Onlangs was ik een week in Frankrijk, op een leuk betaalwater. Heb er 3 steuren en een mooie karper gevangen. Ook mijn maat deed mooie vangsten, waarvan 21 en 22 kilo. Veel karpervissers doen ontzettend hun best, om zo visvriendelijk mogelijk te vissen, wat natuurlijk toe te juichen is. Toch rees mij deze week de vraag, of een betaalwater met hoge hengeldruk niet juist slecht is voor de vis?
De karpers die we vingen zagen er overigens heel goed uit hoor, maar de steur... Elke steur had wel iets kapot. Of de vinnen, of de bek... De bek, daar zou ik nog kunnen bedenken, dat dit kan komen van de kreeften die ze eten... maar die vinnen??
Wat zijn de meningen over de betaalwateren? en/of de ervaringen? Ben ik te bang voor schade aan vis?
Verneem graag reacie van de karpervissers.
De karpers die we vingen zagen er overigens heel goed uit hoor, maar de steur... Elke steur had wel iets kapot. Of de vinnen, of de bek... De bek, daar zou ik nog kunnen bedenken, dat dit kan komen van de kreeften die ze eten... maar die vinnen??
Wat zijn de meningen over de betaalwateren? en/of de ervaringen? Ben ik te bang voor schade aan vis?
Verneem graag reacie van de karpervissers.

Hou van de natuur, laat je stek schoon achter 

Reageer