Met de method op karper

Collapse
X

• Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • renssss
    Komt net kijken

• 31-08-2009
    • 97
    • Arnhem

Met de method op karper

Beste mensen,

Ik wil dit weekend op karper gaan vissen met de feeder hengel met de method bodemmontage natuurlijk met hair.
    Maar ik hoor van veel mensen dat de karpe slecht bijt bij ons in de vijver. Dit omdat de zomer vorig jaar heel droog was en er toen mensen waren die de karpers met kunstaas haakte. Dit is heel erg want er was laatst een karper visser met rodpod die een karper ving met allerlei littekens en een misvormde vin. Waarschijnlijk zijn ze erg schuw geworden.
    Hoe moet ik gaan vissen kan ik met gewoon feeder voer vissen in de method? En wat is het beste aas aan de hair bollies zijn zo duur, Ik wou een keer pellets gaan proberen. Ik weet wel dat het bomvol karper zit want als het zonnig is zie je ze massaal in groepen zwemmen schitterend behoorlijke grote ook.
    Waar ik wil vissen zijn wel veel obstakels in het water lellies en takken. Die karpervisser die laatst een karper ving was er al drie kwijtgeraakt doordat hij de takken in ging heel sonde.
    Maar ik hoor graag een aantal tips

Gr rens
  • Rolla
    Allroundvisser

• 03-05-2009
    • 2423
    • Ter Apel

Wat je kunt doen is met behulp van een minispod gevuld met mais uit blik, hennep en miniboillies een voerplek aanleggen. Vervolgens wat methodfeedervoer om je methodvoerkorf kneden en op de hair doe je dan een minibollie of een combinatie van een miniboillie met een maiskorrel.

Ik heb een bakje minibollies van Baittech waar een paar 100 gram in zit en daar kan ik wel een aantal keren mee vissen. Ik verkruimel een paar door het voer en de rest gebruik ik puur als haakaas. Als voer gebruik ik een voer op basis van vismeel, ook van Baittech. Methodfeedervoer is fijner dan een gewoon feedervoer en heeft als voordeel dat het onderwater langzaam oplost en voerdeeltjes afgeeft.

Bij veel lelies en takken is het overigens wel oppassen geblazen dat de vis zich er niet in vast zwemt.
    Vaste stok | Match | Feeder

Reageer

Working...