Karpervirus

Collapse
X

• Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • RednajT

Oorspronkelijk geplaatst door pastoor
    Nou goed dan stoute Jos hier een flink pak billekoek verdikkeme.

Alleen nu weet ik nog niks.
    Het Koi Herpes Virus (KHV) is zeer besmettelijk, veroorzaakt lethargisch (sloom) gedrag, ongecontroleerde zwembewegingen, afsterven van kieuwen, ingevallen ogen, bloedingen, bleke plekken en schimmelvorming op de huid en een hoge sterfte (80 – 100 %).

Reageer

• pastoor
      ...

• 02-02-2003
      • 1118
      • Drongelen

OK bedankt Tjander nu heb ik een idee van hoe zo,n besmette vis er uit ziet. Jammer dat ik het toen niet wist, die karper had enkele van die zaken. Ook een flinke witachtige plek rond zijn mond.

Waar het mij om gaat is dat als die vissen daar op de Maas ook besmet zouden zijn??

Reageer

• RednajT

ja dan moet je daar melding van maken bij de OVB als je dat zeker weet .......

Reageer

• Kapitein
          Banned
          • 20-02-2003
          • 40

nog een geluk dat maar om vi(e)russen gaat en niet om alle russen, het zou nogal wat worden aan de waterkant.

Reageer

• rigman
            Newbie
            • 20-03-2003
            • 10

http://www.home.zonnet.nl/erhv-dewaal/

Op deze site is info te halen betreffende het virus.

Deze verenging heeft vorig jaar onderzoek laten doen naar het virus omdat ze zelf getroffen waren door het virus. Ik zelf ben nauw betrokken geweest bij deze zaken en heb ruim 100 dode karpers waaronder een aantal topexemplaren opgeruimd...

Mvg

Riggie

Ps

Het C-idc in Lelystad heeft in ieder geval geen virus gevonden zoals jullie het benoemen hier....

[Gewijzigd door rigman op donderdag 15 Mei 2003 @ 20:21]

Reageer

• Pieter Stam
              -
              • 11-10-2002
              • 2882
              • NL

In Dè Karperwereld (tijdschrift) van december vorig jaar is een uitgebreid verhaal te lezen over karperziektes.

Groeten,
              Pierre

Reageer

Working...