Recordkarper

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • karperkoning
    Karpervisser!
    • 13-12-2005
    • 878
    • AELSE

    #16
    eigeluk zouw je zoiets niet bekend moeten maken...
    nu zal je zien dat iedereen naar dat water gaat om op die ene vis te vissen
    en als er dan een mazzelaar is die hem eruit haalt,is ie gelijk een hele goede visser :~
    maar goed iedereen gaat naar`dat water en voert zich te pletteren als een 'fout'iemand hem vangt...
    zal ie inderdaad op een betaalwater terechtkomen....

    Ralph
    http://www.carpteamelsloo.tk

    http://www.hsv-juliana.tk

    Helemaal Karpervisser !!!
    Karp Fishing 4 live!

    De groeten
    Ralph

    Reageer

    • warhead
      Specimen Hunter
      • 27-09-2003
      • 1498
      • haacht

      #17
      Oorspronkelijk geplaatst door karperkoning

      eigeluk zouw je zoiets niet bekend moeten maken...
      nu zal je zien dat iedereen naar dat water gaat om op die ene vis te vissen
      en als er dan een mazzelaar is die hem eruit haalt,is ie gelijk een hele goede visser :~
      maar goed iedereen gaat naar`dat water en voert zich te pletteren als een 'fout'iemand hem vangt...
      zal ie inderdaad op een betaalwater terechtkomen....

      Ralph
      Ben ik het ni mee eens. Ik bv blijf waar ik ben al weet ik al lang dat er daar biggen te vangen zijn. Tis een extreem hard water, niet voor iedereen weggelegd en bovendien is em dan nog is in de winter gevangen. Dagen, zelfs weken blanken is zeker niet uitgesloten. En om dan nog is die ene vis te gaan selecteren, das gekkenwerk. Diene kerel heeft dan ook niks maar dan ook niks anders gedaan als den ene nacht na den andere gevist. Doet niet iedereen hem na.
      om mijn visclub te promoten sla ik alles naar de kloten,
      trop commerciale, desolé|studio Baptiste rulez

      Reageer

      • Pieter Stam
        -
        • 11-10-2002
        • 2882
        • NL

        #18
        Het huidige record komt van Rainbow Lake toch?



        Ben ik het ni mee eens. Ik bv blijf waar ik ben al weet ik al lang dat er daar biggen te vangen zijn. Tis een extreem hard water, niet voor iedereen weggelegd en bovendien is em dan nog is in de winter gevangen. Dagen, zelfs weken blanken is zeker niet uitgesloten. En om dan nog is die ene vis te gaan selecteren, das gekkenwerk. Diene kerel heeft dan ook niks maar dan ook niks anders gedaan als den ene nacht na den andere gevist. Doet niet iedereen hem na.
        Ik heb over dit kanaal en over deze vangst ook héél andere dingen gehoord. Maar goed, ik weet het zelf niet. Ben er zelfs nog nooit in de buurt geweest.

        Reageer

        • Dylan
          Smits =D
          • 17-04-2006
          • 90
          • Sliedrecht

          #19
          Het oude record.

          Het id die van Christian Baldemair.

          Het nieuwe Record
          Volgens mij is dit het wereldrecord:


          "Wereldrecord karper is verbroken
          Het oude Roemeense wereldrecord karper van 37.4 Kg
          (Lake Raduta) gevangen door Christian Baldemair is verbroken.
          Het wereldrecord karper zwemt nu in Frankrijk rond.
          Nick Massey mag zich nu de gelukkige wereldrecordhouder noemen.
          Deze schitterende spiegel heeft een gewicht van 37,650 KG.

          Dit schitterende wereldrecord is gevangen in het meer “Paquier Des Graviers”.
          Bron: Karper-centrum


          [Gewijzigd door Dylan op 06-26-06 at 08:02 AM]
          Vissen ,vissen, vissen en nog eens vissen

          P.R. Karper: 24 pond
          P.R. Zeelt: 51 cm.

          Reageer

          • Pieter Stam
            -
            • 11-10-2002
            • 2882
            • NL

            #20
            Yep Dylan, dat is'm. Dat is dezelfde vis als die in de link in mijn bericht staat.

            Reageer

            • Heine1982
              Komt net kijken
              • 26-05-2006
              • 50

              #21
              Dat is inderdaad het wereldrecord. Maar het nederlands record dan?!
              http://www.geocities.com/karperzuidhorn/home

              Reageer

              • Pieter Stam
                -
                • 11-10-2002
                • 2882
                • NL

                #22
                Deze, gevangen op de Nieuwkoopse Plassen door Joop Butselaar.

                This domain is available for sale. Check out price, information and more on Dovendi.com


                Deze vis is meerdere keren gevangen op een gewicht van rond de 60 NL pond (dus 30 kg). Inmiddels is deze vis al een aantal jaren niet meer gevangen, of zijn verdere vangsten stil gehouden. Ook wordt wel gedacht dat deze vis verhuisd is naar de overkant van het Kanaal, Engeland dus.

                Reageer

                • Heine1982
                  Komt net kijken
                  • 26-05-2006
                  • 50

                  #23
                  Ook die ken ik. Wel apart dat niemand hier dan van af weet!
                  http://www.geocities.com/karperzuidhorn/home

                  Reageer

                  • karperkoning
                    Karpervisser!
                    • 13-12-2005
                    • 878
                    • AELSE

                    #24
                    tuurluk ken ik die vis!!!
                    er zijn zelfs hengels gemaakt waar de naam joop butselaar opstaat....
                    http://www.carpteamelsloo.tk

                    http://www.hsv-juliana.tk

                    Helemaal Karpervisser !!!
                    Karp Fishing 4 live!

                    De groeten
                    Ralph

                    Reageer

                    • warhead
                      Specimen Hunter
                      • 27-09-2003
                      • 1498
                      • haacht

                      #25
                      Het huidige record komt van Rainbow Lake toch?



                      Ben ik het ni mee eens. Ik bv blijf waar ik ben al weet ik al lang dat er daar biggen te vangen zijn. Tis een extreem hard water, niet voor iedereen weggelegd en bovendien is em dan nog is in de winter gevangen. Dagen, zelfs weken blanken is zeker niet uitgesloten. En om dan nog is die ene vis te gaan selecteren, das gekkenwerk. Diene kerel heeft dan ook niks maar dan ook niks anders gedaan als den ene nacht na den andere gevist. Doet niet iedereen hem na.
                      Das int algemeen. Wereldrecord schub komt uit Belgie.

                      Ik heb over dit kanaal en over deze vangst ook héél andere dingen gehoord. Maar goed, ik weet het zelf niet. Ben er zelfs nog nooit in de buurt geweest.

                      Oorspronkelijk geplaatst door Pierre

                      Het huidige record komt van Rainbow Lake toch?





                      Ik heb over dit kanaal en over deze vangst ook héél andere dingen gehoord. Maar goed, ik weet het zelf niet. Ben er zelfs nog nooit in de buurt geweest.
                      om mijn visclub te promoten sla ik alles naar de kloten,
                      trop commerciale, desolé|studio Baptiste rulez

                      Reageer

                      • Heine1982
                        Komt net kijken
                        • 26-05-2006
                        • 50

                        #26
                        Na vraag wordt er gedaan bij de gene die mij dit vermeld heeft. Dus hoop binnenkort uitsluitsel te kunnen geven!
                        http://www.geocities.com/karperzuidhorn/home

                        Reageer

                        • Joris Vandaele
                          Newbie
                          • 29-06-2006
                          • 3

                          #27
                          Kilovissers... krijg er soms de krullen van
                          Dit is geen persoonlijke aanval maar gewoon een algemeen verwijt: bijna iedereen schijnt vandaag de dag de schoonheid van de karper en van het karpervissen over het hoofd te zien en zit blindelings naar kilo's te vissen. Ik ga helemaal niet ontkennen dat ik ook graag zware grote vissen vang maar bijvoorbeeld een karper van 30 kg vangen die een kapotgetrokken papegaaienbek heeft door de vele klootzakken die hem uit het water getrokken hebben op een veel te klein betaalwater, dat vind ik helemaal niets meer... Ik braak er dan ook van als ik een put zie van een hectare of vijf waar zo'n 12 tentjes rondstaan, allemaal aan het proberen om dat éne exemplaar te vangen... Ik zit toch ook niet met mijn hengel aan mijn bokaal met goudvissen om de grootste eruit te halen?
                          Vis toch eens voor jezelf, voor het plezier... Wat doen die kilo's er dan nog toe? Ikzelf vis als enige karpervisser (samen met vismaat) op een zandafgraving van 7 hectare met een heel klein bestand aan karpers en als ik daar een karper van 8 kg vang dan ben ik zo gelukkig als maar kan.. Gewoon omdat ik weet hoe moeilijk het is om ze te kunnen vangen. Eén voor één maagdelijke schubben die nog nooit eerder door een menselijk oog bewonderd zijn geweest! Deze gedachte maakt mij blij... de vrijheid om in de natuur te zitten, ongestoord... Wat zou ik naar een onozel betaalwater afzakken om daar een ellendige recordvis te gaan strikken die er hele dagen depressief rondzwemt en een kloteleven leidt omdat hij zot komt van de duizenden kilo's verzuurde boilies op de bodem...

                          Bah voor recordvissen :@ Leve het plezier!
                          Bah voor jaloezie... Vissers die je verwijten dat je de vis niet volledig correct hebt gewogen en hij eigenlijk 100 gram minder woog dan je weegschaal aangaf... Wat doet het er ******** toe?! Ik kies ook geen vriendin omdat ze 80 kg weegt... Geef mij er dan maar ééntje van 50! Bah voor gewichten!

                          Grtz
                          It\'s not always about the weight.... It\'s about the beauty and the feelin\'

                          Reageer

                          • Rutger
                            Kurk op karper
                            • 10-04-2005
                            • 188
                            • Ossendrecht

                            #28
                            Jah ik kan niet anders zegge dat ik het hier wel grotendeels mee eens ben.
                            Ik bedoel net zo lief als de rest vang ik graag grote zware karpers, dat geeft toch een net iets grotere kick inderdaad. Maar ik ben het er absoluut mee eens dat vissen om het vissen gaat: in de natuur zijn, weg van alle stress etc, een beetje met je spulletjes bezig zijn, eens wat proberen hier en daar, nieuwe stek vinden en weer opnieuw een tactiek bedenken etc. Dat zijn de leuke dingen van het vissen! Of samen met een maat, vissen brengt altijd een hoop gezelligheid naar bove tenminste bij mij wel. En vissen zijn meegnomen maar ik heb vaak genoeg een vangstloze dag maar dat wil niet zeggen dat ik het niet naar mn zin heb gehad! Gisteren ook weer, de hele avond in de polder gezeten en helemaal niks gevangen, maar ik heb wel weer even midden in moeder natuur gezeten, en ben helemaal tot rust gekomen heerlijk Dus grote vissen zijn leuk, maar niet noodzakelijk om vissen leuk te maken!

                            En ook ik heb 10 keer liever een vriendin van 50 dan van 80

                            laterz
                            Der Rudi
                            Het is vlees noch vis..

                            http://robmeijermodelbouw.nl

                            Reageer

                            • jon karp kanon
                              Newbie
                              • 28-06-2006
                              • 8

                              #29
                              Hallo allemaal ik heb gisteren voor het eerst in mijn leven een kroeskarper gevangen, op de site staat dat deze beesten maximaal 50 cm kunnen worden, die van mij was een kleine 50 cm! frappant toch, het zijn trouwens helemaal geen vechters, gaat nergens over, 1 run en vijf minuten erna nog een x toen ie het net zag, heb mooie foto's van het beest zal ze van het weekend posten
                              gegroet, Jon
                              een karper aan de kant, is niet frappant

                              Reageer

                              • Heine1982
                                Komt net kijken
                                • 26-05-2006
                                • 50

                                #30
                                Uhhh, dit onderwerp krijgt een andere wending zie ik . LOL Maar het gaat mij er ook niet om dat ik hem perse wil vangen. Kijk als een dikke bijt is het prima. Ik ga er me hengel niet voor verleggen . Maar er op jagen?? Nee. Daar ga ik niet aan beginnen. Ik ben net zo blij met een van 10 pond als een van 20-30 pond op een moeilijk water. Maar op een water waar je veel vangt kan ik met voorstellen dat men wat meer eissen gaat stellen aan de vis. Ook ik heb dat, maar wanneer ik de vis dril (ongeacht de grote) komt er toch altijd weer dat geweldige gevoel wat niet te beschrijven valt in mij boven en dan doed gewicht of afmeting er echt niet meer toe. Maar goed: Back to topic: Ik ben er nog niet achter van hoe of wat precies. Maar het speuren is nog in volle gang!
                                http://www.geocities.com/karperzuidhorn/home

                                Reageer

                                Working...