Welkom bij het Nationaal HengelSportForum. Als dit uw eerste bezoek is, klikt u dan op FAQ voor de spelregels van dit forum.
Om te deelnemen op het forum dient u zich te registreren.
Meldt u zich vandaag nog aan bij de leukste hengelsportsite van Nederland en België en ontmoet uw (nieuwe) visvrienden online!
We waarderen uw bezoek aan het NHSF. We zouden het echter nog meer waarderen indien u aan de discussies meedoet.
Dus kom op, reageer op een vraag of stel zelf een vraag in het forum!
Dat waren we gelijk eigenlijk al hoor.Het is gewoon slecht voor een vis als je partikels niet kookt.En hoe iemand het hier verteld maakt eigenlijk niet zo veel uit het komt allemaal op het zelfde neer.
Nou het maakt wel degelijk uit hoe het verteld wordt.
Alleen maar zeggen dat iets niet goed is en niet vertellen waarom het beter is om het anders te doen bereik je het doel niet.
Je moet de visser overtuigen dat het voor hem voordelen heeft, aan het welzijn van de vis hebben de meesten scheit, zolang je de vis vangt is het prima.
Weken en koken heeft voor de visser grote voordelen tov rauwe producten de kansen om te vangen worden er door vergroot.
Het is goed douwe, maar volgens mij heb ik en antoinette het ook verteld dat het niet goed voor de vis is.Alleen zet antoinette het als verpoppen neer en jij als verstenen.Dus wat het ook doet maak geen fuck uit het is gewoon NIET GOED VOOR EEN VIS.En hoe het dat hier neer gezet word heeft iedereen een andere vertaling voor.Maar het komt allemaal op het zelfde neer.
Zacht krijg je het niet, ik gebruik het om te voeren en ik vis dan met blikmaïs.
Soms laat ik het kapot koken ik gebruik dan ook het water om de voerballen mee te maken.
ik denk dat de mais die je bijv bij een molenaar haalt in droogd,omdat het dan langer houdbaar is voor de boeren cq vissers.En die in het blik worden gelijk verwerkt.En dan heb je nog heel veel soorten mais,dus misschien is er voor de blik mais wel een ander soort.
Verse mais uit de super (dus niet in blik) werkt ook prima om zo aan te passen met de smaak die jij wil, kooktijd is dan ong. 30 minuten. En dan is de mais zacht genoeg voor consumptie.
Kippemais en aanverwanten krijg je minder smaakvol omdat ze gewoon simpelweg niet zacht genoeg worden om echt goed smaakstoffen te kunnen opnemen.
Smaakstof kun je overal op doen. Maar juist bij de mais is het volgens mij nadelig omdat dan de echte smaak van de mais juist weg is. Mijn ervaring is wel dat de grote en de hardheid van de korrel van essentieel belang is. Meerdere malen ervaren dat een beetje te harde korrel niet wordt opgenomen terwijl een korrel die zo zacht is dat hij bijna van de haak valt wel wordt gepakt.
Reageer