vooraf voeren

Collapse
X

• Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • rickie
    hoe kouder hoe beter
    • 18-11-2005
    • 2377
    • Oldebroek

vooraf voeren

Hallo,

Ik heb nu vanaf maandag elke dag tussen 6 en 8 's avonds op 3 verschillende plekken een paar handen maïs gevoerd.

Nu was mijn vraag, of ik op de dag dat ik ga vissen; waarschijnlijk morgen ook moet voeren en zo ja, wanneer?

Hoeveel voer om vooraf te voeren is gebruikelijk? En hoeveel tijdens het vissen?
  • Pieter Stam
    -
    • 11-10-2002
    • 2882
    • NL

Hoi Rickie

Ik zou wel wat voeren voordat je gaat vissen, ja. Niet te veel. Zelf voer ik ongeveer een kwart van de hoeveelheid die ik heb voorgevoerd. Als je weinig hebt voorgevoerd kun je ook gewoon de hoeveelheid voeren die je bij het voorvoeren voerde.

Je moet het zelf een beetje inschatten. Zit er veel brasem: dan geeft een handje maïs extra niet. Aast de vis normaalgesproken goed: handje extra. Zie je weinig activiteit: handje minder. Met maïs voer je niet snel teveel, dat is een voordeel. Zelf voer ik als ik met maïs meestal 200-400 gram per stek. Hoe groter het water, en hoe meer vis, hoe meer ik voer.

Ik zou een uurtje voordat je gaat vissen al gaan voeren. Dus om 6 uur voeren. Dan even een happie gaan doen, en om 7 uur vissen.

Succes.
    Pierre

Reageer

• rickie
      hoe kouder hoe beter
      • 18-11-2005
      • 2377
      • Oldebroek

Oorspronkelijk geplaatst door Pierre

Je moet het zelf een beetje inschatten. Zit er veel brasem: dan geeft een handje maïs extra niet. Aast de vis normaalgesproken goed: handje extra. Zie je weinig activiteit: handje minder. Met maïs voer je niet snel teveel, dat is een voordeel. Zelf voer ik als ik met maïs meestal 200-400 gram per stek. Hoe groter het water, en hoe meer vis, hoe meer ik voer.

Ik zou een uurtje voordat je gaat vissen al gaan voeren. Dus om 6 uur voeren. Dan even een happie gaan doen, en om 7 uur vissen.

Succes.
      Pierre
      haha, op jouw antwoord zat ik stiekem ook te wachten als struindeskundig hier.

Ik voerde zo'n 5 handen per stek, er zit tamelijk veel brasem maar ook veel zeelt en karper.
      De laatste tijd heb ik me al vaker bezig gehouden met pennen, maar dit is de eerste keer dat ik vooraf ga voeren.
      Nog meer voer in het water te gooien gaf mij een beetje het idee, dat de vis mijn haakaas niet zou vinden tussen die vele tientallen maïskorrels.

Het water is een stadsgracht van ongeveer 80 cm diep en 35 meter breed. Klopt de hoeveelheid maïs dan ongeveer? En kan ik ook met een waggler vissen?

Tot slot: jij zegt, om 6 uur voeren, om 7 uur vissen. Is het de bedoeling om de stek dus ook daadwerkelijk een uur met rust te laten? Komt trouwens wel mooi uit, als ik de laatste stek gevoerd heb, kan ik net bij de eerste beginnen met vissen.

Maarja, alvast heel erg bedankt!

Reageer

• Pieter Stam
        -
        • 11-10-2002
        • 2882
        • NL

Ik vind het best belangrijk om de stek even met rust te laten. Anders kan het gebeuren dat er bijvoorbeeld 1 vis goed aast, die vang je, maar de 3 andere vissen die op de rand van de voerplek lagen zijn verjaagd. Door de stek en de vis even met rust te laten, kun je er vooral voor zorgen dat er meerdere vissen op het voer gaan azen.

Dat water klinkt me bijzonder leuk in de oren. Ik vind dit een perfecte diepte om te pennen. 5 handen voeren per stek is prima. Dit komt neer de 300 gram die ik al eerder noemde. Althans... Met mijn kolenschoppen.

Je kan gewoon met een waggler vissen. Ik zou een niet te zware nemen. Maximaal 1 gram (incl. voorloding). Zwaarder of lichter kan. Je hoeft denk ik niet ver uit de kant te vissen, dus zwaarder zal niet nodig zijn.

Ik wens je succes, en ik ga je voorbeeld volgen. Lekker pennen vanavond.

Gr. Pierre

Reageer

• rickie
          hoe kouder hoe beter
          • 18-11-2005
          • 2377
          • Oldebroek

zo, moest door de omstandigheden wat eerder vissen. Van 5 tot 8 gevist.

Geen karper of zeelt gevangen Alleen een kopvoorn en 2 brasems. Ik heb alleen gevangen op de plek die ik met rust had gelaten, dus dat zal ik de volgende keer zeker weer doen. Metertje of 2 uit de kant maar.

Reageer

• Pieter Stam
            -
            • 11-10-2002
            • 2882
            • NL

Wat een schitterend water zeg... ke:

Jammer dat er geen zeelt of karper uit is gekomen bij jou Rickie. Ik ben vanavond ook 1,5 uur geweest. Gevoerd op 3 stekken om kwart voor 7. Gevist vanaf kwart over 8 tot kwart voor 10. Twee zeelten en een winde gevangen.
            2 Stekken waren bagger, notabene op het grootste stuk van het park. Het miezerige slootje bij de brug leverde me toch weer twee zeelten op.

Zie topic 'Foto's'.

Gr. Pierre

[Gewijzigd door Pierre op 04-20-06 at 10:20 PM]

Reageer

• Ramon Ansing
              tsjah?
              • 27-06-2006
              • 760
              • Tolbert

schroef de voer hoeveelheid per dag es wat op 600 a 700 gram en dat om de dag. ik zou doen maandag, woensdag, en vrijdag en dan zon dag vissen. en dan gewoon op zondag om de zelfde tijd eerst voeren in de zelfde hoeveelheid en dan 1 voor 1 afvissen want als je het op een anderetijd gaat doen kan het zijn dat er geen karpers in de buurt zijn duurtdat ze gewend zijn dat je s avonds voert en als je dan ineens smorgens gaat voeren is dat toch verdacht voor de vissen verder ook gewoon de zelfde voer hoeveelheid anders is dat voor de karpers ook weer een verandering in hun eet patroon. mocht de tempratuur aan het einde v/d week heel erg dal en verminder je je voerhoeveelheid met de helft met met stijgen een kwart erbij

suc6

Reageer

Working...