gevlochten onderlijn

Collapse
X

• Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • hbtje
    Sportvisser
    • 02-02-2005
    • 773
    • heerde

gevlochten onderlijn

Geachte karpervissers
    had de vraag ook al staan bij witvissen,maar kan iemand mij vertellen waarom er bij karper vissen wel met een gevlochten onderlijn wordt gevist,en na mijn weten niet bij feeder vissen waar zit het in.
    b.v.d
    vriendelijke groet hbtje
    wordt geen crimineel de overheid duldt geen concurrentie
  • Siff-Cop
    Newbie
    • 27-07-2005
    • 19

Hoi hbtje

en punt is zekker die, dat en gevlochten onderlijn zachter een handelbaar is dan en onderline van mono materiaal.
    Bij het karper vissen heet en onderline uit mono ook "stiff Rig" want et is heel stijf. Met en gevlochten onderlijn is de theorie zo, dat de Karper niet zo goed merkt dat er en lijn is. Verdere is het zo dat er heel veel veschillende gevlochten onderlijn bestaan en je deze an de ondergrond van het water aanpassen kunt. verder zijn er ook nog "kombi rigs" war mono en gevlochten onderlijn combineert zijn, er zijn ook nog onderlijn war onder het gevlocht en kern uit lood is dan gat het op de grond liegen en word ok stijfer. Deze kern kun je ook en stuk uit halen en je heb weer en "kombi Rig".
    als je leest is het en "never ending story".

maar als je nog verdere fragen heeft of het nog preciezer weten wil, dan kwijt.

misschien is de verschill tussen de onderlijnen bij het federn een karper vissen ok allen daarom, want en gevlochten onderlijn heeft geen uitrekking, en en mono wel.

adi'e Dirk
    alleen maar dikke

groetjes

People in this World, relax!!!

Reageer

• hbtje
      Sportvisser
      • 02-02-2005
      • 773
      • heerde

bedank voor reactie maar vind het zo gek wel met karperen waarom die niet met brasem vissen
      vriendelijke groet hbtje
      wordt geen crimineel de overheid duldt geen concurrentie

Reageer

• tester
        Maas en Waal visser
        • 06-03-2004
        • 2596
        • Son

Hallo

die naam Stiff rig heb ik al meer gezien
        wat is het doel van een stiff rig , of de achterliggende gedachten, in vergelijking met een gevlochten onderlijn
        gr Gerard

Reageer

• Siff-Cop
          Newbie
          • 27-07-2005
          • 19

Hallo Tester

volgens mij is het doel van en "Stiff Rig", dat het door de stijve (misschien) better kann pakken in het bek van de karper. Want in de theorie gat de Karper het aas inzuigen en spookt het weer uit en in deze moment moet de hak pakken en door het stijve van de onderlijn gaat het (misschien) better, want het niet zo goed kann uit gespookt worden. En goed material voor en "stiff rig" is dik Flourocarbon. vaak word het ok ingezet als de karper de gevlochten onderlijn zo goed kennt, want hij zo vaak is gevangen, daarmee de karper een onderlijn heeft die hij niet kennt.
          Maar voor mij is de hoofd grond de "blow out effect" bij voorbeeld als je rig met gevlochten onderlijn niet meer gaat pakken kunnt u en "Stiff Rig" gebruiken, maar het moet niet er an liegen.

Als je het precies wilt weten het geeft en goed boek "Carp Rigs" van Maddocks und Cundiff en dan nog
          een dat ik ook heb gelezen maar ik kenn het maar op duits "Spicmen Hunting" van Jens Bursell het is heel goed en gaat niet uitsluitend over Karper vissen. http://www.amazon.de/exec/obidos/ASI...963862-8224032

Mijn gedoodverfde rig is en No-Knot-Rig met Line Aligner.
          is heel simpel en pakkt in mijn situaties goed.
          Line Alinger = lijn uitrichter
          diet word middels en kleine shrink tube war en gaatje in is gemakt of je heeft de tube boven schraag af geknipt daar door heb je en better zelfs hak effect.
          deze effect kunt u goed testen doordat u je onderlijn an de wervel gaat houden en dann over u handrug gaat treken, gaat de hak dann in ieder gevall draaien zo dat hij in je handrug pakkt is het goed. anders moet je het gaatje of de schraage in en ander richtig draien zo dat de hak in ieder gevall gat draaien zo dat hij pakt, dat moet je en paar ker doen om zeker te zijn dat hij in ieder gevall pakt.

veel vis Dirk

[Gewijzigd door Siff-Cop op 09-23-05 at 12:12 PM]
          alleen maar dikke

groetjes

People in this World, relax!!!

Reageer

• tester
            Maas en Waal visser
            • 06-03-2004
            • 2596
            • Son

Hallo Siff- cop
            die gedoodverfde rig kun je die op foto zetten
            of iemand anders die het kan
            dat karperen is zo ver door ontwikkeld dat er volgens mij nog wel iets te leren valt voor in de witvisserij of anders gezegd ( une doove une blinde helpen of une blind une doove)
            gr Gerard

Reageer

• warhead
              Specimen Hunter
              • 27-09-2003
              • 1498
              • haacht

Stiffrig zorgt voor een onmiddellijke inhaking. Daarmee dat ook het overgrote deel mooi onderaan de lip gehaakt is.
              om mijn visclub te promoten sla ik alles naar de kloten,
              trop commerciale, desolé|studio Baptiste rulez

Reageer

Working...