Actuele Barbeelvangsten Waal
Collapse
X
-
-
Quido Ik bedoel met slijmjurk niets verkeerd wij hier in de buurt noemen brasems eenmaal zo omdat ze zo slijmerig zijn.
Als ik in de winterperiode gaat feederen vang ik ze ook graag, begrijp me goed ik wil hier niemand mee beledigen.
Sorry Quido dat ik het zo heb omschreven. De volgende keer zal ik de vis gewoon bij zijn naam noemen!
Groeten LeoReageer
-
Nou ik vang die slijmjurken liever niet.
Vanmiddag 1 gevangen en hoop dat het zo blijft!!

Reageer
-
ha ha ha,..... ik vind het ook slijmbakken, maar of ik het erg vind ?
Neah,..... 60+ brasem is ook leuk om te vangen.
En met feederen heb je er inderdaad ook een leuke sport aan Leo.Reageer
-
Je kunt er idd een leuke sport van maken, maar als je al 2uur wacht op je eerste Barbeel. en je trekt een slijmjurk naar boven! Dan kan ik wel huilen

uhhhh bedoel 

Reageer
-
Baal dan wel dat het geen barbeel is, maar heb i.i.g. niet zitten blanken,....
vis is vis, ha ha .Reageer
-
Vanmorgen eventjes uitgewaaid na een weekje Engeland. In amper drie uur tijd 4 barbelen. Ik weet nu ook dat bellen en barbelen niet samengaan, dat kostte me nog eens 3 stuks, telkens kort aan de kant. Engeland was een hele mooie ervaring, enkele foto's staan op mijn site, het uitgebreidde verslag volgt.Reageer
-
@Frans: Ben benieuwd naar het verslag!
@Leo: Nog gefeliciteerd met je nieuwe PR, super, was op vakantie, zie het nu pas!!
Afgelopen maandag terug gekomen van 9 dagen vakantie in Noorwegen.
Een erg mooi land, zeker een aanrader!!
Daar een klein beetje gevist, met een twistertje/spinnertje/plugje op Forel, 14 stuks gevangen, mijn vriendin (helemaal geen visster) ook 3.
De meeste waren klein, een paar wat mooiere erbij.
Aan de twistertjes geen beet gehad, de spinnertjes deden het wel goed voor de kleintjes, 3 van de 4 mooiere forellen gevangen met een plugje op een geweldig stukje rivier.
Kon het niet laten om vanmorgen weer naar de Waal te gaan.
Het resultaat was 1 Winde (50cm) en 5 barbelen.
Ze begonnen klein maar gelukkig groeide ze wat.
39, 33, 57, 59 en 68cm.
De eerste aanbeten waren heel minimaal, maar met de hengel in de hand konden ook de kleine voorzichtige barbelen gehaakt worden.
Ook nog twee gelost, was jammer.
Groet Harold"The greatness of a nation, and its moral progress is measured by the way its
animals are treated" - GhandiReageer
-
Gisteren en vanmorgen naar de Waal geweest met Leo en Tim, een klein beetje pech dat een baggerschip op 15mtr naast de krib besloot om daar te gaan baggeren, was meteen mijn hele voorgevoerde stek naar de malledieven.
Maar wel 3 barbelen weten te vangen.
Enneh Harold, welkom terug en gelijk weer aan je vertrouwde watertje zitten hé
last van een beetje heimwee ? ha ha haReageer
-
Thanks Ron, op vakantie was het goed, maar aan ons eigen watertje is het ook fijn!
Vanmorgen nog maar een poging gewaagd.
Op een krib waar ik wel vaker gezeten heb zat ik nu ineens constant vast... apart, nog nooit last van gehad daar.
Toen maar een krib verderop gegaan.
Daar een Winde (48cm) en 3 barbelen weten te landen.
De eerste vis was meteen de mooiste van de morgen, een lekkere vechtjas van 75cm en 4,14 kg.

De andere twee barbelen waren 49 en 60cm.
Groet Harold"The greatness of a nation, and its moral progress is measured by the way its
animals are treated" - GhandiReageer
-
Vanmorgen met Jurgen op pad geweest en we hadden er 2.
Het hield niet over, maar i.i.g. 2 stuks.
Enneh Harry, ... je gaat lekker daar !
En ook ik heb al ervaren dat je nu op zelfs bekende stekken vast komt te zitten.
Maar die baggerschuit vaart echt overal op dit moment, dus misschien is hij ook vóór jou daar bezig geweest met dumpen of wegzuigen.
@ DVD :
Die baggerschuit is inderdaad dat schip met 2 palen (één voor en één achterop) er op en als hij dan stil ligt, komt er na verloop van tijd aan beide zijdes water over het gangboord gelopen en komt steeds dieper in het water te liggen.

Reageer
-
Vanmorgen samen met Nico een ochtendsessie gedaan. We hebben een prachtige reeks neer kunnen zetten. Om 9 uur zijn we gestart en pas om 12 uur konden we onze koffie opdrinken nadat we de hengels uit het water hadden gehaald. Op dat moment hadden we 9 barbelen, waarvan 4 dik boven de 70 cm. 2 windes en 4 barbelen verspeeld, allen kort aan de kant. Na de koffie nog één uurtje verder gevist en wisten we er nog twee te vangen. Op de kaas vandaag helemaal geen beet, alls op de pelletReageer
-
@,Leo,Ronald,Frans leuke vangsten geboekt.
@Harold,mooie dikke vis!.
Vanochtend ook even geweest om mijn overgebleven kaasblokjes in de Waal te droppen.
Na de blanksessies van andere keren toch maar weer geprobeerd op mijn vaste kribben.
Eerste 2 kribben waren niks,op de 3e krib ving ik er 2 binnen een half uur daarna was
het afgelopen.De vissen waren zo klein dat ik ze niet heb gemeten en in het water onthaakt heb.
Wat mij opvalt zijn mijn Barbeelvangsten op dit trajact,deze zijn ver achter tegenover andere jaren.
Denk dat de Beroepsvisserij hier meer vanaf weet....Groetjes CollinReageer
Webbies Forumindex Footer
Collapse

groeten quido 

Reageer