karpervissen met de vaste stok

Collapse
X

• Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • kaledwaas

Nee Theo..komt doordat ze vaker met hun vaste stokkie in de hand in het water staan..de karper denkt dan dat het een worm is :hahaha: :hahaha: :hahaha: :hahaha: :hahaha: :hahaha:

[Gewijzigd door kaledwaas op donderdag 24 juli 2003 @ 08:56]

Reageer

• Theo van Berner

Denk bij de Belgen meer aan het formaat van een muggenlarve

Reageer

• Jeepee
        Komt net kijken
        • 18-07-2003
        • 74

Wel, wel, wel, wat zijn we weer leuk. Hopelijk hebben jullie dit zonder hulp allemaal gevonden.
        Viva Bomma ........................................

Reageer

• Frederik
          Specimen Hunter
          • 05-01-2005
          • 1734

Rob wij vissen met een hengel en niet met een boomstam. :redmoon: :redmoon: :redmoon: :redmoon: :redmoon: :redmoon: :redmoon: :redmoon: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl:

Reageer

• kaledwaas

Oorspronkelijk geplaatst door Frederik
            Rob wij vissen met een hengel en niet met een boomstam. :redmoon: :redmoon: :redmoon: :redmoon: :redmoon: :redmoon: :redmoon: :redmoon: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl:
            DIT is een REPLY voor Wie kan het beste liegen Fred...komt hiet niet tot zijn recht.

[Gewijzigd door kaledwaas op zaterdag 26 juli 2003 @ 17:44]

Reageer

• Frederik
              Specimen Hunter
              • 05-01-2005
              • 1734

Hier bij ons zijn er veel vijvers waar de karper redelijk goed vertegenwoordigd is en wij mogen enkel met de vaste stok vissen tijdens wedstrijden op die vijvers. Dit om je medevissers niet te storen of te benadelen door die karper over zijn plaats te laten zwemmen.

Reageer

• Ramon
                Newbie
                • 25-04-2003
                • 45

Ik zat gister lekker te vissen bij het vijvertje bij mij in de buurt.(Info: Traina zippa hengel met paars elastiek)Alles afpeilen, 1 made eraan en vissen met die handel.Ik had het voer er nog niet in of ik krijg beet.Ik sla aan en WHOOEEF weg.Na een spannende dril kom het boven.Een karper!Geen grote maar toch.46 centimeters.En toch, een karper vangen met de vaste stok is echt wel spannend!

groeten, Ramon
                ik zeg maar zo, ik zeg niks

Reageer

• Scoozy
                  Newbie
                  • 01-08-2003
                  • 30

Een karper met een werphengel vangen kan bijna iedereen je hebt je slip op je molen waar je kan met spelen maar een karpertje van om en bij de 10 Kilogram drillen met de vaste stok dat vind ik toch nog veel spannender.

Scoozy.
                  http://www.danasoft.com/vipersig.jpg

Reageer

• Hylkefisherman
                    Newbie
                    • 30-07-2003
                    • 40

daar ben ik het helemaal mee eens. Ik heb laatst nog met de vaste stok een 40cm spiegelkarpertje gevangen en reken maar dat die kracht had want de drill duurde 10 minuten op 25/00 lijn. Met een vaste stok voel je de vis en de kracht ook echt in je hand. En ik dacht dat belgen een "handlijntje" gebruikten.

GRTz Hylke
                    The Wagglers

Reageer

• roy(BEL)

als je daar geen voorstander van bent is het omdat je nog nooit een karper gevangen hebt met de vaste stok. dat is pas sport!!!!

Reageer

• Theo van Berner

Dit is allemaal zeer interressant.

Heylke
                        Je hebt het over 25/00 draad. Ga je dan specifiek op karper vissen met je vaste stok, of ga je gewoon vissen maar wil je goed voorbereid zijn op de mogelijke komst van een karper? 25/00 draad lijkt me onlogisch dik voor brasem, toch? Of heb je andere ervaringen?

Reageer

• kantvisser
                          Bart Van Peborgh
                          • 24-12-2002
                          • 837
                          • Koningskooikt

Wat is er nu eigelijk zo speciaal aan karper vangen met de vaste stok
                          Ik vis wedstrijden op vijvers waar het verplicht is om met de vaste stok te vissen, ik vis dan meestal op brasem maar op de meeste wedstrijdvijvers zit ook zeer veel karper en als men dan gericht op brasem vist trekken die wel eens je snoertje kapot, maar ik voorzie mij daar een beetje op en ik heb altijd een lijn klaarliggen met sterke draad om karper te vangen, maar gisteren was dat totaal niet nodig, ik viste op de brasem en ik kreeg veel beet tot het laatse uur van de wedstrijd toen kreeg ik opeens beet van karper, ik vong 8 karpers na elkaar gewoon met de vaste lijn waar ik de hele wedstrijd brasem mee heb gevangen, de 8 karpers wogen samen 21.000kg en mijn totaal gewicht van die wedstrijd was 49.500kg, met de eerste plaats als gevolg.
                          Deze manier van karpervissen is natuurlijk totaal niet te vergelijken met het gericht vissen op grote (record) karper, daarvoor moet je met ander matriaal afkomen.

[Gewijzigd door kantvisser op maandag 4 augustus 2003 @ 11:45]
                          Groeten van Kantvisser

Bart Van Peborgh
                          Voorzitter Visclub: Moedige Kampers Berlaar
                          Koning 2004

http://mokabe.be

Reageer

• Hylkefisherman
                            Newbie
                            • 30-07-2003
                            • 40

hey theo,

ik ben vorig jaar met nog 2 mensen aan het vissen geweest in dokkumernieuwzijl(friesland) ofzo op brasem. S'morgens vroeg rond 4 uur aan de kant te vissen eerst had me vriend een baarsje van 16 cm. Toen had m'n andere vriend een paling. Ik wisselde mijn aas van maden naar mais en na nog geen 5 minuten een opstekertje eenmaal in het schepnet was et een karper van 46 cm. En zo ging het door tot 10 uur intotaal hadden we 8 karers tussen de 40 en 60cm een paar baarsjes drie palingen en 15 voorntjes. En dat allemaal met 25/00. en haaksjes maat 8.
                            Zo zie je maar de dikte van he draad maakt niet zo heel erg veel uit. En de palingen waren heerlijk

GRTz Hylke
                            The Wagglers

Reageer

• kevin-g
                              Newbie
                              • 04-10-2003
                              • 31

Goed vasthouden dan die stok, een moment van onoplettendheid kan je je stok kosten.

Kevin.
                              Beweegt je top, let dan op!!

Reageer

• Janneman

Beste karpervissers,

Hebben jullie al goede ervaring met de rode vaste stok Gigaforce X van Arca?
                                Op deze hengel staat: Line up to 0,25 mm
                                Is het wel verstandig met deze stok op karper te vissen met 22/00 hoofdlijn en 18/00 onderlijn als ik ook zeelten en brasems als bijvangsten wil vangen? Welke haakmaat raden jullie daarbij aan? Maat 14 of juist maat 8?
                                4 maden/casters als aas?
                                Of mag het juist gerust dunner??? :?

Ik vraag me ook af hoe ik een karper moet afremmen bij zijn run zodra ik beet heb en aansla. Dan voel ik altijd eerst een logge weerstand alsof het een kapitaalbrasem zou moeten zijn. Maar dan: Poeffff.... elastiek wordt pijlsnel langer! Wat moet ik daarbij doen? Hengeltop onder water steken of hard trekken vertrouwende op elastiek?
                                De top steek ik altijd onder water als ik dun zit te vissen op witvis en per ongeluk een karper aan de haak krijg. Dan is er toch geen houden meer aan en de dobber knalt dan tegen de hengeltop na lijnbreuk en is de dobber total loss :@ :@
                                Maar als de top onder water is zie ik de dobber nog heelhuids terug....

Bvb dank.
                                Groetjes Janneman

Reageer

Working...