Welkom bij het Nationaal HengelSportForum. Als dit uw eerste bezoek is, klikt u dan op FAQ voor de spelregels van dit forum.
Om te deelnemen op het forum dient u zich te registreren.
Meldt u zich vandaag nog aan bij de leukste hengelsportsite van Nederland en België en ontmoet uw (nieuwe) visvrienden online!
We waarderen uw bezoek aan het NHSF. We zouden het echter nog meer waarderen indien u aan de discussies meedoet.
Dus kom op, reageer op een vraag of stel zelf een vraag in het forum!
Oorspronkelijk geplaatst door pastoor Nou goed dan stoute Jos hier een flink pak billekoek verdikkeme.
Alleen nu weet ik nog niks.
Het Koi Herpes Virus (KHV) is zeer besmettelijk, veroorzaakt lethargisch (sloom) gedrag, ongecontroleerde zwembewegingen, afsterven van kieuwen, ingevallen ogen, bloedingen, bleke plekken en schimmelvorming op de huid en een hoge sterfte (80 – 100 %).
OK bedankt Tjander nu heb ik een idee van hoe zo,n besmette vis er uit ziet. Jammer dat ik het toen niet wist, die karper had enkele van die zaken. Ook een flinke witachtige plek rond zijn mond.
Waar het mij om gaat is dat als die vissen daar op de Maas ook besmet zouden zijn??
Op deze site is info te halen betreffende het virus.
Deze verenging heeft vorig jaar onderzoek laten doen naar het virus omdat ze zelf getroffen waren door het virus. Ik zelf ben nauw betrokken geweest bij deze zaken en heb ruim 100 dode karpers waaronder een aantal topexemplaren opgeruimd...
Mvg
Riggie
Ps
Het C-idc in Lelystad heeft in ieder geval geen virus gevonden zoals jullie het benoemen hier....
[Gewijzigd door rigman op donderdag 15 Mei 2003 @ 20:21]
Reageer