op de meetplank gelegd 71cm mijn dag kon niet meer stuk.
Toen ik aan het opruimen was kreeg Ronald nog een paar aanbeten en 1 door de onderlijn jammer voor hem maar hij bleef nog een paar uur zitten dus wie weet wat die nog gevangen heeft we zullen het later horen.
Ronald nog bedankt voor de gezellige morgen we doen het in de zomer nog een keer over.
Ben afgelopen vrijdag een dagje naar de Waal geweest, speciaal een dag voor vrij genomen.
Van 7 tot half 4 aan het water gezeten, 2 kribben vlak bij elkaar en een krib een paar km verder stroomopwaarts geprobeerd.
Ik heb de hele dag GEEN ÉÉN aanbeet gehad, helemaal niets, nada, noppes....
Jammer maar helaas, die dagen horen er ook bij....
Groet Harold
"The greatness of a nation, and its moral progress is measured by the way its
animals are treated" - Ghandi
Vanmorgen was het dan zover , eerste keer barbelen dit jaar.
In 4uur had ik 4 keer beet gehad en het leverde een grondel,kolblei,een losser en een barbeel van 52cm.
Ik was dolgelukkig en kijk nu al uit na de volgende keer.
Groeten Leo
Mooi bruim barbeeltje ,hoe gaat het met de kleuren van een barbeel .
Van de brasem weten we dat die van zonnen houden ,en bruin worden .
Geld dat ook voor de barbeel ?
Ik kom net terug van de Waal, vanmorgen met Leo op de krib gezeten en een paar leuke vangsten gehad, waaronder mijn eerste Waalbarbeel van 2009, hé, hé,....
Leo heeft het verslagje al neergezet, dus ik ga dat niet dubbel doen, maar nadat Leo weg was kwam er krab op de stek en besloot ik maar te stoppen, dit was geen doen meer.
Onderweg naar huis rijdend besloot ik eens langs mijn eigen stek te rijden en daar zag ik dus dat de nering helemaal naar buiten lag, ...ik reed de auto in de berm, pakte mijn spullen en 20 minuten later lagen er 2 lijnen in het water.
Allebei de montages lagen ver naar buiten en het duurde ook niet lang of de eerste aanbeet volgde en de tp van de fox dook naar beneden en vervolgens nam de baitrunner het over.
Na een paar minuten zag ik de vis aankomen, yesss barbeel,....
Ja mannen, thanks voor de complimenten en Jurgen ook gefeliciteerd !
En Harold, jammer dat je nu niets hebt gevangen, ... je hebt ze mooi voor ons downstream gejaagd, ha ha ha
Maarre kribhoppen naar de volgende krib op 40km werkt dus ook, ha ha ha
Ik ben blij dat er nu ook vangstmeldingen stroomafwaarts komen, ...
Nu maar hopen dat het door zet.
Reageer