welke ready made boilie ??

Collapse
X

• Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • carptackle
    Newbie
    • 05-09-2005
    • 29

welke ready made boilie ??

Vis jij het liefst en behaal je goede vangsten?? ik zelf heb ocean fresh/oily crab

En welke boilie is een goede allrounder , ook nog om deze tijdstip van het jaar. Heb het idee dat ze steeds minder azen terwijl ik dacht dat ze nu wel aan het azen zijn voor de winter periode. vandaag alweer blank(nu al 3 weken ) is wel lang wachten op een aanbeet bah...............

Hoorde laatst van karpervisservisser monster crab , maar weet zo niet van welke merk.

Mvg , carptackle
  • warhead
    Specimen Hunter
    • 27-09-2003
    • 1498
    • haacht

Als ge ne goeie ready made wilt gaat ge em mogen betalen vrees ek. Monster persuit van Nash bv. 32 euro voor 4 kg.
    Of the source van Hearn.
    om mijn visclub te promoten sla ik alles naar de kloten,
    trop commerciale, desolé|studio Baptiste rulez

Reageer

• Rob van Halteren
      Waslijnwerper
      • 03-04-2003
      • 192
      • Den Haag

The Source van Hearn is inderdaad een hele goeie readymade voor het najaar, boek er zelf leuke resultaten mee, nadeel is dat ie erg aan de prijs is..5 kg voor een kleine 60 euro
      M.Vr.Gr.

Rob

Lets Go Fishing.nl

Reageer

• carptackle
        Newbie
        • 05-09-2005
        • 29

Ga morgen toch maar eens naar de winkel toe Rob & warhead en haal m,n zo,n zak op van the source, toch proberen wie weet een hele goede boilie voor in het water waar ik vis .
        Ik hoop toch nog een paar te vangen in de laatste maanden van dit jaar , ook zodat ik m,n nieuwe molens nog ff kan testen enja de prijs is een beetje...... maarja als je er goed mee vangt!! 3 weken blanken is ook niks hahahaha

ocean fresh ff opbergen en overgaan op de the source boilie van terry hearn
        heb er alle vertrouwen in

ander vraagje welke rig gebruiken jullie voor je source boilie????
        en vissen jullie ook altijd zo dicht mogelijk aan de kant(overkant) of ook weleens in het midden van het water als het er niet zo diep is??

[Gewijzigd door carptackle op 09-29-05 at 01:33 PM]

Reageer

• Rob van Halteren
          Waslijnwerper
          • 03-04-2003
          • 192
          • Den Haag

Ik zelf zweer bij een combi-rig gemaakt van green hornet met de Carp Liner serie C1 mt 8 van Owner met ongeveer 2 cm krimpkous (zal proberen een foto te maken van de rig en dan te plaatsen hier)

en wat betreft de stekkeuze is puur afhankelijk van het te bevissen water, meestal zoek ik toch wel de obstakels op in een water (denk aan brugpeilers, rietkragen e.d.) en als ik de mogelijkheid heb ga ik er ff met de fishfinder overheen op zoek naar een talud.

[Gewijzigd door Rob van Halteren op 09-29-05 at 02:11 PM]
          M.Vr.Gr.

Rob

Lets Go Fishing.nl

Reageer

• carptackle
            Newbie
            • 05-09-2005
            • 29

vis tot nu toe , alleen nog maar met een standaard rig , had het al van meerdere mensen gehoord en gelezen dat een ander onderlijntje soms wonderen kunnen verrichten .

Maar ben niet nieuwsgierig rob , maar wil wel alles weten hahahahahahahaha (grapje)
            maar ben wel nieuwsgierig naar jouw combirig hoe die er uit ziet

Mvg , Richard

Reageer

• Rob van Halteren
              Waslijnwerper
              • 03-04-2003
              • 192
              • Den Haag

Als eerst... Green Hornet is een onderlijnsoort met afstripbare buitenmantel (deze bereikt zijn optimale stijfheid door hem na het knopen van de rig ff in stoom te houden waardoor deze mantel nog iets krimpt, zorg wel dat je hem strak houd!!)

Om de onderlijn te maken zoals ik hem maak:

1: Neem ongeveer 35 cm Green Hornet, haal ongeveer 15 cm van de mantel eraf (voorzichtig met je tanden afstrippen)

2: knoop de lus van de hair, maak het lusje ongeveer 1,5 cm (beter iets te groot als te klein anders maak je het jezelf alleen maar lastig met aanzetten van de boilie)

3: gebruik de no-knot knoop om de haak aan je onderlijn te bevestigen ( bij gebruik van 20 tot 22 mm boilies hou ik mijn hair ongeveer 2,5 cm, berekend vanaf de haakbocht) en zorg dat je iets van 2 tot 3 cm gestripte lijn overhoud na het maken van de no-knot.

4: schuif de 2 cm krimpkous voor 1 cm over de haaksteel en laat deze krimpen in stoom.

5: knoop nu je wartel in een lus met behulp van de 3 kamerknoop of een achtknoop aan de andere zijde, je onderlijn nog ff gestrekt in de stoom houden en klaar is kees.....ehhhh Richard.

nu zal je denken "ik zie geen wartel bij de onderlijn van Rob"...klopt..ik maak gebruik van de zogenaamde quicklink waardoor ik snel van onderlijn kan wisselen zonder mijn hele montage te "slopen", en om te zorgen dat de onderlijn niet van het haakje afschiet gebruik ik een 4 cm siliconenslang om hem te borgen.

Succes!!!!!

[Gewijzigd door Rob van Halteren op 09-29-05 at 06:54 PM]
              M.Vr.Gr.

Rob

Lets Go Fishing.nl

Reageer

• warhead
                Specimen Hunter
                • 27-09-2003
                • 1498
                • haacht

Kgebruik die soms ook maar dan met snakebite of snakeskin van Kryston.

The source heb ik hier zien staan aan 7 euro voor een kg mix, dus nog zelf te rollen. Das de helft goedkoper

Reageer

• Rob van Halteren
                  Waslijnwerper
                  • 03-04-2003
                  • 192
                  • Den Haag

zijn zeker ook goeie braids jan, weet alleen niet of de mantel ook de eigenschap heeft te krimpen in stoom waardoor hij stijver word. prijstechnisch maakt het niet zoveel uit.
                  M.Vr.Gr.

Rob

Lets Go Fishing.nl

Reageer

• carptackle
                    Newbie
                    • 05-09-2005
                    • 29

green hornet is toch van pb products??

by the way rob , een mooie duidelijke uitleg die je geeft over jouw combi-rig , ga hem zekers maken en uit proberen ik denk ff in combinatie met the source boilie

Reageer

• warhead
                      Specimen Hunter
                      • 27-09-2003
                      • 1498
                      • haacht

Oorspronkelijk geplaatst door Rob van Halteren

zijn zeker ook goeie braids jan, weet alleen niet of de mantel ook de eigenschap heeft te krimpen in stoom waardoor hij stijver word. prijstechnisch maakt het niet zoveel uit.
                      Nee net omgekeerd, tis gemakkelijker om die te verwijderen als je die onder stoom houdt. Smelt precies zo'n beetje. Maar op zich zijn die stijf genoeg. Kheb die altijd gewoon als stiff rig gebruikt maar merkte nu dat een combi veel beter inhaakt. Haak draait veel sneller naar binnen als je de rig zo over je hand trekt.

Reageer

• Rob van Halteren
                        Waslijnwerper
                        • 03-04-2003
                        • 192
                        • Den Haag

Oorspronkelijk geplaatst door carptackle

green hornet is toch van pb products??
                        Helemaal correct
                        M.Vr.Gr.

Rob

Lets Go Fishing.nl

Reageer

• carptackle
                          Newbie
                          • 05-09-2005
                          • 29

Toch nog klein vraagje rob over de combi-rig , in de 2 cm krimpkous die over het oogje van het haakje gaat doe je daar ook nog 2 cm fluorcabon in?? of is dit overbodig om het zo krom stiff te maken.

mvg , Richard

Reageer

• Rob van Halteren
                            Waslijnwerper
                            • 03-04-2003
                            • 192
                            • Den Haag

kan je doen, ik doe het zelf niet, heb het wel gedaan maar vraag me niet waarom ik ermee gestopt ben
                            M.Vr.Gr.

Rob

Lets Go Fishing.nl

Reageer

• Rob van Halteren
                              Waslijnwerper
                              • 03-04-2003
                              • 192
                              • Den Haag

ik gebruik zelf een krimpkous uit de electronicazaak...die is een stuk stugger, en kost me maar €1,30 per meter
                              M.Vr.Gr.

Rob

Lets Go Fishing.nl

Reageer

Working...