Drijvend vissen

Collapse
X

• Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • Johan 62
    Newbie
    • 26-03-2005
    • 35
    • Gronau Epe

Drijvend vissen

Hallo

Wie kan me tips geven voor het drijvend vissen.
    Wil vissen met een dobber met drijvende lijn.
    Het liefst onder de overhangende takken want daar
    aast de karper continu.
    Heb een 2lbs karper hengel met 16/100 gevlochten lijn.
    Had er een snoekdobbertje op en een haak nr.6
    Wil het eens met kattebrokken proberen en een verzwaarde dobber of zo.
    Moet een meter of 5 tot 10 kunnen werpen om aan de overkant van de sloot te komen.

m.v.g. J.V.
    J.V.
  • Pieter Stam
    -
    • 11-10-2002
    • 2882
    • NL

Dobber is niet nodig, vijf tot tien meter ingooien met kattenbrokken lukt gemakkelijk. Het dubbele is ook haalbaar. 2 of drie brokjes op de hair en je gooit al snel een eind. Haak 6 is prima.

Gebruik als je gevlochten lijn gebruikt ALTIJD een nylon onderlijn van minimaal anderhalve meter. Gevlochten lijn beschadigd namelijk karpers snel tijdens een (heftige) dril. Zelf zou ik gaan voor een nylon hoofdlijn. Dat bespaart je weer een knoop in je systeem.

Tip: Voor als er overhangende takken IN het water hangen. Als je een karper gehaakt heb, steek dan als de bliksem je top onder water, zodat de karper er onderdoor kan zwemmen. Je lijn blijft dan niet hangen achter bladeren en takken. Als er onder water ook een complete jungle van takken ligt, dan kun je dit trouwens beter niet doen.

Verder staat er nog een zeer recent topic over drijvend vissen. Hier is die te vinden.

Via de zoekmachine moeten er misschien nog wel meer te vinden zijn. Edit: Dat is zo, klik maar op de volgende link:

Gr. Pieter

[Gewijzigd door Pierre op 06-07-06 at 05:41 PM]

Reageer

• Karpertje
      Newbie
      • 14-06-2006
      • 8

Je kan misschien ook met korst gaan vissen. Doe ik altijd en vang er regelmatig grote karpers mee.

Gr. Karpertje
      http://home.hetnet.nl/~ada2000/knopen.htm#5
      Handige site voor haken knopen.

Karpertje

Reageer

• adam101281
        Newbie
        • 17-04-2006
        • 13

Drijvend vissen is voornamelijk goed voor graskarper. Heb zelf eens gedaan, al ben ik een witvisser. Graskarpers gevangen op broodkorsten en stukken sla. Met broodkorsten kun je ook karpers sneller lokaliseren.

Reageer

• Borus
          Banned
          • 01-07-2006
          • 1

Ik liep vanochtend om 8 uur langs het kanaal, en hoorde allemaal lawaai in het water. Ik bleef even staan kijken en zag dat het vissen waren. Normaal als ik drijvend vis is dit op een meertje met broodkorst, kan ik dit hier ook goed toepassen of kan ik het beter op een andere manier doen?

Gr. Borus

ps Ik meende dat het karpers waren, maar ik ben er niet helemaal zeker van.

[Gewijzigd door Borus op 07-01-06 at 08:53 AM]

Reageer

Working...