Als het allemaal mee zit, ga ik in juni een weekje met een maat karpervissen in Frankrijk, op betaalwater. Ik vraag mij af, waar is het voor, om bivvy verplichting te voeren op dit soort wateren. Ik ben namelijk geen frequente karpervisser en heb dus ook geen bivvy, maar wel een andere prachtige ruime tent... Nu kan ik wel de extra bivvy van mijn maat gebruiken, maar zou dus nooit mijn eigen tent neer kunnen zetten???
bivvy verplichting
Collapse
X
-
Labels: Geen
-
Wat is het verschil tussen een Bivvy en een tent ??
alleen de kleur of .. ??Groeten
Frank
2015 de Belgen verslagen in eigen huis
2016 walk-over Blauforlaet !
2017 Nipt verloren in Booischot maar volgend jaar gaat de zegereeks weer door!
2018 smadelijke nederlaag in Blauforlaet
2019 Nipt verloren in Beerse maar niet naar huis gevist ! -
Er wordt weleens onderscheidt gemaakt tussen een visparaplu/shelter en een bivvy. Misschien dat de beheerder van dat water geen typsich (grote) kampeertenten aan het water wil zien, maar of een puptentje dan wel mag weet ik niet.Wie een voorn niet eert is een brasem niet weerd.Reageer
-
Er is mij ooit eens een keer verteld dat het om een klein juridisch regeltje gaat. Een bivvy is namelijk geen tent (omdat ie aan een kant niet dicht kan, een bivvy is in wezen niets meer dan een veredelde paraplu). Daarom ben je wettelijk gezien niet aan het 'kamperen' als je langs het water, in je bivvy, in je slaapzak gerold op je stretcher ligt te ronken totdat je piepertje afgaat... Zou een bivvy wel als 'tent' gezien worden, ben je feitelijk aan het wildkamperen en kun je dus gewoon een procesverbaal aan je broek krijgen.
groet,
EduardReageer
-
ik heb een prachtige 4 pers tent, waar ik in het midden mooi in kan staan. Dat is handig als je langere tijd regen zou hebben, dan hoef je niet in zo'n kleine rottent opgerold te blijven liggen, ik heb namelijk ook geen plu.
De bivvy's (als het dus bivvy's zijn) die mijn maat heeft, zijn in mijn ogen echt tentjes, die kunnen dichtgeritst worden, hebben een plastic raampje, dat opgerold kan worden met daarachter muggengaas... Tja, klinkt mij als een tent. Met enige verschil, je kan er niet in staan, maar dat kan in een gewoon puptentje ook niet. Vaak hoor je trouwens in de regels ook nog dat ie per se groen moet zijn.
Ik denk dat ik het aan openbaar water, voor nachtvissers nog wel snap... Je zou, als anderen je zien in een gewone, ruime tent zien, een wildgroei aan allerlei soorten tenten krijgen, met daarbij de enorme kans dat er van alles en nog wat bij komt aan kampeer artikelen. Wat weer de kans op overlast en rotzooi vergroot.
Maar aan een betaalwater zijn er zeer duidelijke regels, waar de kans op controle groter is, dan op veel openbaar water, de beheerder zit immers vlakbij.
Voor jullie is het dus ook niet echt duidelijk... Naja, dan de beheerder maar eens vragen, als hij ook anders praat dan Frans tenminste
Als ik het te weten kom, laat ik het weten.....
Reageer
-
heb mail gestuurd en de heer Sissingh reageerde heel snel. De enige reden die hij gaf, was alsvolgt:
andere vissers hebben geen behoefte om tegen een willekeur aan gekleurde tenten aan te kijken.
Ik, maar dat ben ik, zou er geen moeite mee hebben, want vorig jaar in Frankrijk zag ik de andere vissers ook allemaal zitten, ondanks de groene tenten en op campings zie ik een willekeur aan kleuren en verschillende kampeervormen.
maar goed, omdat ik er geen moeite mee heb, het alleen even niet begreep, is het me nu wel duidelijk. Dank aan carpconnections voor het antwoord en Theo met het mooie advies.Reageer
-
Kamperen staat los van het feit als er wel of niet gebruik wordt gemaakt van een tent/bivvy.Er is mij ooit eens een keer verteld dat het om een klein juridisch regeltje gaat. Een bivvy is namelijk geen tent (omdat ie aan een kant niet dicht kan, een bivvy is in wezen niets meer dan een veredelde paraplu). Daarom ben je wettelijk gezien niet aan het 'kamperen' als je langs het water, in je bivvy, in je slaapzak gerold op je stretcher ligt te ronken totdat je piepertje afgaat... Zou een bivvy wel als 'tent' gezien worden, ben je feitelijk aan het wildkamperen en kun je dus gewoon een procesverbaal aan je broek krijgen.

"Leuk" voorbeeld
Hier een downloadbrochure van sportvisserij nederland.
Wij zijn de Sportvisunie de organisatie die op landelijk niveau de belangen behartigt van sportvissers.
Eerder had men artikel 15 .w.o.r.
Deze is eind 2008 ingetrokken, om het een en ander te kunnen handhaven hebben de gemeenten dit dus opgenomen in een plaatselijke verordening.
Als je toch gaat nachtvissen met het hierboven genoemde materieel, zou ik toch navraag doen in de desbetreffende gemeente of rechthebbende.
Hetzelfde gaat om het zogenaamd onbeheerd achterlaten van hengels.
Sommige gemeenten staan ook niet toe als u uw hengel onbeheerd achterlaat.
Dus bijvoorbeeld 2 hengels verspreid over een bepaald ( niet te overzien ) gebied.
Of als u "in ruste ligt" en uw hengels ( al of niet voorzien van beepers ).
Dit kan beide gedefinieerd worden als onbeheert achterlaten.
Je zal trouwens niet de eerste zijn die wakker werd en dat de hengels waren verdwenen..............
Natuurlijk overal zijn wel mazen in deze wetten te vinden.
Maar ik ga liever ontspannend vissen, dan dat ik steeds over mijn schouders moet kijken.
En met een dosis gezond boeren verstand kom je een heel eind en kan je veel moeilijkheden voorkomen.Reageer
-
vooral die brochure van sportvisserij nederland is mooi dat je die plaatste Amadeus!
Wat betreft 's nachts doorvissen wat je benoemd, is wel grappig. Ik zou best eens willen nachtvissen, maar dan ook echt een nacht doorhalen. vorig jaar, kon ik mijn hengels niet laten liggen, als ik de tent in ging om te slapen. Niet alleen uit angst om mijn hengel kwijt te raken, maar juist ook voor de vis... Hoe lang zou die dan doorzwemmen? waar komt ie dan uit?, hoor ik mijn piepers uberhaupt wel.... Maar vooral ook mijn gevoel van de sportbeleving. Ik vind dat ik er bij moet zijn, als ik beet krijg en niet eerst nog uit een tentje moet sprinten... Eerlijkheidsgehalve moet ik ook bekennen, dat als ik slaap, ik voor weinig wakker te maken ben, ook niet voor een vette karper.... Tja, zo zie je maar weer, dat ik geen fanatieke karpervisser ben, hahahahaReageer
-
Vissen doe je (mijn mening) inderdaad achter je hengels.
In het verleden ook vele nachten gevist,zowel op paling als wel karper.
Gewoon achter de stokken verscholen, zonder tent of plu.
Het was met een lichtdobber of met een waker op de lijn.
Slapen was er dan niet bij en anderdaags lag je gesloopt op de bank.Reageer
-
Ja Amadeus, dat is nachtvissen. Dan nog een hapje en een drankje er bij.... en als het kan en/of mag een klein vuurtje en dan gezellig visserslatijn vertellen tegen de vismaat en het is compleet, eh met ook nog wat vis vangen natuurlijk!!
Kijken naar vleermuizen, die loskomen in de schemer, luisteren naar uilen in de nacht, schrikken van bewegend riet, waar een dikke rat door kruipt, die op zijn beurt ons weer bekijkt.... natuurbeleving op zijn best!!!Reageer
-
En dan een lijn die door de nachtelijke water heen glijd, door het maanlicht is net te zien welke kant hij op gaat.
Krijg er wel weer zin in.Reageer
Webbies Forumindex Footer
Collapse

Hou van de natuur, laat je stek schoon achter 

Reageer