Recordkarper

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • Heine1982
    Komt net kijken
    • 26-05-2006
    • 50

    Recordkarper

    Ik hoorde dat er een nieuwe recordkarper in Nederland gevangen was?! Weet iemand hier meer van af?!
    http://www.geocities.com/karperzuidhorn/home
  • Pieter Stam
    -
    • 11-10-2002
    • 2882
    • NL

    #2
    Ik heb er nog niets over gehoord of gelezen. Maar wie weet...........?

    Reageer

    • karperkoning
      Karpervisser!
      • 13-12-2005
      • 878
      • AELSE

      #3
      ik weet er ook nog niks van...
      het oude record van 30 kilo is niet makkelijk te overtreffen he....

      Ralph
      http://www.carpteamelsloo.tk

      http://www.hsv-juliana.tk

      Helemaal Karpervisser !!!
      Karp Fishing 4 live!

      De groeten
      Ralph

      Reageer

      • Tizzo
        karpervisser
        • 18-06-2006
        • 77
        • Winterswijk

        #4
        Eyy,

        Ja dat klopt, ik heb het gelezen in de 'Beet!'.
        Ik zal later nog wel even posten hoe zwaar die was want nu heb ik geen zin om helemaal naar boven te lopen, net terug van een succesvolle vissessie

        Later..!!
        Het maakt niet uit, groot of klein, als het maar een karper mag zijn.

        Reageer

        • Pieter Stam
          -
          • 11-10-2002
          • 2882
          • NL

          #5
          Is dat niet de Belgische wereldrecordschub van boven de 70 pond?

          Reageer

          • Heine1982
            Komt net kijken
            • 26-05-2006
            • 50

            #6
            Nee deze schijnt gevangen te zij nop oranjekanaal en die schub was op het albertkanaal. Ik heb me al de ziekte gezocht op het internet maar daar is niets op te vinden. En dit scheen donderdag op het nieuws geweest te zijn!
            http://www.geocities.com/karperzuidhorn/home

            Reageer

            • karperkoning
              Karpervisser!
              • 13-12-2005
              • 878
              • AELSE

              #7
              oh heb ik helemaal niks over gehoord en de beet heb ik niet dus....
              ik weet wel van de recordschup van de lage landen van 35,4 kilogram
              staat op de cover van de karperwereld 47 en er staat een heel artikel over in...

              Ralph
              http://www.carpteamelsloo.tk

              http://www.hsv-juliana.tk

              Helemaal Karpervisser !!!
              Karp Fishing 4 live!

              De groeten
              Ralph

              Reageer

              • Karpertje
                Newbie
                • 14-06-2006
                • 8

                #8
                Wat is de zwaarste ooit gevangen??

                Karpertje
                http://home.hetnet.nl/~ada2000/knopen.htm#5
                Handige site voor haken knopen.

                Karpertje

                Reageer

                • adam101281
                  Newbie
                  • 17-04-2006
                  • 13

                  #9
                  Volgens mij was de Nederlandse record tot nu toe 34 kilo, heb het gelezen in Witvis Totaal. Maar kan me vergissen.

                  Reageer

                  • Tizzo
                    karpervisser
                    • 18-06-2006
                    • 77
                    • Winterswijk

                    #10
                    Lees!

                    Afgelopen winter heeft Pieter Avonds uit Vosselaar (B) het wereldrecord schubkarper verbroken! De recordkarper, gevangen op een belgisch kanaal werd in het bijzijn van een getuige gewogen op niet minder dan 35,4 kg! Hier volgen nog enkele vangstgegevens van Pieter: "Mijn weegtoestel werd een aantal dagen later voor de zekerheid nog gecontroleerd door een officiële firma. Bij mijn weten is deze vis in het verleden drie maal eerder gevangen. Zes jaar geleden op een voorjaarsgewicht van 20,6 kg en in oktober van datzelfde jaar kwam ze er nogmaals uit bij Philip Cottenier... toen al op 23,7 kg, wat een redelijke gewichtstoename was. In een Engels blad zag ik toevallig een foto van dezelfde vis, ditmaal op 29,7 kg, gevangen in mei 2005. Pieter, die kort voor zijn wereldrecordvangst toetrad tot het Nash-team, zal later dit jaar nog eens uitgebreid terugkomen op dit avontuur. Er is in korte tijd veel op hem afgekomen. Op dit moment kiest hij voor de rust aan de waterkant en zijn passie; het karpervissen.

                    Uit: Beet!, mei 2006

                    Groeten Tizzo
                    Het maakt niet uit, groot of klein, als het maar een karper mag zijn.

                    Reageer

                    • Heine1982
                      Komt net kijken
                      • 26-05-2006
                      • 50

                      #11
                      Ja dat heb ik gelezen. Maar dit scheen dus echt afgelopen week te zijn. Ik ga toch nog maar even verder speuren.
                      http://www.geocities.com/karperzuidhorn/home

                      Reageer

                      • karperkoning
                        Karpervisser!
                        • 13-12-2005
                        • 878
                        • AELSE

                        #12
                        Bij mijn weten is deze vis in het verleden drie maal eerder gevangen. Zes jaar geleden op een voorjaarsgewicht van 20,6 kg en in oktober van datzelfde jaar kwam ze er nogmaals uit bij Philip Cottenier... toen al op 23,7 kg, wat een redelijke gewichtstoename was. In een Engels blad zag ik toevallig een foto van dezelfde vis, ditmaal op 29,7 kg, gevangen in mei 2005.
                        goeiemorgen man!
                        dat beest groet als onkruid!
                        in een halfjaar tijd bijna 6 kilo!!

                        Ralph
                        http://www.carpteamelsloo.tk

                        http://www.hsv-juliana.tk

                        Helemaal Karpervisser !!!
                        Karp Fishing 4 live!

                        De groeten
                        Ralph

                        Reageer

                        • Pieter Stam
                          -
                          • 11-10-2002
                          • 2882
                          • NL

                          #13
                          Hij groeit inderdaad hard. Fantastische vis. EINDELIJK een gigantische bak van een vis die niet van een over-bevoerd betaalwater komt.

                          Reageer

                          • Tizzo
                            karpervisser
                            • 18-06-2006
                            • 77
                            • Winterswijk

                            #14
                            Heine1982 Ja dat heb ik gelezen. Maar dit scheen dus echt afgelopen week te zijn. Ik ga toch nog maar even verder speuren.

                            O shit, dan loop ik dus ook achter..

                            En ik vindt het ook veel mooier om een flinke karper uit een beek te drillen dan in een betaalwater.
                            De karpers uit een beek zijn ook vaak nog helemaal gaaf en ook gezonder, in betaalwaters krijgen ze allemaal kleurstoffen en flavours met weet ik niet wat voor troep er allemaal inzit.

                            Tizzo
                            Het maakt niet uit, groot of klein, als het maar een karper mag zijn.

                            Reageer

                            • warhead
                              Specimen Hunter
                              • 27-09-2003
                              • 1498
                              • haacht

                              #15
                              Oorspronkelijk geplaatst door Pierre

                              Hij groeit inderdaad hard. Fantastische vis. EINDELIJK een gigantische bak van een vis die niet van een over-bevoerd betaalwater komt.
                              Raduta?

                              Laat ons hopen dat em daar blijft. Tis al langer bekend dat er daar records zouden sneuvelen, verwonderde mij dat het zo lang duurde. Ne komt wel nie van het AK, tis te zegge als ge wilt vitten nie
                              om mijn visclub te promoten sla ik alles naar de kloten,
                              trop commerciale, desolé|studio Baptiste rulez

                              Reageer

                              Working...