Zelfhaaksysteem

Collapse
X

• Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • warhead
    Specimen Hunter
    • 27-09-2003
    • 1498
    • haacht

Is tot de helft inkorten. Ziet er maar raar uit maar moet je zeker is proberen.
    Laat de rig ook is zakken in een bak met water. Soms heb je van die gevlochten draad waaraan zuurstofbelletjes blijven hangen. Gevolg : draadje hangt gebogen boven de bodem; karper schuurt er met zen vin tegen en wordt argwanend.
    om mijn visclub te promoten sla ik alles naar de kloten,
    trop commerciale, desolé|studio Baptiste rulez

Reageer

• Bart de Backer
      Newbie
      • 15-02-2004
      • 42

Beste,

Ik vis steeds met een zo eenvoudig mogelijke rig. hetgeen jij beschrijft voldoet hieraan.
      Inderdaad, de lengte van de rig is wel belangrijk, maar hierin kan ik je niet helpen, dit hangt af van situatie tot situatie. Op de website http://www.carpobsession.nl vindt je heel goede tips. Ik wijzig voor mij wel de standaardrig tov. van hetgeen je hier ziet, Nl ik schuif nog een siliconeslangetje over de haak en leg minder wikkelingen, zo kan je de positie van de hair steeds aanpassen.
      En inderdaad; ik probeer thuis ook steeds de rig onder water, beweeg met mijn hand het water en zie dan wat de rig doet. Interessant is om kneedbaar lood op de onderlijn te bevestigen zodat deze op de grond blijft liggen.
      Probeer eens met een haak 4.

Groetjes,

Bart de Backer

Reageer

• Visvangst
        • 31-07-2003
        • 39
        • Steenwijkerwold

Mijn zelfgeknoopte rig aan het zelfhaaksysteem heeft gewerkt.
        EINDELIJK!!!!

Mijn aviater is het bewijs, de rest lees je maar op de site.

Gr.

Leon
        Neem eens een kijkje op de site van de visser!!

Als je haak niet in het water ligt, vang je zeker niets......
        (c) Rolo.

Reageer

• Delano
          Newbie
          • 05-08-2004
          • 11

Ik vis zelf ook al enige tijd met het zelfhaak systeem.
          Ik heb hier echter nog nooit een vis door verspeeld maar eens kan de eerste keer zijn.
          ik heb dit zelfhaak systeem 2 a 3 jaar geleden geleerd op een viskamp.
          het werkt als volgt.
          maak een haar van een stif rig(willekeurig).
          Maak de heai ong 6a10 centimeter lang zet het vast op een tonwartel en lijm deze even.
          Daarna neem ik een stuk gevlochten onderlijn centimeter of 15 (wat je zelf fijn vind)
          knoop dit aan je tonwartel.
          Schuif over je draad een stukje elastische tube. en maak deze iets korter dan het gevlochten draad.
          Knoop je gevlochten lijn aan je andere tonwartel en bevestig dit op je onderlijn.
          Schuif de tube over je tonwarter heen.
          nu ga je hem testen trek gewoon aan je hair en hou je tonwartel vast die aan je hoofdlijn zit. trek aan je hair en laat los en dan kijk je of deze terug schiet. zo ja dan is dit in orde.
          Ik hoor soms vrienden van mij zeggen ja het werkt niet. dan ga je vragen hoeveel gram lood gebruik je? ja 32gram.
          ik zelf vind dit veel te weinig dus ga ik voor 70 a 80 gram. hiermee heb ik een perfect zelfhaak systeem en haken zal het ook.

Probeer het en je weet het.

Delano
          Een echte haagsche karpervisser
          Karperhoek onder constructie
          www.karperhoek.tk
          binnekort .nl domein

Reageer

• warhead
            Specimen Hunter
            • 27-09-2003
            • 1498
            • haacht

Allemaal veel te veel werk als ik dit lees. Ik gebruik gewoon inline lood van Korda. 90 gram. Je trekt gewoon de wartel in het lood en tis in orde. Werkt tevens ook als safety dus veilig voor de karper ook.
            om mijn visclub te promoten sla ik alles naar de kloten,
            trop commerciale, desolé|studio Baptiste rulez

Reageer

• Delano
              Newbie
              • 05-08-2004
              • 11

Als het werkt wil ik alles proberen
              Een echte haagsche karpervisser
              Karperhoek onder constructie
              www.karperhoek.tk
              binnekort .nl domein