visvijver de pomp (BE)

Collapse
X

• Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • rosdompje
    Newbie
    • 06-11-2005
    • 2

visvijver de pomp (BE)

iedereen die ervaring heeft op deze vijver mag het hier posten eenders wat
    ik probeer namenlijk wat meer over deze vijver te weten te komen thx
  • † Frederik de Belder
    [IN MEMORIAM] Kom maar ff voorbij
    • 13-01-2003
    • 5730
    • Niel (België)

Nooit van gehoord, waar ligt deze vijver?
    Groetjes Freddy

* Teamlid "Dierenvriend" België *
    http://www.freewebs.com/dendierenvriend/index.htm

http://users.telenet.be/dekarperniel/Home/Home.htm

http://www.visserslatijn.nl/forum/album.php?u=892

Reageer

• rosdompje
      Newbie
      • 06-11-2005
      • 2

in beerse tegen rijkevorssel

Reageer

• glensas
        Komt net kijken
        • 02-04-2004
        • 65

Ik zocht volgend jaar ook op deze vijver te gaan vissen, wat ik wel weet is dat er hele mooie karpers opzitten.
        groetjes, Glen.

Reageer

• Martijn Dekkers
          Banned
          • 11-11-2005
          • 14

Hoi, deze vijver is zoals meer vijvers altijd alleen voor de inwooners van het dorp geweest, echter is dat dit jaar veranderd en mag iedereen hier vissen mits hij/zij een vergunning heeft. Deze put herbergt een aantal 15kg vissen en een vis van boven de 20kg grens. Ook zitten er zilverkarpers met een enorm gewicht, alleen zijn deze moeilijk te vangen. Martijn.

Reageer

• warhead
            Specimen Hunter
            • 27-09-2003
            • 1498
            • haacht

Zilverkarpers zijn gewoon niet te vangen. Die eten enkel algen. En ik heb er zeer men twijfels bij of er daar ne 40'er zou zitten. Das practisch onmogelijk op zo'n water en anders zijn ze gestolen. Bestaat ne website van, www.depomp.be
            om mijn visclub te promoten sla ik alles naar de kloten,
            trop commerciale, desolé|studio Baptiste rulez

Reageer

• Martijn Dekkers
              Banned
              • 11-11-2005
              • 14

Over die 40er hoef je niet te twijfelen want ik heb er zelf foto's van gemaakt. Mijn broer had hem vorig jaar zomer, dus in de winter is hij nog zwaarder. Er liggen daar in de buurt nog wel een paar van die putten met nog zwaardere vissen(25kg+)! Waarom zou het onmogelijk zijn? Die zilverkarpers heb je wel gelijk in, die worden alleen als toevals treffer gevangen> Martijn.

Reageer

• warhead
                Specimen Hunter
                • 27-09-2003
                • 1498
                • haacht

Wel op die foto's moet ek da water schatten maar het lijkt mij nie echt groot genoeg. Kans da ne karper uitgroeit tot ne 40'er is redelijk klein. Ze moeten plaats hebben, genoeg voedsel en de lichaamsbouw. Tis ne wedstrijdvijver dus daar gaat een grote hoeveelheid brasem zitten en andere karpers wsl ook.
                Kga nie zeggen dat het nie kan want als ik ene vang op openbaar water em ik zet em er, dan zit er ene. Maar of em dus klein gezet is en zo uitgegroeid is da betwijfel ek. Het kan, maar tis redelijk zeldzaam. Ken een meer van 14 hectare met een niet al te groot bestand, veel voedsel en daar zit zelfs gene.
                Ge merkt het mss, of ge hebt het al gemerkt ik heb het zo ni voor betaalwaters en zeker nie als er dikke vissen zitte, daar zit meestal een geurtje aan.

Reageer

• Martijn Dekkers
                  Banned
                  • 11-11-2005
                  • 14

Daar ben ik het helemaal mee eens!! Die betaalwateren moeten we negeren en water waar we zeker van zijn dat er (grote) karper opgezet is vanuit een ander water net zo goed. Ik kan helaas niet zeggen of het 100% zeker een vis is die daar is opgegroeid, maar naar verluidt wel... Toch zou ik niet weten waarom het niet kan, op iedere vijver word tegenwoordig veel op karper gevist en dus ook gevoerd met hoofdzakelijk bollies. Een karper eet veel van deze bollies en zal daarom ook in gewicht toe nemen en dan moet hij nog meer eten enz..! Veel karpers op het kempisch kanaal zijn ook erg zwaar, dat is natuurlijk niet alleen van natuurlijk voedsel!! >Martijn.

Reageer

• warhead
                    Specimen Hunter
                    • 27-09-2003
                    • 1498
                    • haacht

Als em daar is opgegroeid ist natuurlijk sjiek. KK wordt idd veel gevoerd maar daar heb je warm water of had en daar eten ze heel het jaar door. Ma wij hebbe bv ne clubvijver van een klein hectare. De grootste karper is daar 14 kg 250 en daar was ik al over verbaasd dat ie er zat. Ik mag daar redelijk veel gaan voeren maar die vis zal nooit zwaarder worden.
                    Wereldrecord is onlangs gesneuveld en die vis kwam van een water van 6 ha groot...

Reageer

• Martijn Dekkers
                      Banned
                      • 11-11-2005
                      • 14

Op het kk heb je idd warm water maar dat is maar op een paar plaatsen. Waar nu de topper(de leder 30kg) rond zwemt heb je geen warm water. Doordat het voedselaanbod(bollies) zo groot is eet de karper daar wel heel het jaar door en een bollie zit boordevol voedsame stoffen waar een karper snel op groeid.

Reageer

Working...