Grote karpers zijn DOMME vissen die makkelijk te vangen zijn.

Collapse
X

• Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • warhead
    Specimen Hunter
    • 27-09-2003
    • 1498
    • haacht

Hahahahaha. Moeilijk om hier reactie op te geven.
    om mijn visclub te promoten sla ik alles naar de kloten,
    trop commerciale, desolé|studio Baptiste rulez

Reageer

• Swingtip
      Frequent aanwezig
      • 18-02-2004
      • 142

Kijk karper vissers weten eigenlijk vrij weinig van hun vissen. Kijk kweekkarpers zijn eigenlijk consumptie karpers. Dat wil zeggen ze er voor gekweekt om snel groot te worden. Dit houdt in dat ze eigenlijk mismaakt zijn. De kweek karper heeft een afwijkende graat. Deze graat loopt in een knik. Dit hebben de kwekers vroeger gedaan zodat de vissen niet zo veel verbranden wat resulteerd in een dikke vis. De karper die uitgezet is jaren geleden is dus ook 1 van deze karpers. Als de karper dikker word zijn reactie vermogen niet minder maar hij kan het niet. Hij zwemt alleen met zijn staart, dit in tegenstelling tot de slanke boerenkarper. Verder is het nog van belang dat een de zwemblaas van kweekkarper kleiner is geworden door zijn massa en de vorm van zijn graat. Dus om antwoord te geven op jullie vraag grote karpers vangen beter omdat ze niet meer van die plotselinge bewegingen kan maken. Kleinere karpers hebben nog wat meer beweging in hun lijf dus kunnen ze sneller reageren
      Een vis drillen is als in het donker lopen, je voelt waar je heen gaat maar je weet het niet.

Reageer

• warhead
        Specimen Hunter
        • 27-09-2003
        • 1498
        • haacht

Oorspronkelijk geplaatst door Swingtip

Dus om antwoord te geven op jullie vraag grote karpers vangen beter omdat ze niet meer van die plotselinge bewegingen kan maken. Kleinere karpers hebben nog wat meer beweging in hun lijf dus kunnen ze sneller reageren
        Het is nie omda ze dik en traag zijn dat ze alles wat voor hun bek hangt naar binnen spelen. Eens ze gehaakt zijn is het misschien gemakkelijker om ze te drillen, maar je moet ze natuurlijk wel eerst kunnen haken.

Reageer

• Swingtip
          Frequent aanwezig
          • 18-02-2004
          • 142

Mijn quote blijf ik bij doordat kleine en grote vissen wel bijt dat is het niet. Het gaat er om dat een kleinere vis sneller het aas kan laten vallen dan grote vissen. Dit komt weer door minder massa en bewegelijkheid.
          Een vis drillen is als in het donker lopen, je voelt waar je heen gaat maar je weet het niet.

Reageer

• warhead
            Specimen Hunter
            • 27-09-2003
            • 1498
            • haacht

Zie da echt nog nie gebeuren zene. Wat zou zo een kweekkarper zen zwemblaas nu kleiner zijn? Klinkt maar raar.
            Ik heb al testen gedaan bij ons op de vijver en grote karpers zijn nog verdomd snel als het er op aan komt.
            Kweekkarper of niet. En als er iets niet pluis is met het aas dan spuwen ze het net zo makkelijk uit als een kleine vis. Feit is wel dat kleinere vissen minder op hun hoede zijn en sneller het aas nemen.

Reageer

• Swingtip
              Frequent aanwezig
              • 18-02-2004
              • 142

Beste warhead door wetenschappers bepaalde conclusies ga ik niet in twijfel trekken dus waarom jij wel. Het is wetenschappelijk bepaald dat kweekkarper een andere bouwhebben dan wilde. Ik bedoel ik heus niet zo iets verzinnen natuurlijk.

Reageer

• warhead
                Specimen Hunter
                • 27-09-2003
                • 1498
                • haacht

Jamma, dan vergelijkte 2 soorten me elkaar. Das natuurlijk iets anders. Ne graskarper van ne meter zal veel sneller zijn dan zo ne kweekkarper van ne meter.
                Maar ik denk nog altijd dat grote karpers moeilijker te vangen zijn dan hun kleinere broertjes.

Reageer

• Swingtip
                  Frequent aanwezig
                  • 18-02-2004
                  • 142

Maar dat komt omdat de kleinere altijd sneller bij het voor zijn daar komen vaak de groten pas. Vaak zitten de groten dan net buiten de voerplek.

Reageer

• warhead
                    Specimen Hunter
                    • 27-09-2003
                    • 1498
                    • haacht

Dat kan natuurlijk ook, vooral op vijvers dan. Das gelijk brasem en voorn in de zomer. De voorn kan dan ook nie bij het voer komen.
                    Maar hier opt kanaal is da anders. Daar zitten bijna geen klein. Op mijn stek zat een school van 20 grote visse, doch een beet kwam er maar niet. Slim zijn ze dus in ieder geval wel.

Reageer

• Swingtip
                      Frequent aanwezig
                      • 18-02-2004
                      • 142

Ze zijn inderdaad niet groot geworden doordat ze dom zijn. Ze leren natuurlijk ook door ervaringen en groten vis natuurlijk ook meerdere keren gevangen.

Reageer

• warhead
                        Specimen Hunter
                        • 27-09-2003
                        • 1498
                        • haacht

Daar op de leuvense is (waar ik vis) volgens mij 95 % van de karpers nog nooit gevangen geweest.
                        Er zitten namelijk nooit karpervissers. Waarschijnlijk hebben die beesten dus een voorkeur voor natuurlijk aas.

Reageer

• Swingtip
                          Frequent aanwezig
                          • 18-02-2004
                          • 142

Daar kun je dan proberen met wormen of een flinke kluit maden. De oudewetse aardappel zou misshien ook nog wel een optie zijn hier.

Reageer

• stront aan den haak
                            Newbie
                            • 13-06-2004
                            • 35

Oorspronkelijk geplaatst door jos

karpers hebben een goed gezichtvermogen dus kort erop zitten helpt niet.
                            haha,das ni waar zenne ik vis op de slotgracht van een fort waarda de karpers bijna heel de zomer in de zon ligge.Op da fort staan wa vakantiehuisjes en die ouw wijve smijte altij brood int water gevolg=de karpers bijte na drijvend brood. ge smijt wa stukskes brood ne meter uit de kant en die karpers kome daar direct na toe.En het is ni da kik mij dan verdekt opstel of helemaal in camouflage style gekleed ben.Ik sta dan juist aan de rand vant water me opvallende kleding en ne meter van mij is de karper aant happe.Kdrop dan een tiental centimer voor ne karper zenne neus een korst(me mennen haak in verborge) en i.p.v daarvan te schrikke vliegt dieje daarop.En da brood moe ge ineens ni uigooie gewoon droppe.Kem het al meermaals meegemaakt da er 2 of 3 karpers aan mijn korst aant zuige ware.Dees geeft echt ne kick.Das ni t'zelfde da ge nen boilie aan uwe rig hangt en 50 meter uit de kant uitsmijt en wacht tot als uwe beetverklikker afga.Daar is het echt de karper opzoeke en pas uitgoeie as ge ze echt zie.Da geeft ne vele grotere kick as "normaal" karper visse.Natuurlijk zal da op waters waarda die ni door ouw toerte gevoeiert worre anders zijn.

Reageer

• Cameleon
                              Komt net kijken
                              • 15-10-2003
                              • 70

stront aan de haak heeft gelijk als je het zelf niet meemaakt , kan je er ook niet over meespreken he mensen !!!

karpers zijn niet echt attentief hoor. er waren een stuk of 6 -7 karpers vlak onder mijn voeten , en ik had ******** geen brood bij, maar wel forelpasta , hehe , geprobeerd, maar tevergeefs, ze negeerden mijn glinsterend aas . ik had ze zelfs proberen te haken zonder aas in hun lichaam, maar ze zwommen weg, dus lijnen en haken worden op ondiep water wel gezien .
                              http://geocities.com/cameleon_1303

MIJN SITE

Reageer

• Lex van den Ende
                                Met enige kennis...
                                • 23-01-2003
                                • 402
                                • Tilburg

Hallo :@ :? :@ :? :? .............Een vis proberen te haken zonder aas in zijn lichaam?? :@ :@

Sorry hoor maar waar ben je dan mee bezig??? :@ :@
                                Groeten,

Lex.

Reageer

Working...