Het was inderdaad soms stormachtig vananvond. Toch even lekker uit kunnen waaien na een paar dagen vacantie.Een nieuwe mijlpaal kunnen bereiken, en heel goed gevangen. Opvallend veel dikke barbelen vandaag, 12 stuks, waarvan meer dan de helft 60+ of meer is. Allen gevangen met pellets.
Actuele Barbeelvangsten Waal
Collapse
X
-
-
Mooie vangsten op de Waal . In 2 weken afwezigheid zijn er mooie vangsten gedaan. Nieuw record. En @Frans weer supervangsten zeg !
groet mikeReageer
-
Ben gisterenochtend ook even "lekker" uit gaan waaien op een krib.
3 stuks gevangen, 52, 55 en 43cm en te veel verspeeld naar mijn zin.
2 verpeeld door onderlijnbreuk vlakbij de korf, waarschijnlijk lijn beschadigd garaakt door scherpe randjes aan de korf... balen...
Ook nog één zwom zichzelf vast en kwam niet meer los.
Rond 11 uur ben ik mijn spullen maar in gaan pakken, toen werd de wind me iets te gortig..
@Frans: Mooie aantallen!!!
Groet Harold"The greatness of a nation, and its moral progress is measured by the way its
animals are treated" - GhandiReageer
-
Wij zijn vanmorgen naar de waal geweest.
Wat een wind ook vanmorgen zeg en nog ff een regenbui erbij, dus was het feest compleet.
De eerste hadden we de aanbeet helemaal niet gezien, wel een beetje frunnikken aan de top te zien.
Toen zei ik tegen Ron zal eens ff aas controleren en voelde toen weerstand, deze was 32cm.
De vis terug en weer wachten toen kwam dus die bui opzetten en moest de paraplu erbij komen.
We zaten mooi onder de paraplu toen de catana begon te stuiteren, en kon de dril beginnen.
Het was een flinke zo te voelen en na een mooie dril kwam dan ook deze boven een lekkere dikke kneiter van op de 4 kilo en een maat van 74cm (meteen nieuw pr )Als afsluiting nog een mooie 54er en hebben we om 11uur de lijnen binnen gedraaid en toch wel tevreden op huis aan.
De foto's komen nog die staan op de kaart van Ronald.
Ronald bedankt weer voor de gezelligheid en ook weer wat geleerd!!
!.
Grt, Jurgen.
@Harold toch ook weer 3 erbij
en idd balen van de lijnbreuk.
Aangepast door rovertje; 06-09-2009, 16:24.Reageer
-
Ha die Harold en Jurgen.
Weer lekker gevangen en Jurgen Gefeliciteerd met je nieuwe Pr.
Groet MikeReageer
-
Leuke vissen, ik ben benieuwd hoe het met ons allen de 20e zal gaan. Ik heb helaas maar weinig tijd om nog even wat te gaan "trainen" als dan niet met mijn koppelmaat. Maar goed, het Nederlandse WK-team trainde ook al het hele jaar aan de Lage vaart, dus dat zegt niet alles. Zo 2 weken voor de wedstrijd had ik echter toch wel meer vangstmeldingen verwacht van deelnemers die verkennen wat de vis doet, dus ik ben niet de enige.Wie een voorn niet eert is een brasem niet weerd.Reageer
-
@ Preston Freak :
Jurgen en ik gaan wel door hoor, ha ha ha.
We zitten niet in het wedstrijdvak te oefenen, dat merken we dan wel.
Maar het weer zat ook wel een beetje tegen hoor, ...die wind was echt niet normaal.
Grote witte schuimkoppen op het water,.. dan ga je ook niet voor je lol op de krib zitten.
Maar misschien aankomend weekend ?
Dan wordt het goed weer.Reageer
-
Jurgen mooie barbus je nieuwe pr. Top.
Ik had vandaag weer een super training sessie voor de 20ste. watch out
Groet MikeReageer
-
Jurgen, mooie vangsten! Leuk om een 32er en een 74er in 1 sessie te vangen
Leo, zo'n dag had ik vorige week ook. 2 aanbeten, waarvan 1 keihard, maar echter niks gevangen. Toch zuur zo'n sessie.
Afgelopen maandag had ik meer succes. 2 stuks, 63 en 54cm. De 63er maakte er een zeer mooi gevecht van, dat enkele minuten heeft geduurd.
Was een mooie test voor mijn nieuwe Fox Stratos FS 7000E molen.
63er en 54er

Wat sfeer foto's

Reageer
-
Reageer
-
Wat kan de Waal toch mooi zijn hé,...
Maar ook zeer vervelend, vanmorgen een dikke barbeel verspeeld in een restant nylon lijn van zo'n 40/100m, die kwam mee naar boven en op 3 meter voor de krib bleef deze steken.
Ik dacht slim te zijn door mijn mes op de punt van mijn schepnetsteel te tapen en de lijn door te snijden, helaas kon mijn onderlijn al dat geweld niet aan en werd kapot getrokken.
Het was minimaal een 65+ barbeel aan de grootte te zien, maar zwemt nu met een stuk onderlijn en haak rond, grrrrrr
Daarna wederom een mooie run maar bleek een winde te zijn, deze snel onthaakt en terug gezet.
Verder nog een paar stootjes gehad en verder niets.
Enneh René, mooie exemplaren weer hoor !
En Leo, ook hier is het buffelen geblazen,... de stek waar ik normaal goed vang, was nu ook vrijwel levensloos.
Het is nu niet zo lekker op de krib, de waal staat zo laag dat je op de blokken moet zitten, niet echt comfortabel.
Maar goed, het weer was weer super en dat maakte ook weer een hoop goed, toch ff lekker kunnen ontspannen.
GreetZ
Ron.Reageer
-
Das Balen Ron, jammer man. En barbeleo je bent al dik boven de 100 een beetje rust is goed voor de wedstrijd. Dan ga je daar zeker weer toppen.
Vanavond weer een poging op de Ijssel. Daar zit je tussen de afstervende mosselen, stinkt geweldig, maar niet lekker. Zo laag heb ik de ijssel nog nooit gezien.
Groet MikeReageer
Webbies Forumindex Footer
Collapse

Reageer