Actuele Barbeelvangsten Waal
Collapse
X
-
-
-
Reageer
-
Succes en laat maar weten hoe het is gegaan.
GreetZ
RonaldReageer
-
Mooi Exemplaar Ronald!
Ben gisteren ook naar de Waal geweest, de eerste krib waar ik zat ving ik één winde, verder geen tikje gehad.
Na een uurtje of 3 maar mijn spullen gepakt en naar een andere krib gereden. Hier ving ik er zowaar 5 ! Mijn beste Waalsessie van het jaar. Jammer alleen dat ze steeds kleiner werden. Ze waren 60, 51, 49 en twee maal 42 cm....
Al met al een winderige maar bevredigende sessie.

60cm

51cm

En een tevreden toeschouwer
Groet Harold"The greatness of a nation, and its moral progress is measured by the way its
animals are treated" - GhandiReageer
-
Hey Harold,....
Nice,..... 5 stuks is zeker niet verkeerd, die aantallen haal ik alleen als ik ga kribhoppen en zijn dan wel allemaal kleine barbelen tussen de 40 en 50cm.
Maarre suc6 man, hopelijk komen de vangsten nu echt los met deze stijgende waterstand.
GreetZ
RonaldReageer
-
Waarom zou ik het niet vragen? Ik kom uit veghel,moet een aardig stukje rijden en kom niet elke week vissen.
Maar goed als jullie zo geheimzinnig doen heeft het forum ook niet zo veel nut.
Het is er toch om elkaar te helpen?Reageer
-
Hallo
het probleem is dat er meer meelezen en dan kan het zo druk worden dat je zelf weer een nieuwe stek moet zoeken
nieuwe visgronden ontdekken kribhoppen niks mis mee
dan is er nog een uitspraak geen grind/grindzand bodem geen barbeel
dus als je met een loodje over de bodem trekt weet je al hoe je kansen zijngr GerardReageer
-
Dat niet alleen, maar ik en een aantal anderen steken veel energie in het vinden van stekken en dan komt er iemand op een blauwe maandag ff binnengevallen en zouden we zo maar die informatie vrijgeven,....
Denk het niet,...
Stekken vrijgeven is niet alleen iemand helpen, maar gewoon je eigen stekken om zeep helpen.
Stekken die zwaar bevist worden zoals de autokrib bij Dodewaard, Camping Oosterhout en de PWA brug zijn volledig dood gevist en zo zijn er nog een paar stekken om zeep geholpen door lijndruk.
Afgelopen week weer zo'n stekkenpezer op de krib gehad, wacht de vangstmeldingen af en gaat daarna ook op die stek zitten,....
Zoek gewoon lekker je eigen stek op, ik ga tegenwoordig maar op wisselende dagen vissen en gebruik een andere auto om mijn stekken te beschermen.
Gelukkig heb ik meerdere stekken waar ik op kan en is de stek bezet kan ik altijd uitwijken, maar het blijft wel zuur dat je eerst die personen heb rond zien rijden
en vervolgens achter je rug om op je stekken gaan zitten,....
9 van de 10x wordt er dan geblankt of raken veel materiaal kwijt, want ze weten toch niet waar en hoe ik zit te vissen en dat zie ik graag, blijven ze de volgende keer wel weg.
Ik zou zeggen trek er eens op uit en ga op zoek naar een kribvak met grind er in en werp dan een lijntje uit met aas.
Vissen moet wel een uitdaging blijven, anders hadden ze het wel vangen genoemd.
En vragen kan altijd, maar antwoorden blijven soms achterwege i.v.m. de gevoeligheid van dat soort vragen.
Suc6 met zoeken
GreetZ
RonaldReageer
-
Oke,dat begrijp ik. Maar hoe kom je erachter dat er grind op de bodem ligt?
Zie je dat op je top als je een rolloodje gebruikt? Of ligt er op het strand al grind?
Vis je dan in een buiten of binnenbocht of op een recht stuk?Reageer
-
Soms zie je het aan de bodem tussen de kribben in.
Met een rolloodje is het vaak moeilijk merkbaar door de stroomdruk.
Beter is met een korf, die je aan de voorkant open laat en verder afdicht met tape, over de bodem trekken. Zit er grind in dan zit je goed.
suc6
Frankoude hond kan ook trucjes lerenReageer
-
Ah,dat is duidelijk en waar ik ga zitten maakt niet uit zoals binnenbocht of buitenbocht of recht stuk als er maar grind licht.Reageer
-
Zoek grint en je zult ze vinden.. 1 2 3 4 keer blanken hoort erbij. De aanhouder wint. Zo zijn wij allemaal begonnen hier!Reageer
-
Vanmorgen weer ff op pad geweest op de Waal, na 4 kribben te hebben aangedaan met kribhoppen had ik 6 barbelen, allemaal rond de 40cm.
Van de week maar weer eens een lange sessie gaan vissen, die 70+ smaakt naar meer
Enneh Fishhunter, gewoon blijven zoeken.
Het kan materiaal kosten, maar als je eenmaal weet waar ze vaker komen, leer je ook de stekken kennen en verspeel je nauwelijks materiaal meer.
Suc6
GreetZ
RonaldReageer
-
Hoi Ronald.
Ik ga aankomend weekend naar de waal.
Ik ga een paar kribben proberen met de informatie die hier is gegeven.
Hopenlijk kan ik er 1 vangen.
Ieder geval bedankt voor de informatie.Reageer
Webbies Forumindex Footer
Collapse

Reageer