Mijn karper seizoen 2024

Collapse
X

• Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • Elsenburg
    Frequent aanwezig

• 24-01-2016
    • 213
    • Duindorp Den Haag

Helaas lukt het vandaag weer niet om iets op het forum te schrijven omdat ik steeds foutmelding 406 krijg als ik het bericht wil plaatsen, maar ik probeer het nog een keer, poging No 4:

Hallo,

Afgelopen woensdag en donderdag heb ik een dag op de voerstek gevist van 5 uur in de ochtend tot 5 uur in de middag.

Met 20mm ice cream boilies van Efficient carp baits, van de Belgische karpervisser Ian Thiels, bekend van KWO en youtube etc.
    Deze boilies zijn anders dan andere boilies, of zoals Thiels het zelf zegt "aas dat niet aansluit in het meest voorkomende rijtje onder de boilies".

Helaas zitten er op de voerstek een koppeltje meerkoeten met 2 bijna volwassen jongen, die alles verpesten.
    Ze duiken alle 4 onophoudelijk boilies op. Op een dag eten ze met zijn viertjes gemakkelijk ruim 1 kilo boilies op.

Maar erger nog is dat ze ook de boilie aan mijn onderlijn pakken.
    Omdat ik met 148 gram lood vis, kunnen ze de boilie niet boven water krijgen, maar door constant aan de boilie te trekken, trekken ze deze door het boilie stoppertje heen, waardoor de afstand tussen de boilie en haakbocht te groot wordt, en het geheel niet meer goed inhaakt. Ook scheurt het blowback rubbertje door het geruk aan de boilie.

Hierdoor heb ik al drie karpers verspeeld, die al vroeg in de dril losschoten. Eén daarvan heb ik goed kunnen zien en was 30+ pond.

2 kleine karpers kon ik wel landen, maar deze waren ook niet goed gehaakt .

De vele aanbeten bewijzen mij wel dat het vele voorvoeren nut heeft gehad.

Toch ga ik een andere stek voerstek opbouwen, want zolang deze meerkoeten er zitten valt er niet goed te vissen.
    Ik had op KWO gelezen dat meerkoeten te verjagen zijn met een laserpen, dit heb ik geprobeerd maar de meerkoeten trekken zich totaal niets aan van de laser.

Groet,
    Marco​

Reageer

• Elsenburg
      Frequent aanwezig

• 24-01-2016
      • 213
      • Duindorp Den Haag

Helaas lukt het op geen enkele manier om foto's te plaatsen.
      Ik weet niet wat ik fout doe, ik krijg zowat bij alles wat ik doe deze melding: "Error while saving content: %1$s Error information: " 406 error "
      En dat maakt het gebruik van het forum een nogal frusterende aangelegenheid, ben er uren mee bezig zonder resultaat.

Groet,
      Marco

Reageer

• zeebaarsfreak
        Newbie
        • 04-08-2005
        • 2

Ik ben vooral te herkennen aan mijn uitrusting, glashengels en molens van 50 jaar oud. Voorlopig kom ik die kant niet op, heb hier op Voorne-Putten weer een prima privé stekken tot mijn beschikking gekregen. Het is fijn als je boeren tot je klantenkring mag rekenen. Ik ga nu ook nog even een paar uurtje naar het zoute water, kijken of er een zeebaarsje te vangen is.

willem

Reageer

• Elsenburg
          Frequent aanwezig

• 24-01-2016
          • 213
          • Duindorp Den Haag

Ik geef het op.

Ik ben vanavond ruim 4 uur lang bezig geweest om een foto geplaatst te krijgen.
          En ik krijg alleen maar foutmelding na foutmelding na foutmelding (Error 406)

Ik doe volgens mij echt alles goed.

BB code van mijn fotohost wordt niet geaccepteerd.
          Foto uploaden via URL lukt ook niet.
          En uploaden vanaf mijn schijf ook niet.

Wat blijft er dan nog over.

Het spijt me echt, maar het forum is voor mij zo'n frustrerende ervaring met de continue foutmeldingen dat ik ermee stop.

Marco

Reageer

• Bert Kamp
            Frequent aanwezig

• 08-09-2017
            • 164
            • Almelo

Ws staat toestaan van bbcode weer op nee

test:

hier ook 406
            na het krijgen van de melding blijft het forum 406 geven, pas na annuleren kon ik editen en saven
            Aangepast door Bert Kamp; 23-06-2024, 09:24.

Reageer

• Elsenburg
              Frequent aanwezig

• 24-01-2016
              • 213
              • Duindorp Den Haag

Rechts 10 kilo 20mm Monster Crap boilies van de Decathlon, rechts 5 kilo 20mm Ice Cream boilies van Ian Thiels

De Ice Cream boilies van Thiels ruiken heerlijk romig zoet en naar vanille.

Doordat de meerkoeten aan de boilie trekken, scheurt steeds het blow back rubbertje.
              Aangepast door Elsenburg; 24-06-2024, 16:10.

Reageer

• Elsenburg
                Frequent aanwezig

• 24-01-2016
                • 213
                • Duindorp Den Haag

Dit koppeltje meerkoeten met hun 2 jongen maken het vissen onmogelijk.

Vanaf 8 uur komt de scheepsvaart op gang, mijn 148 grams lood is eigenlijk nog niet zwaar genoeg.

Reageer

• Elsenburg
                  Frequent aanwezig

• 24-01-2016
                  • 213
                  • Duindorp Den Haag

Ik kocht dit lichtgewicht tentje van Behr, past gewoon in mijn vistas, weegt minder dan 1 kilo en kost maar € 19,-

De Nash onthaak cradle is ruim groot genoeg voor de 40 ponders die hier zwemmen.

Mijn eerste Zweth karpertje.
                  Aangepast door Elsenburg; 24-06-2024, 16:33.

Reageer

• Elsenburg
                    Frequent aanwezig

• 24-01-2016
                    • 213
                    • Duindorp Den Haag

Tot nu alleen kleinere Zweth karpertjes kunnen landen, 3 grotere schoten los omdat ze niet goed gehaakt waren.

Mijn setup; Nash scope 9ft 3lb hengel, klassieke Penn Slammer 560 (zee)molen, Fox Mini Macron beet melder, Fox Black Label swinger, Fox toplood, Solar P1 back rest, Ultimate RVS bank sticks.

Alles past net aan op mijn tijdelijke huur fiets, maar niet comfortabel om zo 12 kilometer terug naar huis te fietsen.

Reageer

• Elsenburg
                      Frequent aanwezig

• 24-01-2016
                      • 213
                      • Duindorp Den Haag

Oorspronkelijk geplaatst door zeebaarsfreak
                      Ik ben vooral te herkennen aan mijn uitrusting, glashengels en molens van 50 jaar oud. Voorlopig kom ik die kant niet op, heb hier op Voorne-Putten weer een prima privé stekken tot mijn beschikking gekregen. Het is fijn als je boeren tot je klantenkring mag rekenen. Ik ga nu ook nog even een paar uurtje naar het zoute water, kijken of er een zeebaarsje te vangen is.

willem
                      Hoi Willem,
                      Leuk dat je met klassiek materiaal vist !
                      Heb je ook een foto van je setje ?

Ik heb ook een seizoen met een klassiek setje gevist, met Daiwa 7700 molens van 1974, en originele monkey climbers uit de jaren 90.
                      De anti retour van de molens maakte zo'n hard tikkend geluid, dat ze mij vier stekken verderop nog hoorde binnendraaien.
                      Ik had 3 van deze molens en wilde ze opknappen en opnieuw spuiten, maar ik kreeg een goed bod erop en heb ze toen weer verkocht.
                      Maar ik heb nog wel de foto's ervan.

Groet,
                      Marco

Reageer

Working...