combi hair - haak

Collapse
X

• Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • Diederick
    Newbie

• 19-05-2011
    • 4
    • Groningen

combi hair - haak

Hoi! Ben beginnend penvisser op karper en zeelt..heb al heel veel info van deze site geplukt, top!

Wat ik mij nog afvraag is of ik ook wat mais op de hair èn op de haak kan doen. Of juist een verleidelijke cocktail van een mestpiertje op de haak en een frolic op de hair etc etc.

Nu vis ik meestal met twee of drie stuks mais op de haak en voer ik met mais/hennep/pellets. Iemand hier ervaring mee? Alvast bedankt!

Diederick
    D i e d e r i c k
  • Pieter Stam
    -
    • 11-10-2002
    • 2882
    • NL

Natuurlijk is het mogelijk om aas zowel op de haak als op de hair te doen. Ik zou er zelf niet zo snel voor kiezen omdat ik bang ben dat je de vis wat minder makkelijk haakt. Ik heb ervaring zat met mais, hennep en pellets. Het lijkt me een prima mix om mee te voeren.

MVG, Pieter

Reageer

• Diederick
      Newbie

• 19-05-2011
      • 4
      • Groningen

Bedankt Pieter! Heb al veel tips van je in de praktijk gebracht.

Maar als ik nou mais aan de hair en aan de haak heb en ik heb de haakpunt helemaal vrij dan is dat inhaken toch geen probleem? Heb soms het gevoel, hoe vindt die karper nou mijn twee stukjes mais naast die honderd die ik er bij heb gegooid...
      Ik wil dan dus graag met een viertal stukjes vissen omdat ik dan het gevoel heb dat dat meer opvalt.

mgv
      D i e d e r i c k

Reageer

• Pieter Stam
        -
        • 11-10-2002
        • 2882
        • NL

Leuk om te horen dat je wat kan met m'n tips. In jouw geval zou ik er eerder voor kiezen om er 4 op de hair te vissen dan 2 op de hair en 2 op de haak. Maar ik denk dat dat laatste opzich ook een probleem oplevert. Je zou ook eens kunnen denken aan hele grote maiskorrels als haakaas. Deze kun je kopen in de hengelsportzaak. Ik heb ze zelf nooit getest overigens, maar misschien is het een idee.

Groet, Pieter

Reageer

• Sport-Visser
          Frequent aanwezig

• 25-08-2010
          • 179
          • Geldermalsen

Diederick ik vis zelf niet op karper maar vis wel met een hair in de Waal en dan doe ik de eene keer met mais en dan weer met pellets of soms ook samen en het resultaat is tot nu toe goed ik blijf aan het wisselen met de aas.
          Ik doe geen aas op de haak. vr/gr Wim

Reageer

• preston-freak
            wedstrijd, specimenvissen

• 12-04-2008
            • 1834
            • Oss

Een hair-montage werkt beter als de haak vrij is, dat is ook het principe. 1 of enkele karpers die vreten binnen no-time een hoop voer/aas weg, dus het haakaas hebben ze ook zo gevonden, laat staan als het om meerdere korrels gaat. Soms is het beter om met een ander aas te vissen dan het voer, zodat het meer opvalt of je kunt er ook een pop-upje van maken die vlak boven de bodem zweeft.
            Wie een voorn niet eert is een brasem niet weerd.

Reageer

• hjadolffs
              hier vissie vissie vissie

• 29-05-2011
              • 65
              • woudsend

heb op de hair ook zeer grote brasem gevangen terwijl er nog geen drie meter naast een haakje met mais lag waar ze niks van wouden weten.
              vismaat gezocht!!! intresse? stuur bericht

Reageer

• Rolla
                Allroundvisser

• 03-05-2009
                • 2439
                • Ter Apel

Ik heb tijdens het methodfeederen ook wel eens 1 of 2 maden op de haak gedaan i.c.m. mais op de hair. Mais, boiilies, pellets e.d. ligt dood op de bodem en een made of worm beweegt en kan daardoor de aandacht trekken van een vis. Tenminste dat is mijn gedachte er achter.
                Vaste stok | Match | Feeder

Reageer

• Diederick
                  Newbie

• 19-05-2011
                  • 4
                  • Groningen

bedankt allemaal, hier heb ik wat aan. Maar..vragen roepen vragen op..(preston freak)

Als ik als haakaas (hairaas) een miniboilie gebruik, maar voer met mais/pellets etc. is dit dan effectief? m.a.w. moet het haakaas niet hetzelfde zijn als je voer?

wederom dank
                  D i e d e r i c k

Reageer

• Pieter Stam
                    -
                    • 11-10-2002
                    • 2882
                    • NL

Hoeft niet perse. Ik vis heel vaak een mini boilie tussen kikkererwten. Om de simpele reden dat een boilie veel langer goed blijft op de hair. Ik kies dan wel een boilie die qua kleur en smaak een beetje overeenkomt met kikkererwten. Scopex bijvoobeeld.

MVG, Pieter

Reageer

• preston-freak
                      wedstrijd, specimenvissen

• 12-04-2008
                      • 1834
                      • Oss

In de karpervisserij is het al lang gebruikelijk om een (pop-up)boillie in een fluoriserende kleur te gebruiken, zoals knal-rose. Het hoeft dus niet in dezelfde kleur te zijn, kwestie van proberen wat op dat moment op een specifiek water het beste werkt.

Je hebt nu ook fluo-pellets, dacht van nash die het ook wel goed zullen doen op witvis. Verder is het aan te raden om ook wat boillie-kruimels bij het voer te doen als je met boillies vist, zelfde principe gebruik je bij de pelletvisserij waarbij je micro-pellets voert.
                      Wie een voorn niet eert is een brasem niet weerd.

Reageer

Working...