Korst Karpers

Collapse
X

• Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • renssss
    Komt net kijken

• 31-08-2009
    • 97
    • Arnhem

Korst Karpers

Hallo Hengelliefhebbers,

Gisteren was ik aan het vissen en toen heb ik veel karpers boven water gezien ze waren de pluisjes en vliegjes van het wateroppervlak aan het halen het waren er wel 4 je zag steeds de vin en de grote mond boven water komen. Ik heb geprobeerd er met een korst heen te gooien alleen ik kwam niet ver genoeg.
    Hoe kan ik wel ver genoeg gooien?

Gisteren was ik aan het snoeken toen heb ik een snoek gevangen van 55cm ( foto?)
    Maar ik zou graag een keer een paling willen vangen ik weet dat dit verboden is maar ik zet alle vissen die ik gevangen heb gewoon terug.
    Ik had een stukje gelezen over palling vissen dat je met een stukje kipfille aan een haakje met een dobber moest vissen. Je had dan ook kans op grote baars snoek, en paling.
    Wie kan mij adviseren over deze vragen het lijkt me super vet een paling te vangen.

Alvast bedankt!
  • hopjesvla
    Met enige kennis...

• 26-03-2009
    • 353
    • hazerswoude

korst kan je zwaarder maken door hem even in het water te hangen.. dan kan je veel verder werpen. paling vissen doe ik altijd gewoon met een worm op de bodem...

Reageer

• renssss
      Komt net kijken

• 31-08-2009
      • 97
      • Arnhem

bedankt voor de reactie,
      ik ben vandaag weer gaan vissen een man naast me had 6 karpers van 14pond hij zat met tijgernoten op de hair. Mijn vraag is ik heb een medium feeder een goed molentje zou ik dan met de voerkorf op de bodem kunnen gaan en dan met een onderlijn met hair en daaraan mais doen of ontbijtkoek?
      Waar moet ik dan goed op letten
      Gr Rens

Reageer

• Pieter Stam
        -
        • 11-10-2002
        • 2882
        • NL

Korst natmaken en paling inderdaad met de worm.

Ik wil niet Iullig overkomen, maar begin eens met de vaste hengel op voorns en brasems. Dat is de beste leerschool om vissen onder te knie te krijgen. Daarna stap voor stap andere methodes gaan gebruiken.

Groet, Pieter

Reageer

• renssss
          Komt net kijken

• 31-08-2009
          • 97
          • Arnhem

ik heb al heel erg lang geoefend met de vaste hengel ik wil niet ***lig doen. Ik kan genoeg foto's van brasems en voorns laten zien. Nou wou ik een keer aan iets groters beginnen.

Reageer

• speciman
            zo kalm als een zalm

• 07-05-2010
            • 347
            • maas

Kijk vooral uit met de dril van een paling,ze hebben nogal de nijging om zich ergens aan vast te klemmen[en die beesten worden nooit eens mooi]Met de feeder veel maden+ wormen moet het wel lukken[vooral de hollansche ijssel+maas]

Reageer

• jeroenk
              zolang er geen ijs ligt..
              • 27-12-2005
              • 1490
              • Oldebroek

Oorspronkelijk geplaatst door Pieter Stam
              Ik wil niet Iullig overkomen, maar begin eens met de vaste hengel op voorns en brasems. Dat is de beste leerschool om vissen onder te knie te krijgen......
              Helemaal mee eens. Er zijn zoveel mensen die gelijk een complete karper uitrusting aanschaffen, en dan blijkt het allemaal verschrikkelijk tegen te vallen.

Overigens hebben wij hier profijt van: de uitrusting word vaak voor een prikkie verkocht op marktplaats

Reageer

• renssss
                Komt net kijken

• 31-08-2009
                • 97
                • Arnhem

wie zegt er dat ik een complete karper uitrusting heb. Volgens mij hebben jullie een heel verkeerd beeld van mij. Ik bezit over een feeder hengel thuis heb ik ook nog twee vaste stokken staan. Ook beschik ik over een net. Ik stel hier een vraag en dan krijg ik gelijk commentaar van misschien moet je eerst maar eens leren vissen dit komt voor mij erg ***lig over...

Reageer

• renssss
                  Komt net kijken

• 31-08-2009
                  • 97
                  • Arnhem

speciman trouwens bedankt voor je reactie ik ga het gewoon uitproberen.

Reageer

• jeroenk
                    zolang er geen ijs ligt..
                    • 27-12-2005
                    • 1490
                    • Oldebroek

Rens ik doelde niet op jou. Ik vulde alleen Pieter aan, dit was gewoon een algemeen praatje.

En zoals Pieter al zei: hij wou niet ***lig over komen, hij probeerde je alleen te waarschuwen. (Ik zit al een tijd op dit forum, en ik denk dat van alle gasten Pieter de minst ***lige is )

Back on topic:
                    Drijvend vissen op karper doe ik sinds een paar weekjes met kattenbrokken, maar brood werkt ook prima hoor. Ik gebruik hiervoor een gewoon matchhengel met 28/00 nylon en een simpel molentje.
                    Wil je wat verder werpen: gebruik gewoon een pellet wagler of buldo oid. zonder lood aan de lijn.

Ik heb zelf nog nooit met de feeder op karper gevist. Maar ik kan je wel verzekeren dat je goed alert moet zijn. Wanneer je een run krijgt ligt je hengel zo in het water als je geen baitrunner gebruikt.
                    Als aas kun je mais, krieltjes, frolic (idd de hondebrokjes), pellets,boilles etc. gebruiken. Maar wil je een allround aas, en ben je niet bang voor bijvangsten; gebruik dan maar gewoon mais.
                    Een simpel voertje met daarin veel grove stukken (mais, hennep, 2/3 mm pellets,tarwe) lijkt mij prima. Hiervoor een gewone voerkorf met een simpele montage gebruiken.

Paling vissen kun je het beste in de buurt van kribben etc. gewoon maden of wormen aan de haak en wachten. Ze worden vooral s'avonds actief. Maar voor het vangen van paling heb je flink geduld nodig.....

Reageer

• renssss
                      Komt net kijken

• 31-08-2009
                      • 97
                      • Arnhem

hartsikke bedankt aan deze reactie heb ik wat Ik heb vandaag met de feeder gevist gewoon met een korf en een onderlijn met een hair op de hair had ik mais alleen geen kik gehad. Terwijl er folop karper in het meertje actief waren je zag ze springen en aazen oveal belletjes en er kwamen monden boven water. Kan je ook een krieltje op de hair doen of kan je hem beter op de haak doen?

Reageer

• speciman
                        zo kalm als een zalm

• 07-05-2010
                        • 347
                        • maas

en die beesten worden nooit eens mooi] het is dus moe ,het zij hele mooi beesten hoor

Tikje foutje srry

Reageer

• speciman
                          zo kalm als een zalm

• 07-05-2010
                          • 347
                          • maas

Oorspronkelijk geplaatst door renssss
                          hartsikke bedankt aan deze reactie heb ik wat Ik heb vandaag met de feeder gevist gewoon met een korf en een onderlijn met een hair op de hair had ik mais alleen geen kik gehad. Terwijl er folop karper in het meertje actief waren je zag ze springen en aazen oveal belletjes en er kwamen monden boven water. Kan je ook een krieltje op de hair doen of kan je hem beter op de haak doen?
                          en nog wat gevangen??

Reageer

Working...