Baitrunner of niet?

Collapse
X

• Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • Sikky
    Komt net kijken

• 15-08-2009
    • 71
    • Zutphen

Oorspronkelijk geplaatst door preston-freak
    Baitrunners heeft dus niks met passief vissen te maken
    .
    Ten tweede heb je die extra tijd sowieso niet nodig, want je vist of met een open beugel met een lijnclip of met een los ingestelde slip. Beide zorgen voor ongemakken (kans op in de war, een slechte aanslag, ongecontroleerde runs etc).

Bij het vissen op barbeel ben ik in ieder geval actiever aan het vissen met een baitrunner dan zonder. Ik stel 'm namelijk zo in dat ie bij een zuiging van een schip enzo steeds wat lijn pakt en deze lijnafgifte moet je dus wel in de gaten houden.
    Baitrunners beginnen te werken tussen aanbeet en aanslaan...... toch?
    Waarom?.......

Als mijn top van de feeder begint te bewegen heb ik de hengel in de hand en sla ik aan of ik bouw lichtelijk spanning op, afhankelijk of ik met een hair vis.
    De slip doet bij mij de rest, en ik weet niet hoe u vist maar ik vis noch met open beugel noch met lijnclip.
    Met actief vissen bedoel ik vissen zoals feederen....... zitten achter je hengel en er niet achter weg gaan.
    Daarom zien we ook geen baitrunners bij het feederen.
    Waar zien we wel baitrunners?
    Bij mensen die met meer dan 1 hengel vissen, bij mensen die meer dingen doen aan de water kant dan alleen maar vissen, bij mensen die soms 2 a 3 meter bij hun hengel weg willen.
    Uiteraard zie ik ook voordelen aan de baitrunners, je moet je tweede hengel voorzien van aas dus zijn je ogen niet 100% gefocused op je andere hengel. Mocht je beet krijgen zoals menig barbeel graag doet dan vangt de baitrunner de beet en run op....... om de visser de kans te geven om.
    Maar is het een MUST?
    Dan is het antwoord simpel nee, zonder baitrunners vang ik nu al bijna 12 jaar barbelen......
    1 Keer heb ik achter mijn hengel aan moeten zwemmen...... was 2de week in November, smorgens om 9 uur.
    Uiteraard was dit niet gebeurt als mijn molens baitrunners hadden gehad, dus ik zie wel het nut van baitrunners.

Met vriendelijke groet Jan.

Reageer

• preston-freak
      wedstrijd, specimenvissen

• 12-04-2008
      • 1834
      • Oss

Juist ja, bij het feederen heb je geen baitrunner nodig. Bij diverse anderen soorten visserijen is het toch wel handig. Gemak dient nu eenmaal de mens.

Om maar bij het barbelen te blijven; Je vist met 2 hengels, op een sterke vis die je hengel het water in kan trekken en een krib is dermate lastig te bevissen dat je vaak niet snel (genoeg) bij je hengel kan zijn. Met gewone molens moet je dus pal achter je hengels blijven zitten of de slip losdraaien, maar dat is ook een gedoe.
      Wie een voorn niet eert is een brasem niet weerd.

Reageer

• Henri R van der Wal
        ...heeft het barbeelvirus

• 08-09-2007
        • 83
        • PAASLOO

Helemaal handig als je je slip iets open hebt staan als je andere hengel vertrekt zoals ik afgelopen zondag had....

Ik heb jaren Aero's van Shimano gehad maar vond de slippen niet geweldig vandaar dat ik nu gewone molens gebruik met, in mijn optiek, betere slip.
        "Korum" double river pod - 2 "Fox" Barbel extreme 15 ft - Shimano Ultegra XSC 4500 - Ashima c440 Excaliber 8

Reageer

Working...