beginnersvraag

Collapse
X

• Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • polestare
    Komt net kijken
    • 14-01-2005
    • 93
    • NRW

Wat betreft die klikjes: Dit is alleen een mechanische geluids indicatie dat de slip bediend wordt.
    Inwendig in de molen is dit veereplaatje niet eens verbonden met de hoofdas nog slipplaten.
    Net of die tussenstand vande knop grote invoeld heeft op de slip, notabene een miniuscule afstand op die knop.
    Ongeacht of het hier nu om een dure of goedkope molen gaat,fabriekanten laten je wel geloven dat als je een molen met microslip,dit geen probleem is.
    Dit klink eigelijk meer naar muggeziften,maar daar zijn karpervissers groot in.
    Ook al hebben zei totaal geen technische achtergrond ~z~

Reageer

• Joost
      Komt net kijken
      • 25-04-2003
      • 54

Ik zeg alleen dat mijn hengels goedkoop zijn. De molens die ik gebruik zijn meestal wel wat duurder.
      Al hoe wel ik nooit hele duren en vangst gerelateerde molens zijn. Prijs ligt rond de € 50 - € 75,-.

Ik vind een slip achterop juist makkelijk en snel te corrigeren mocht het nodig zijn. het afstellen van de slip doe ik vaak tijdens het drillen....een tikkie bij of juist minder.

Ik wil alleen maar zeggen dat het materiaal niet uitmaakt waarop je wilt gaan vissen.

Joost
      Behandel ze netjes en vang ze nog een keer

Reageer

• warhead
        Specimen Hunter
        • 27-09-2003
        • 1498
        • haacht

Oorspronkelijk geplaatst door polestare

Dit klink eigelijk meer naar muggeziften,maar daar zijn karpervissers groot in.
        Ook al hebben zei totaal geen technische achtergrond ~z~
        Ik wil ma zeggen dat mijn molens met slip onderaan niet deftig genoeg af te stellen waren, net als de shimano aero gte's. De oudere modellen dan. Waarmee die klikken te maken hebben dat kan mij nu eens niks schelen. Ik weet dat molens met een slip voorop veel secuurder af te stellen zijn. Het verschil tussen zo 2 standen bij mijn daiwas gewoon veel te groot. Bij men emblems heb je niet van die "klikken" plus groter slipschijven.
        So what als ik geen technische achtergrond heb. Ik kan ook deftig met den auto rijden en oordelen dat nen BMW veel beter rijdt dan ne Ford zonder te weten hoe ne motor in mekaar steekt.
        PLus als je zelf niet op karper vist wat ik kan uitmaken uit jouw post dan kan je over ons niet oordelen. :@
        om mijn visclub te promoten sla ik alles naar de kloten,
        trop commerciale, desolé|studio Baptiste rulez

Reageer

• polestare
          Komt net kijken
          • 14-01-2005
          • 93
          • NRW

Dat die remmen lastiger in te stelen zijn heeft een andere oorzaak: ten eerste zijn de remplaten door het bot kleiner als die van een molen met front-drag.
          Dan het verschil van materiaal wat tussen deze schijven zit een heel groot verschil uitmaakt, maar dat heeft meer met de kostprijs te maken.
          Dan nog eens dat alle remmen zowel voor als achter- drag kunnen gaan plakken met het gevolg een stotterende werking.
          En ter informatie de molens met slip voorop hebben tegenwoordig ook een ratelsysteem mee gekregen,dus.
          Trouwens zowel een BMW en Ford moeten ook op tijd een service beurt krijgen want ook zei gaan dan stotteren.
          de een sneller als de ander.
          En ja ik vis ook al jaren op karper, maar ik wil me niet veralgemeenizeren als zijnde de hedendaagse KARPERVISSER, maar laat ik daar nu niet dieper op ingaan laat staan oordelen.

mvg Gunther

Reageer

• warhead
            Specimen Hunter
            • 27-09-2003
            • 1498
            • haacht

En ja ik vis ook al jaren op karper, maar ik wil me niet veralgemeenizeren als zijnde de hedendaagse KARPERVISSER, maar laat ik daar nu niet dieper op ingaan laat staan oordelen.

mvg Gunther
            Proficiat, u heeft zonet het werkwoord veralgemenizeren uitgevonden.
            Wat is er trouwens mis met de hedendaagse karpervisser? Gaat daar toch maar eens dieper op in want kzou da echt wel is willen weten.

Reageer

• polestare
              Komt net kijken
              • 14-01-2005
              • 93
              • NRW

Dank je, dus het probleem met de slip is opgelost.
              Leer aub lezen, zie : maar laat ik daar nu niet dieper op ingaan laat staan oordelen.

Reageer

• warhead
                Specimen Hunter
                • 27-09-2003
                • 1498
                • haacht

Leer aub lezen, zie : maar laat ik daar nu niet dieper op ingaan laat staan oordelen.
                Ik kan goe genoeg lezen, als ge wilt haal ek er nog al de schrijffouten uit ook.
                Maar zo een beetje uit de hoogte komen doen tegenover karpervissers en dan nie zeggen waarom da vind ek laag.

Reageer

• Pieter Stam
                  -
                  • 11-10-2002
                  • 2882
                  • NL

Warhead, denk maar zo.
                  Een goed en serieus karpervissen valt niet op. Daar heeft niemand last van, want hij is met VISSEN bezig.

Karpervissers die opvallen verdienen meestal de naam karpervisser niet eens. Ik kan me voorstellen dat andere serieuze (karper)vissers zich irriteren aan.
                  - Harde beetverklikkers.
                  - Over het water schallende draagbare radio's.
                  - Overmatig alcohol (bier) gebruik
                  - Blowen.
                  - Electrisch bestuurbare boten (geen probleem op groot water trouwens).
                  - Uitvaren, uitlopen of uitgooien van lijnen over volle breedte en lenge van een water.
                  - Claimen van stekken.
                  - De behandeling van bijvangsten zoals een brasem.

Wie kent nou niet iemand die zich tot 'slechte' categorie 'karpervissers' moet worden gerekend? :@ :@ :@ Helaas zijn er daar teveel van. En helaas worden deze lieden te vaak aangeduid als 'de moderne karpervisser'.

Groeten,
                  Pierre

Reageer

• Henso
                    Met enige kennis...
                    • 14-12-2002
                    • 499
                    • Hoogezand

Moi luitjes.

Morgen gaat ook deze man lekker een poos karperen.
                    En als aas: een Warhead boillie., dus aan het aas zal het niet liggen.

Maar ik reken nergens op, want het water is nog erg koud in het Oranjekanaal., vorige week trouwens wel karper op het aas. dus wie weet wordt het toch nog wat.
                    Een goede vangst allemaal en alvast een plezierig weekeinde.

Groetjes Henk

KANJER KAMPIOEN 2013
                    2015 Jaar van de doorbraak. 2016 Kleine terugval 2018 weer op de weg terug 😁 2019 is een topjaar🙌

Reageer

• warhead
                      Specimen Hunter
                      • 27-09-2003
                      • 1498
                      • haacht

Ik ben ook is benieuwd. Ik ga ook een nachtje men pb nog is proberen te evenaren of verbeteren.
                      Ma vis gaan we zeker vangen.

Reageer

• polestare
                        Komt net kijken
                        • 14-01-2005
                        • 93
                        • NRW

Een heel fijn weekend en ik hoop dat het weer en de vangsten goed zullen zijn,zelfs beter.

Groetjes Gunther

Reageer

• mastex
                          Newbie
                          • 14-05-2005
                          • 4

hoi karpervissers

ik had een vraag over het hoe te bevestigen van aardappel op je haak... moet de haak verdwijnen in de aardappel of is het de bedoeling dat de haak door de aardappel heen gaat zodat de punt van haak gewoon zichtbaar is??
                          er bestaan geen stomme vragen!

Reageer

• warhead
                            Specimen Hunter
                            • 27-09-2003
                            • 1498
                            • haacht

Gewoon aan de hair zeker. Aardappel net iets minder laten koken dat ze wat harder zijn en dan gaan die perfect aan de hair. Niet voor op lange afstanden natuurlijk ma da gaat sowieso nie me aardappel.

Reageer

• pole
                              Frequent aanwezig
                              • 27-02-2002
                              • 118
                              • Hamme

in de handel zijn zakjes aardappelen te koop ....voorgekookte om te bakken .....;die gebruik ik steeds op de hair en zijn prima van grootte en hardheid zodat er toch redelijke worpen mee kunnen gemaakt worden

[Gewijzigd door pole op 05-16-05 at 10:13 PM]

Reageer

Working...