Welkom bij het Nationaal HengelSportForum. Als dit uw eerste bezoek is, klikt u dan op FAQ voor de spelregels van dit forum.
Om te deelnemen op het forum dient u zich te registreren.
Meldt u zich vandaag nog aan bij de leukste hengelsportsite van Nederland en België en ontmoet uw (nieuwe) visvrienden online!
We waarderen uw bezoek aan het NHSF. We zouden het echter nog meer waarderen indien u aan de discussies meedoet.
Dus kom op, reageer op een vraag of stel zelf een vraag in het forum!
Hebben jullie weer mooi gedaan. Ik zal morgenvroeg maar weer eens een krib opzoeken met mijn maat voor de barbeelwedstrijd om alvast te dingen af te stemmen.
Ben vandaag met mijn pa naar de Waal geweest.
We hadden 8 barbelen, tussen de 32 en 63cm, er zaten een paar fijne vechtjassen tussen!
Ook had mijn pa nog een grondeltje van een cm of 10.
Groet Harold
"The greatness of a nation, and its moral progress is measured by the way its
animals are treated" - Ghandi
Het is duidelijk dat de barbelen niet alleen te lokken zijn, maar ook nog op de stek te houden zijn als je de mogelijkheid hebt om regelmatig terug te keren en te voeren.
Ahhhhaaaah dat is je geheim...
"Korum" double river pod - 2 "Fox" Barbel extreme 15 ft - Shimano Ultegra XSC 4500 - Ashima c440 Excaliber 8
Of wat dacht je van een meerval.
Een bekende van mij wist er deze week nog 1tje tevangen van 1.30
is er 1.40 min mee bezig geweest, Hij mocht van geluk spreken dat hij in bezit is van een boot, hij kon hem 2km verderop pas scheppen!
Vanmorgen maar weer eens een sessie met Ronald weestte vissen.
We hadden om 5.30 uur afgesproken maar waren allebei om 5.10 al aanwezig.
Toen we bij de krib aan kwamen zagen we nering heel ver naar binnen liggen, dus niet zo gunstig.
De hengelsteun opgebouw en de hengels beaasd het water in.
Na een uur kwam er actie, eerst bij Ron maar deze zette niet door.
Toen begon mijn catana top de tikken, stuiteren en de de baitrunner te gieren.
Wowwww dat is Barbeel zei ik tegen Ronald.
Na een paar minuten drillen en diverse vluchtpogingen kwam ie boven en deze mocht er zijn.
Op de meetplank en we zagen 71 cm, maar hij lag er overheen aan de voorkant en kwamen we uit op 72 cm!
Meteen me pr aan gescherp.
Na nog wat foto's gemaakt te hebben.
Koos deze weer voor het ruime sop.
Hierna hebben we nog wel voorzichtige tikken gezien, maar mocht niet meer baten.
Na diverse montage's en aaswisselingen.
Helaas, maar mijn dag kon toch al niet meer kapot
Ronald ook bedankt voor de gezellige morgen en tot snel.
Sjonge jonge mannen, allemaal weer lekker gevangen zeg, helemaal top!
Collin, Ron en Rovertje gefeliciteerd met jullie nieuwe PRren, de rest gefeliciteerd met de vangsten.
De ene week is de andere niet. Vorige week met Ron nog 3 schamele visjes van net 20 cm. Deze week lijken ze goed los. Top!!!
@Tim: Dat zijn nog eens meervallen Tim. Mag van geluk spreken dat hij dat bootje had.
Aan de kant had het je waarschijnlijk een spoel lijn gekost. pfff
Het was zeker gezellig vanmorgen, jammer dat de aanbeten bij mij niet door gingen.
Maar ja, 't kan niet elke dag feest zijn, maar ik heb hem ook even op m'n handen gehad
bij het scheppen, en dam'n wat voelt dat goed.
Maarre volgend weekend gaan we er weer voor.
@ Tim :
Ik denk zelf eerder aan een snoek die de barbeel heeft aangevallen ,gezien het stuk vlees wat de barbeel mistte, een meerval zou dit formaat vis helemaal hebben ingeslikt en mij met een lege spoel hebben achter gelaten.
Maar inderdaad een schitterende vangst zo'n meerval.
Vanmorgen maar weer eens een sessie met Ronald weestte vissen.
We hadden om 5.30 uur afgesproken maar waren allebei om 5.10 al aanwezig.
Toen we bij de krib aan kwamen zagen we nering heel ver naar binnen liggen, dus niet zo gunstig.
!!!!
Toch wel apart ik was met Frans zaterdag ook op de de krib en ook toen was de nering heel erg naar binnen . Daardoor konden we makkenlijk bij het voedsel gebied voor de barbeel komen. Het blijkt ook wel we hadden er 10 in een voormiddag. Blijft toch wel een schitterende vis om te vangen super gewoon . Stiekem ook wel verslaafd aan dat barbeel virus Frans je wordt bedankt
Allemaal weer gefelicireerd met de mooie vangsten.
Jurgen nieuwe PR super man.
Vanmiddag met gezin naar de waal, een van mijn favoriete krib.
Ik heb zitten balen constant vast en diverse montage verspeeld.
De lijnen gingen constant het kribvak in en kwamen er ook niet meer uit.
Voorheen had ik dat zelden op deze krib.
Een keer beet een dikke winde van 52cm.
Weer geblankt maar het was wel heerlijk aan het water.
Reageer