zeeltvissen

Collapse
X

• Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • speciman
    zo kalm als een zalm

• 07-05-2010
    • 347
    • maas

zeeltvissen

Ja ja ik weet het karpervissen maar toch vindt ik dat zeelt dat ook dicht tegen aaan zit, en met de zelfde materiaal te vangen is[beetvermelder] maar welk materiaal kan ik voor het dobbeivissen/penvissen gebruiken, tot mijn beschikking heb ik een aantal dobber in verschillende maten van stroom tot sloot en van klein naar groot welke is het beste[hoeveel gram].
    en kan ik daar een spinhengel voor gebruiken en welk aas,voorkeur is mais,maden en brood zijn deze te gebruiken??? brood denk ik niet maar mischien.

groetjes Speciman
  • lwes
    feederaar

• 05-09-2009
    • 473
    • hardenberg

Ik denk dat als je hier op het forum goed gaat zoek je al heel wat antwoorden op je vragen kunt vinden.

Gewoon weg even snuffelen in de verschillende forums die er al over dit onderwerp geschreven zijn.
    (Let vooral op de postings van Pieter Stam)
    greetings Luciën

Reageer

• speciman
      zo kalm als een zalm

• 07-05-2010
      • 347
      • maas

het was me al eenbeetjes opgevallen dat pieter op zeelt vist maar ik ga eens rond snuffelen

Reageer

• Pieter Stam
        -
        • 11-10-2002
        • 2882
        • NL

Klopt. Dat is mijn favoriete vis. En ik ga er ook steeds meer tijd in steken.

- Hengel. Spinghengel kan. Lichte karperhengel of matchhengel is beter.
        - Dobber. Afhankelijk van het water waar je vist. Ik vis met 0.5 - 2 gram.
        - Aas. Worm, maden, mais, brood, honden- en kattenvoer (hard en uit blik), kikkererwten, capucijners, mini-boilies, garnaaltjes.

Ik zal je ook nog even de volgende tip geven. Begin volgend seizoen pas met zeeltvissen. Vooral de voorjaars- en zomermaanden zijn goed. Dus van april t/m september ongeveer. Het einde van het zeeltseizoen komt nu snel dichterbij en de vangsten zullen minder worden. Dat komt door de dalende watertemperatuur. Dus als je dit seizoen nog zeelt wilt vangen zul je snel moeten zijn.

MVG, Pieter

Reageer

• speciman
          zo kalm als een zalm

• 07-05-2010
          • 347
          • maas

dan bereid me me maar goed voor!! en mischien krijg ik een [karperpen]hengel als cadeau karper en zeelt vissen begin ik ook steeds leuker te vinden!! en een pen hengel heeft toch iets meer power;p
          en het is een redelijk stilstaand water me soms wel redelijke stroming[gemaal] het is een soort plas door door heel de stad loopt maar de meeste vis zit toch in de plas zelf.
          Vanmiddag heb ik ook nog een dooie zeelt gezien, als gevolg van baggeren in een veel te kleine sloot!!

groetjes speciman

p.s waar vis je op als je niet op zeelt [kan] vissen?? karper of iets totaal anders?

Reageer

• Pieter Stam
            -
            • 11-10-2002
            • 2882
            • NL

's Winters snoek ik af en toe met kunstaas maar dat is meer een rondje voor de gezelligheid. Beetje bijkletsen met vismaat. Verder vis ik van november t/m februari helemaal niet. Geen behoefte aan ook. Ik heb veel te veel andere hobby's en daar heb ik dan in de winter weer tijd voor. En in maart gaat het weer kriebelen. Meestal vang ik mn eerste zeelten half april.

Groet, Pieter

Reageer

• Rolla
              Allroundvisser

• 03-05-2009
              • 2423
              • Ter Apel

Oorspronkelijk geplaatst door speciman;147367

p.s waar vis je op als je niet op zeelt [kan
              vissen?? karper of iets totaal anders?
              In de hersft/winter wordt er veel op snoek gevist. Ik wil zelf deze herfst/winter ook eens op snoek proberen met doodaas.

Daarnaast kun je ook in de herfst/winter de jachthavens op gaan zoeken en met de vaste stok op voorns gaan vissen.
              Vaste stok | Match | Feeder

Reageer

• speciman
                zo kalm als een zalm

• 07-05-2010
                • 347
                • maas

waarom staat daar speciman147367 ??? en ik vroeg het aan pieter wat hij doet als hij niet op zeelt vist op kan vissen. en tijdens het voorn vissen kan baarzen[met de worm of spinners/kunstaas] soms ook nog goede uitwerking hebben. en valt het jullie ook op dat vissen op de river/stromend water sterker zijn??!!

Reageer

Working...