Dode Vis

Collapse
X

• Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • RednajT

Oorspronkelijk geplaatst door Frederik
    Wij vissen op snoekbaars met kleine visjes, en zo kan het zijn dat je een aanbeet krijgt van karper.
    dit zijn vast hongerige karpers......

Reageer

• Frederik
      Specimen Hunter
      • 05-01-2005
      • 1734

Doe ik ook pas in november, zou kunnen dat het om zich vet te vreten voor de winter, dat ie dan alles eet wat er te eten valt.

Reageer

• RednajT

Het verschijnsel komt bijna alleen voor op de zogenaamde hongerige wateren....

Hongerige wateren zijn wateren waar het voedselaanbod kleiner is dan de aanwezige vissen nodig hebben. Hierdoor onstaat er een zodanige voedselconcurentie in het water dat vissen genoodzaakt zijn om voedsel op te nemen wat ze normalitair niet zouden eten als er voldoende van het normale voedselaanbod wat ze normaal eten in het water aanwezig is. (meestal overbezette karperwatertjes en water dat verbrasemt is)

[Gewijzigd door RednajT op zaterdag 21 juni 2003 @ 11:24]

Reageer

• Frederik
          Specimen Hunter
          • 05-01-2005
          • 1734

Hier moet ik je tegenspreken Tjander, in diet geval klopt jou uitleg langs geen kanten. Er worden per week drie wedstrijden op gevist met voer en dan wordt de vis nog eens tweemaal per week bijgevoerd met karperkorrel, dus ik zou dit niet zomaar een hongerig water kunnen noemen als je ziet wat die vissen hier te vreten krijgen.

Reageer

• RednajT

Met hongerig water bedoel ik voornamelijk dat er een overbezetting van vis is.......wat er toe leidt dat de voedsel concurrentie erg groot is....

Stel maar es een visverbod op dit water op zodat de visser geen voer meer in dit water kan gooien .....ik denk dat er dan in het ecosysteem van van dit water een groot probleem zal ontstaan, omdat er feitelijk te weinig voedsel in het water zit om alle vissen te voeden...Het natuurlijk evenwicht op dit water is allang verstoord...

Het in grote mate voeren van bepaalde wateren leidt er toe dat de vispopulatie in korte tijd fors kan toenemen terwijl het normale ecosysteem in het water het feitelijk zonder hulp van buitenaf het niet aankan.....

Vissen in dit soort watertjes zullen nooit record formaten bereiken....

Reageer

Working...