Vismoordenaars!

Collapse
Deze discussie is gesloten
X
X
 
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • Tizzo
    karpervisser
    • 18-06-2006
    • 77
    • Winterswijk

    Vismoordenaars!

    Ik zie ze regelmatig, bij ons aan het clubwater. Vandaag had ik er 1 naast mijn stek zitten. Ik moest even mijn dagelijkse behoefte doen, en toen ik terugliep, zag ik dat die kerel een flinke rijenkarper aan het onthaken was. Na zo'n 5 minuten dacht ik een gek geluid te horen, dus ik keek even om, en zag dat hij de karper aan het doden was. Ik ben er naartoe gelopen, en vroeg waarom die het deed (hij had er daarvoor ook al 1 doodgemept, want er lag een kleine schub in zijn coolbag, en je mag er immers maar 1 meenemen). Hij vroeg waarom ik dat wilde weten, dus ik legde hem uit dat je er maar 1 mee mag nemen, dus wat doet die kerel, pakt de kleine schub uit zijn coolbag, en loopt ermee naar mijn stek, en legt de schub onder mijn karperstoel neer, en is weggegaan naar huis, ik was er toen nog maar alleen, en heb de kleine schub begraven. Iemand een opmerking of iets wat ik had kunnen/moeten doen. Ik vindt dat hierop strenger moet worden gecontroleerd, en heel zonde dat hij een rijen naar de kloten slaat, want die zijn al zo zeldzaam hier. Nu mijn hele sessie verpest door zo'n vismoordenaar. Ik heb de baas al gesproken, en hij heeft gezegd dat hij ervoor zal zorgen dat er minimaal 3 keer in de week politie zal controleren bij de wateren van onze club.
    Ervaring mee? Post het dan even hier!

    Tizzo ~_~
    Het maakt niet uit, groot of klein, als het maar een karper mag zijn.
  • Heine1982
    Komt net kijken
    • 26-05-2006
    • 50

    #2
    Nee, gelukkig heb ik hier geen ervaring. Althans niet van zo dicht bij. Wel heb ik ooit iemand heel erg goed duidelijk gemaakt dat waneer hij en zijn familie (nadat ik gehoord had dat zij een gevangen karper op mijn trouwe visstekkie hadden gevangen, vermoord, en opgegeten) naar de markt moesten gaan als ze vis wouden eten en als ze er geen geld voor hadden maar werk moesten zoeken en niet aan de waterkant onze vissen vermoorden. En ik dacht dat het sinds kort helemaal verboden is om nog karper mee te nemen??? Werp volgende keer een rig in hem en "vang"hem dan en sla hem een paar keer met een knuppel op zijn kanis. Kijken wat hij er dan van zegt. KLOOTZAK!!!!!!!!!

    Maar ik denk dat jij uitstekend gehandeld hebt. Veel meer kan je gewoon niet doen, want wanneer je mijn in woede geuitte methode gaat gebruiken dan heb je voor je het weet wat lood in je lijf of een mes tussen je ribben. Gewoon klasse dat je er wat van zei. En meer kan je gewoon niet doen!!
    http://www.geocities.com/karperzuidhorn/home

    Reageer

    • Tizzo
      karpervisser
      • 18-06-2006
      • 77
      • Winterswijk

      #3
      Oorspronkelijk geplaatst door Heine1982

      Nee, gelukkig heb ik hier geen ervaring. Althans niet van zo dicht bij. Wel heb ik ooit iemand heel erg goed duidelijk gemaakt dat waneer hij en zijn familie (nadat ik gehoord had dat zij een gevangen karper op mijn trouwe visstekkie hadden gevangen, vermoord, en opgegeten) naar de markt moesten gaan als ze vis wouden eten en als ze er geen geld voor hadden maar werk moesten zoeken en niet aan de waterkant onze vissen vermoorden. En ik dacht dat het sinds kort helemaal verboden is om nog karper mee te nemen??? Werp volgende keer een rig in hem en "vang"hem dan en sla hem een paar keer met een knuppel op zijn kanis. Kijken wat hij er dan van zegt. KLOOTZAK!!!!!!!!!

      Maar ik denk dat jij uitstekend gehandeld hebt. Veel meer kan je gewoon niet doen, want wanneer je mijn in woede geuitte methode gaat gebruiken dan heb je voor je het weet wat lood in je lijf of een mes tussen je ribben. Gewoon klasse dat je er wat van zei. En meer kan je gewoon niet doen!!
      Ik zou je niet durfen tegenkomen Heine..

      Maar het zijn ALTIJD buitenlanders die dat doen. Kijk ik wil hiermee niet zeggen dat alle buitenlanders dat doen, want ik heb genoeg buitenlandse visvrienden. Maar bij ons is het in ieder geval wel zo. En nee, dan niet meteen kapot slaan, soms ook nog een half uur op de kant laten liggen (levend dus) om eerst je lijn weer goed te maken, nieuwe haak/aas eraan, uitwerpen, en dan pas de vis uit zijn lijden verlossen. Heel zielig..!!

      Tizzo
      Het maakt niet uit, groot of klein, als het maar een karper mag zijn.

      Reageer

      • antoinette
        Specimen Hunter
        • 13-11-2005
        • 1926
        • oudenhoorn

        #4
        ben ik ff blij dat ze hier een algemeen meeneemverbod op alle soorten karpers hebben (en er ook zeer goed op gecontroleerd wordt)

        Reageer

        • Heine1982
          Komt net kijken
          • 26-05-2006
          • 50

          #5
          Ik zou je niet durfen tegenkomen Heine..
          Een goede visser heeft niets te vrezen. En iemand die niet beter weet Wil ik het graag leren hoor....
          http://www.geocities.com/karperzuidhorn/home

          Reageer

          • Joris Vandaele
            Newbie
            • 29-06-2006
            • 3

            #6
            Ja bij ons gebeurt dit ook wel regelmatig aan openbaar water.
            Ook altijd buitenlanders. Komt doordat bijvoorbeeld Fransen, Duitsers, Turken, Tsjechen, ... graag karper eten. Naar jaarlijkse gewoonte ga ik twee weken karperen in Frankrijk en heb het al een paar keer meegemaakt dat men met 20 euro naar mij toekomt om een net gevangen karper van 8 kilogram over te kopen van me. Ik glimlach dan heeeeel breed, neem rustig mijn foto's en zet die mooie vis dan voor hun ogen terug in het water Dan krijg je ongeveer zulke reactie => :? + ~0 + :@ + !@#$ Ik spreek redelijk wat talen dus wat doe ik als ik weer maar eens zo'n klotevisser een karper zag doodmeppen? Ik ga er heel vriendelijk mee gaan spreken, zeg dat ik ze OOK opeet en vraag of hij OOK geen vergunning heeft? Als hij dan antwoordt dat hij er OOK geen heeft, dan bel ik even de controle en geef ik gelijk ook hun nummerplaat door Dit is zo beetje mijn manier van op een subtiele manier wraak te nemen. Ik heb ook heel veel last van woede-vlagen waarbij ik die pipo's enige meppen zou willen geven maar zoals al eerder aangegeven is dit inderdaad een domme oplossing die je beter probeert te onderdrukken...

            Succes!
            It\'s not always about the weight.... It\'s about the beauty and the feelin\'

            Reageer

            • Tizzo
              karpervisser
              • 18-06-2006
              • 77
              • Winterswijk

              #7
              Oorspronkelijk geplaatst door Joris Vandaele

              Ja bij ons gebeurt dit ook wel regelmatig aan openbaar water.
              Ook altijd buitenlanders. Komt doordat bijvoorbeeld Fransen, Duitsers, Turken, Tsjechen, ... graag karper eten. Naar jaarlijkse gewoonte ga ik twee weken karperen in Frankrijk en heb het al een paar keer meegemaakt dat men met 20 euro naar mij toekomt om een net gevangen karper van 8 kilogram over te kopen van me. Ik glimlach dan heeeeel breed, neem rustig mijn foto's en zet die mooie vis dan voor hun ogen terug in het water Dan krijg je ongeveer zulke reactie => :? + ~0 + :@ + !@#$ Ik spreek redelijk wat talen dus wat doe ik als ik weer maar eens zo'n klotevisser een karper zag doodmeppen? Ik ga er heel vriendelijk mee gaan spreken, zeg dat ik ze OOK opeet en vraag of hij OOK geen vergunning heeft? Als hij dan antwoordt dat hij er OOK geen heeft, dan bel ik even de controle en geef ik gelijk ook hun nummerplaat door Dit is zo beetje mijn manier van op een subtiele manier wraak te nemen. Ik heb ook heel veel last van woede-vlagen waarbij ik die pipo's enige meppen zou willen geven maar zoals al eerder aangegeven is dit inderdaad een domme oplossing die je beter probeert te onderdrukken...
              Dat is wel een goeie Joris
              Die zal ik eens gaan toepassen als ik het weer meemaak.

              Tizzo
              Het maakt niet uit, groot of klein, als het maar een karper mag zijn.

              Reageer

              • karperkoning
                Karpervisser!
                • 13-12-2005
                • 878
                • AELSE

                #8
                op 'mijn' verenigingswater zijn savonds vaak zigeuners.
                als er karpers boven zwemmen proberen ze die met een 3haak in de pens te slaan,zo zijn er al flink wat karpers door hun opgegeten.maaarja wat wil ik doen zij zijn altijd met meer en trekken zich er tog niks van aan.
                misschien zijn ze wel gewapend! zouw me niks verbazen
                de voorzitter heeft al met de politie gepraat maar volgens mij doen die ook niks.
                maar wel mooi boetes uitschrijven als ik s 1 van de 5 vergunningen niet bij me heb :@
                daar word ik nog bozer van dan die visstroperij!
                http://www.carpteamelsloo.tk

                http://www.hsv-juliana.tk

                Helemaal Karpervisser !!!
                Karp Fishing 4 live!

                De groeten
                Ralph

                Reageer

                • Tizzo
                  karpervisser
                  • 18-06-2006
                  • 77
                  • Winterswijk

                  #9
                  Kijk dat is nou wat je ***lig kan noemen, zo ken ik hier ook een paar controleurs hoor. Trouwens, vandaag was dezelfde Karpermoordenaar er weer die de kleine schub onder mijn stoel had neergelegd, en die rijen had meegenomen. Hij ving er 1 (WONDER BOVEN WONDER WEER EEN RIJEN!! VET ZELDZAAM HIER) maargoed, onthaakte hem, en ik bleef maar kijken of die hem doodsloeg, en alweer WONDER BOVEN WONDER: HIJ GOOIDE HEM TERUG!!(Oja, hij keek wel of ik ook keek . Kijk, ik moet dus eigenlijk zorgen dat als die moordenaar vist ik er ook ben, dan kan ik altijd kijken. Misschien vindt ie het na een tijdje wel leuk worden, gewoon vissen voor de sport en niet voor het eten.
                  Mja, mazzel, en veel succes morgen voor de mensen die proberen wat te vangen.

                  Tizzo
                  Het maakt niet uit, groot of klein, als het maar een karper mag zijn.

                  Reageer

                  • warhead
                    Specimen Hunter
                    • 27-09-2003
                    • 1498
                    • haacht

                    #10
                    Klein beke de fout van uw clubreglement. Alle als ge er ene moogt meenemen, das ene te veel eh en daar kan je dan niks aan doen.
                    In Vlaanderen mag je in principe ook nog altijd karper tussen 30 en 60 cm meenemen voor consumptie. Ik heb het nog ni gezien maar als het is gebeurt kan ik daar ook niks aan doen al ist natuurlijk enorm jammer.
                    om mijn visclub te promoten sla ik alles naar de kloten,
                    trop commerciale, desolé|studio Baptiste rulez

                    Reageer

                    • karperkoning
                      Karpervisser!
                      • 13-12-2005
                      • 878
                      • AELSE

                      #11
                      ik ben gister door de politie gecontroleerd!!
                      niet meer normaal nog nooit gezien.
                      en dan komen ze om half 6 smorgens! welke zigeuner is er dan aan het vissen?!
                      ik heb ze verteld dat de avond van tevoren de vijver vol zat met stropende zigeuners en ze verzekerde me dat ze savonds ook zouden komen.
                      haha ben s benieuwd

                      Ralph
                      http://www.carpteamelsloo.tk

                      http://www.hsv-juliana.tk

                      Helemaal Karpervisser !!!
                      Karp Fishing 4 live!

                      De groeten
                      Ralph

                      Reageer

                      • Heine1982
                        Komt net kijken
                        • 26-05-2006
                        • 50

                        #12
                        Goed gedaan, ben benieuwd of ze komen.
                        http://www.geocities.com/karperzuidhorn/home

                        Reageer

                        • yannik
                          De kasteelvissers Viane

                          • 27-07-2006
                          • 694
                          • Geraardsbergen

                          #13
                          zijn ze dan gekomen? zoni da zijn de flikken e de gewone mens boetes uitschrijven en als ze buitenlanders zien ******en ze in hun broek.

                          Edit Forummanager: Kuis je taal. Zo praten we niet op dit forum.
                          Aangepast door Forummanager; 28-07-2006, 20:20.
                          Wie vist, die vangt!

                          Reageer

                          • Theo de Kreij
                            VOERBOER
                            • 03-06-2003
                            • 2345
                            • Zoetermeer

                            #14
                            In een dergelijk geval is het beter de politie te bellen. Er worden weer veel Karpers meegenomen om te verkopen aan buitenlandse restaurants. Men krijgt daar 15 euro voor. Zaak is dat dergelijke personen en restaurants op heterdaad betrapt moeten worden. Het is namelijk ten strengste verboden vis te serveren die niet eerst is goedgekeurd door de warendienst. In Zeeland zijn er al resaurants gesloten en hebben de vissers aanzienlijke boetes gehad.
                            Dus kenteken noteren en doorgeven aan de politie, mocht de visser al vertrekken.
                            Mvrgr,

                            Theo de Kreij.

                            ********************************
                            Teamcaptain Marcel v/d Eynde Nederland
                            ********************************

                            www.peche-tackle-europe.com

                            Reageer

                            • Hylkez1
                              Feeder visser
                              • 23-07-2005
                              • 158
                              • Tolbert

                              #15
                              Hmm, hier in het noorden (Leek), woont een stelletje polen in een soort oud hotel en die werken overdag in een fabriek hierzo en 's avonds en 's morgens en in het weekend, zitten ze karper te stropen op verschillende vijvers, vaarten. Er moet echt een keer wat aan gedaan worden.

                              Als de overheid nou is wat minder geld uitgeeft aan ontwikkelingshulp en wat meer aan de visserij e.d....
                              www.vissite.nl.tt
                              Tha bream-fisher

                              Reageer

                              Working...