oppervlaktevissen met hondebrokken

Collapse
X

• Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • kantvisser
    Bart Van Peborgh
    • 24-12-2002
    • 837
    • Koningskooikt

Het is inderdaad belangerijk dat iedereen zich aan de voor het viswater bestaande regelementen houdt, als men op een plaats niet met drijvend aas mag vissen zal ik het ook niet doen (wie die regelementen maakt en waarom dat is een andere zaak) Als men met brood bovenop vist bestaat inderdaad altijd de kans dat een watervogel je broodkorst pakt maar die kans is ook bestaand als je gewoon op de grond vist, ik heb zo persoolijk een fuut gevangen toen ik aan het snoekbaarzen was met een aasvisje op de grond (5 meter diep) en ook al een eend en een waterkieken met de feeder (de eend dook naar onder net toen mijn aas het water raakte en ze had de maden mooi in haar snavel)
    Moet men dan ook een verbod stellen op het op grond vissen als er eenden of andere watervogels zitten.
    Groeten van Kantvisser

Bart Van Peborgh
    Voorzitter Visclub: Moedige Kampers Berlaar
    Koning 2004

http://mokabe.be

Reageer

• huh
      Newbie
      • 30-07-2003
      • 7

Hehe,

>>Feit is dat je hier met dierenlevens speelt->> Levert niet ieder gevangen vis een risico op?

>>Je geeft immers zelf toe dat je op deze manier meer vis kan vangen dan een andere karpervisser, en dit terwijl zij zich wel aan de regels houden!=>Kijk dat is nou de typische haat nijd waar ik al eerder over sprak... .

>> dan wil ik jullie echt niet tegenkomen aan de waterkant, daar ben ik zeer zeker van.=> Idem !!!(je blijkt een ras apart)

>> maar zal me toch grotendeels aan de regels proberen te houden.=> Grotendeels ???? Je houdt je aan de regels of niet hoor,...(anders ben je in overtreding...... .)

Okee, beste "recratievisser" ik denk dat je met je reactie veel wijze dingen hebt gezegt

Met alle Respect,

huh

-wees slim(mer) vang nog meer vis-
      huh...

Reageer

• RednajT

Oorspronkelijk geplaatst door Slafes
        Deze reacties laten eens te meer zien hoe een karpervisser denkt blijkbaar,...

Inderdaad, de kans is zeer groot dat je met oppervlaktevissen watervogels vangt, en het zou inderdaad volledig mogen verboden mogen worden. Deze dieren sterven door het inslikken van een haak, en ik heb er al meerdere zien vangen, en er dagen nadien al meerdere zien in het water dooddrijven ook!

Feit is dat je hier met dierenlevens speelt, en dat je iets doet wat verboden is, en dan sta je er paf van dat je medevissers er een reactie op geven! Je geeft immers zelf toe dat je op deze manier meer vis kan vangen dan een andere karpervisser, en dit terwijl zij zich wel aan de regels houden!

Als jullie aan het water zo reageren zoals jullie hier doen, meteen beginnen beledigen en woorden gebruiken als, " ja prutser" en "wees nog slimmer" dan wil ik jullie echt niet tegenkomen aan de waterkant, daar ben ik zeer zeker van.

Dit is niet de eerste keer dat ik opmerk dat een aantal jongere karpervissers enorm onverdraagzaam kunnen zijn. Blijkbaar een ras appart!

BTW: ik ben geen sportvisser, voor jullie daar weer over beginnen te roepen. Ik ben recratievisser, en durf ook wel eens op karper te vissen, maar zal me toch grotendeels aan de regels proberen te houden, en het respect opbrengen om zeker andere vissers niet tegen me op te zetten!

[Gewijzigd door Slafes op maandag 4 augustus 2003 @ 09:55]

jongere karpervisser??
        ik vis al meer als 25 jaar op karper en heb in die 25 jaar nog nooit een eend of fuit of welke watervogel dan ook aan mij haak gehad tijdens heet oppervlaktevissen en ik denk de meeste karpervissers ook niet, het probleem als er al een probleem is wordt hier weer flink opgeblazen zoals gewoonlijk...wat een lariekoek :upsidown:

Reageer

• Slafes
          Sportvisser
          • 31-01-2003
          • 844
          • Leuven

LOL, is wel dikke pech natuurlijk,... Mijn grootvader heeft ook zo eens een eendejong gevangen onder het water op een made, dat is dan ongelooflijk superdeluxe pech, maar met oppervlakte vissen is de kans om een ander dier dan vis te vangen exponentieel veel hoger.

Vraag het maar eens aan een burman van mij die vroeger zo de eenden op de Leuvense vaart ging vangen, zoveel vang je er niet op een avond als je niet op het oppervlakte vist.

Laatst weer op de vijver waar ik wel eens ga, geen eend te zien, begint te voederen, en gooit in, doet niet eens de moeite om eens een eend weg te jagen, en kwaaaaaaaaaak kwaaaaaaaaaaaaaak, daar haakte hij een eendje... De hele groep die er bij stond aan het gieren en aan het lachen... Dat eendejong lag wel de dag erna 20 meter verder dood in de kant.

Ik heb het hier enerzijds over respect tegen je medevissers, de regels, en de dieren die je er mogelijk mee vangt.

Ik zou eveneens kunnen zeggen, kantvisser, als er een fuut zit, of een aalscholver ofzo, dan maak je ook al kans dat die je visje gaat nemen,... Maar je hebt momenten dat zoiets gebeurd, en dat je het jezelf helemaal niet kan verwijten, zoals op een normale manier vissen, of als je inlegt dat je made wordt gegrepen door een zwaluw ofzo,... Maar als je op oppervlakte wil vissen, en er zitten watervogels, en de regels verbieden het, en je volhard dan in de boosheid, sorry dan,... Het ergste van al vind ik dat het dikwijls overkomt als pochen dat ze een eend gevangen hebben.
          http://www.wandelendetakken.be

Reageer

• Slafes
            Sportvisser
            • 31-01-2003
            • 844
            • Leuven

Tsja, jij misschien niet, ik heb al meer dan 1 eens zien vangen, en ze de dag erna dood zien liggen... Dat is dan overdrijven...

Huh, typische haat en nijd? Omdat jij meer vangt met brood, wat niet mag, of iemand die minder vangt, de regels respecteert, en dan een opmerking maakt naar u toe, en jij dat niet kan respecteren? Ik zie dit niet als haat en nijd.

En huh, uw wijze woorden waren heel verhelderend, het siert je dat je toegeeft dat je als karpervisser bij de rest van dat enge en geïsoleerde en vooral egoïstische leventje thuishoort, en voor mij is de discussie gesloten, en bas mag er meteen gerust een slot opzetten...

[Gewijzigd door Slafes op maandag 4 augustus 2003 @ 13:11]

Reageer

• huh
              Newbie
              • 30-07-2003
              • 7

Discussion Closed, zal ik maar zeggen....

Btw zitten met je online laptop aan de waterkant? Ik had nog niet gereageerd of er staan 2 nieuwe reacties

garoet,

huh

-uhhh,..vang vis....-
              huh...

Reageer

• RednajT

Tsja, jij misschien niet, ik heb al meer dan 1 eens zien vangen, en ze de dag erna dood zien liggen... Dat is dan overdrijven...

Huh, typische haat en nijd? Omdat jij meer vangt met brood, wat niet mag, of iemand die minder vangt, de regels respecteert, en dan een opmerking maakt naar u toe, en jij dat niet kan respecteren? Ik zie dit niet als haat en nijd.

En huh, uw wijze woorden waren heel verhelderend, het siert je dat je toegeeft dat je als karpervisser bij de rest van dat enge en geïsoleerde en vooral egoïstische leventje thuishoort, en voor mij is de discussie gesloten, en bas mag er meteen gerust een slot opzetten...

[Gewijzigd door Slafes op maandag 4 augustus 2003 @ 13:11]

ik snap jou commentaar tegen meneer HUH niet zo goed.....jij gaat hier nogal heel stigmatiserend tekeer tegen het karpervissers en karpervissen in het algemeen.....

Ik neem aan dat jij ook op karper vist? dan gelden al die uitspraken die jij over andere karpervissers doet ook voor jezelf...misschien projecteer jezelf maar op andere karpervissers..volgens mij vang jij gewoon te weinig karpers

Reageer

• Slafes
                  Sportvisser
                  • 31-01-2003
                  • 844
                  • Leuven

Och ja,...

Ik vis wat er op, en ik ben normaal vaste stokvisser, je wereld eens verruimen, en de andere onderdelen in het forum ook eens lezen misschien?

Ja, ik vis ook op karper als de kans zich voordoet, en dit met een polderwerphengel van 4,5 meter, relatief dunne draad (18/100) met hetzelfde aas als waarmee ik op BRASEM vis, ik beschouw karper als bijvangst. Op die manier vang je dikwijls meer karper dan wanneer je met brood of boillies zit te vissen. ALsook de kans om een eend te vangen is enorm klein.

Trouwens, met hondebrokken kan je ook op de grond vissen, en dit levert uitstekende vangsten op!

Reageer

• RednajT

Och ja,...

Ik vis wat er op, en ik ben normaal vaste stokvisser, je wereld eens verruimen, en de andere onderdelen in het forum ook eens lezen misschien?

Ja, ik vis ook op karper als de kans zich voordoet, en dit met een polderwerphengel van 4,5 meter, relatief dunne draad (18/100) met hetzelfde aas als waarmee ik op BRASEM vis, ik beschouw karper als bijvangst. Op die manier vang je dikwijls meer karper dan wanneer je met brood of boillies zit te vissen. ALsook de kans om een eend te vangen is enorm klein.

Trouwens, met hondebrokken kan je ook op de grond vissen, en dit levert uitstekende vangsten op!
                    ik zie onder je naam PRUTSER staan

Reageer

• pastoor
                      ...

• 02-02-2003
                      • 1118
                      • Drongelen

oeps

Reageer

• Slafes
                        Sportvisser
                        • 31-01-2003
                        • 844
                        • Leuven

Mag daar niet staan wat daar wil?

Bij lex staat daar ook zoiets onder zijn naam,... Misschien kan je daar ook zo eens op reageren?

Ik vind de reacties van enkelen bijzonder kinderachtig, en dan mogen er smileys achter staan of niet...

Reageer

• RednajT

lex is geen prutser zoals jij die heeft er volgens mij wel verstand van

Reageer

• Forummanager
                            Visserslatijn Nederland
                            • 30-12-2001
                            • 12135
                            • Albrandswaard

Het gaat off-topic boys...
                            Laten we het even bij het onderwerp houden.
                            Veel vissers willen met brokken vissen, maar weten niet echt hoe deze te bevestigen of hiermee te vissen. Wij krijgen daar vrij veel vragen over.
                            Wellicht kunnen ze van jullie nog e.e.a. leren.

Groet,
                            Bas
                            Visserslatijn Nederland
                            http://www.visserslatijn.nl
                            Sinds 1997...

Nationaal HengelSportForum
                            http://www.hengelsportforum.nl
                            Sinds 2001...

Reageer

• carpie
                              Newbie
                              • 03-07-2003
                              • 15

Slafes u bent roofvisser ?
                              een snoekje van 50cm kan geen kwaad zei de snoekvisser terwijl hij met bebloede handen zijn viskoffer terug sluit!!!!!
                              Slafes u bent wedstrijdvisser ?
                              Een seconde is een seconde zei de wedstrijdvisser
                              terwijl hij weer een voorn de lip afscheurdde
                              Waarmee ik eigenlijk bedoel in iedere discipline zijn er mensen die ervoor gaan en weten waar ze mee bezig zijn! En in iedere discipline zijn er klooiers die aan de oever maar wat staan aan te modderen !
                              Greetz to ya all!!!!!!!
                              Mukkie

Reageer

• Slafes
                                Sportvisser
                                • 31-01-2003
                                • 844
                                • Leuven

Geen roofvisser, geen wedstrijdvisser,...

Recreatievisser.

Ik probeer zo verantwoord mogelijk om te springen met vissen en andere levende dieren, meer niet.

Reageer

Working...