Wat kan ik op mijn vleesmaden doen ?

Collapse
X

• Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • yvo
    Newbie

• 19-06-2011
    • 3
    • GENK

Wat kan ik op mijn vleesmaden doen ?

HALLO

IK BEN EEN BEGINNENDE WEDSTRIJD VISSER OP KARP MET HANDLIJN , en zie soms mensen die iets op hun vleesmaien doen en ook veel mee
    vangen . Weet iemand wat dat juist zou kunnen zijn of wat ik er op zou kunnen doen ?

bedankt yvo
  • cel
    Newbie
    • 20-05-2003
    • 43
    • Kempen

Ik vind het spijtig dat er hier geen antwoord op komt, Yvo en waarschijnlijk nog vele anderen zitten al enkele dagen te wachten op een fatsoenlijke uitleg en er is nog steeds niets. Het is zo dat met wat zoekwerk op het internet al veel kan gevonden worden. Zelf vis ik ook niet met maden en kan daarom weinig goede raad geven. Maar ik zou beginnen met ze te wassen, een klein beetje afwasmiddel in het water doen en de maden (in een nylon kous bvb) er even in soppen. Daarna in een emmer doen met enkele handen zagemeel en maden reiniger (Maggotcleanpoeder van Gold Line, oranje bvb.) Na een tijdje de maden afzeven en in de madendoos doen met alleen madenreiniger van Gold Line, deze is fruitig en ook zoet, wat brasem niet kan versmaden. Er zijn in de handel verschillende additieven verkrijgbaar om bij op de maden te doen, probeer reclame folders op de kop te tikken van Mondial, Sensas, Gold Line, Champion Feed, enz. of vraagt het aan de winkelier, hij heeft waarschijnlijk keuze te over. De collega wedstrijdvisser zal waarschijnlijk niet snel geneigd zijn om deze info te verschaffen omdat je dan een rechtstreekse concurent kan worden maar met wat zoekwerk op het internet kan je al veel vinden. Groetjes.
    cel

Reageer

• yvo
      Newbie

• 19-06-2011
      • 3
      • GENK

bedankt ik ga het proberen deze zondag proberen , ik vis eigenlijk aleen wedstrijd bij ons in de club en in limburg niet ergens anders dus ............ lol

groetjes yvo

Reageer

• mopster
        Newbie

• 05-07-2011
        • 11
        • Dessel

je kan normaal in de viswinkel maden additieven kopen, ik heb bijvoorbeeld een zakje Touché.
        dit is fruitig poeder dat je op de maden doet de ochtend voor de wedstrijd. je hebt natuurlijk ook vele andere additieven e..
        dan heb je ook nog de vloeibare additieven maar met deze heb ik geen ervaring

greetz

Reageer

• Amadeus
          Knoeit wat aan het water.

• 02-09-2007
          • 1626
          • Westerlee

Ik gebruik veel spul van Baukje, dat zijn geur en smaak versterkers welks gebruikt wordt in de gewone keuken en vrij goedkoop te halen zijn
          in de normale buurtsuper.
          Bijvoorbeeld amandel, vanillie, rum
          https://excelsior-hoogkerk.jouwweb.nl

Reageer

Working...