Penvissen op karper

Collapse
X

• Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • Lex van den Ende
    Met enige kennis...
    • 23-01-2003
    • 402
    • Tilburg

Matrix............koop nooit een hengel van het internet. Zeker niet als je niet weet hoe de hengel is.
    Zorg dat je de hengel in je handen hebt gehad, en weet wat de hengel kan en hoe hij aanvoelt
    Groeten,

Lex.

Reageer

• matrix spikey
      Newbie
      • 22-03-2004
      • 42

HEY LEX
      het was ook niet de bedoeling om een hengel te kopen via internet
      maar bij de viswinkel waar ik mijn hengels koop heeft de eigenaar heel veel spro staan en als je weet wat jew wil kun je bestellen zonder verdere verplichtingen
      maar dat penhengel wil dat zeggen dat het een hengel is met veel oogjes en tussen 1.50 en 1.75 lbs?

greetz matthijs
      greetz matthijs

Reageer

• Swingtip
        Frequent aanwezig
        • 18-02-2004
        • 142

Dat penhengel wil in mijn ogen niet zeggen dat het een 1.5/1.75lb is omdat je ook 1 lb hengels hebt. Lex heeft trouwens wel gelijk dat je nooit een hengel via internet moet kopen. Je eerst de hengel goed in je handen voelen weten wat actie de hengel heeft en of het aantal ogen juist zijn, heeft die er genoeg of niet. Goeie indicatie voor dat is is om het aantal voet om te zetten in aantal ringen. Dat zou bij deze hengel die jij bedoelde dus 12 zijn. Je moet ook weten wat voor ogen er op zitten.Zit er geen sic of hard verchroomd op niet meenemen. Karper is sterk dus slijtage in de ringen zal dus sneller voorkomen. Ik heb geleerd nooit een fabriek vertrouwen wat zij van de hengel vinden. Een hengelsportzaak zou ook zeggen dat wil goed. Het ook wel maar over een aantal jaar zul je dan nieuwe ogen er op moeten zetten. Kijk toen ik mijn karperhengel kocht zat er een tussen die behoorlijk begon te kraken in het handvat, of tewel de blank onder het handvat begon te scheuren. Als je in de winkel koopt kom je daar op tijd achter.
        Een vis drillen is als in het donker lopen, je voelt waar je heen gaat maar je weet het niet.

Reageer

• matrix spikey
          Newbie
          • 22-03-2004
          • 42

ik heb van spro proton ook m'n winkelpicker en die bevalt heel goed
          maar bedankt voor de tip ga a.s. zaterdag naar de viswinkel
          greetz matthijs

Reageer

• The_Dude
            Newbie
            • 24-03-2004
            • 13
            • Zwolle

dus (ik wil overigens ook beginnen met penvissen) ik begrijp dat je ook met een goede matchhengel kan penvissen?
            wat voor molen heb ik nodig ik heb een standaard spinmolen en een paar baitcasters.
            dezen zijn alleen al wat ouder en nogal simpel met onder andere plastic spoelen. dit lijkt me niet handig gezien het feit dat zo'n spoel nogal warm wordt als je aan het drillen bent.

Reageer

• Swingtip
              Frequent aanwezig
              • 18-02-2004
              • 142

Ik denk dat elke molen met een alu spoel geschikt is mits de slip goed is. Dat is tegenwoordig bij bijna elke molen wel goed. Als laatste moet er genoeg draad op kunnen minimaal 100 meter passend bij de hengel. Ik ga je niet lastigvallen verder met de balans hengel en molen zo kun je wel beginnen.
              Een vis drillen is als in het donker lopen, je voelt waar je heen gaat maar je weet het niet.

Reageer

• The_Dude
                Newbie
                • 24-03-2004
                • 13
                • Zwolle

over balans en dat soort geneuzel weet ik wel genoeg. daarvoor al wel genoeg ervaring. alleen karper is voor mij een nogal nieuw terrein.

Reageer

• Swingtip
                  Frequent aanwezig
                  • 18-02-2004
                  • 142

Met wat voor hengel wil je vissen dan. Ikbedoel het hangt van jehengel af wel draad dikte je nodig bent. Bijvoorbeeld een 1.75lb hengel kun je met 25- 28/00 vissen het gaat er dan gewoon om past er meer dan 100m op de spoel that`s it. Niet als te grote molen.

Reageer

• matrix spikey
                    Newbie
                    • 22-03-2004
                    • 42

ey
                    kan iemand mij een goede penhengel van ong 1.25 tot 1.75 lbs aanraden
                    (niet te duur)

greetz matthijs
                    greetz matthijs

Reageer

• Swingtip
                      Frequent aanwezig
                      • 18-02-2004
                      • 142

Matrix moet evende sites bij langs van winkeliers en bij de winkelier zelf kijken. Met de VISMA komt ook weer de nieuwe collectie en moet de oude weer weg natuurlijk.

Reageer

• matrix spikey
                        Newbie
                        • 22-03-2004
                        • 42

wat is slimmer met of zonder onderlijn vissen?
                        (lijndikte is 22/100)

greetz matthijs
                        greetz matthijs

Reageer

• matrix spikey
                          Newbie
                          • 22-03-2004
                          • 42

ik had ff een vraagje maakt de doorsnee van de ogen uit bij het vissen met de pen op karper?

greetz matthijs
                          greetz matthijs

Reageer

• Forummanager
                            Visserslatijn Nederland
                            • 30-12-2001
                            • 12135
                            • Albrandswaard

LS.

Topic was abuisievelijk verwijderd.
                            Bij deze weer terug.
                            Kan zijn dat een enkele reactie verdwenen is.
                            Excuses daarvoor.

Groet,
                            Bas
                            Visserslatijn Nederland
                            http://www.visserslatijn.nl
                            Sinds 1997...

Nationaal HengelSportForum
                            http://www.hengelsportforum.nl
                            Sinds 2001...

Reageer

• Theo de Kreij (van Berner

Ik heb nu een Sportex penhengel van 12 ft (3.90 mtr) en wil die gaan inruilen voor een penhengel van 13 ft (4.20 mtr). Dit doe ik om makkelijker over een rietkraag te kunnen vissen, en verder van de waterkant te kunnen blijven. Zitten er nadelen aan die lengte qua drilcapaciteit en heb ik dus evenveel controle over de karper als met een kortere hengel?
                              Ik heb bijvoorbeeld de keuze in een strakke pook en een wat soepelere hengel. Wat is voor het vissen onder de wal en langs rietkragen de beste keuze? Dei strakke of die soepele?

Reageer

• Slafes
                                Sportvisser
                                • 31-01-2003
                                • 844
                                • Leuven

Theo, ik heb een polderhengel waarmee ik penvis op karper en brasem... Sommigen hebben een bolo om dat te doen. Deze zijn allemaal rond de 4,5 tot 7 m...

Het duurt wat langer om een karper langs de kant te krijgen, maar het is zeker zo fijn vissen!

Even verduidelijken, 9,5 kilo karper hield me vorig jaar 30 min bezig, iemand met een karperlijn zal daar maar 10 minuutjes max over doen....
                                http://www.wandelendetakken.be

Reageer

Working...