tips?

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • yannik
    De kasteelvissers Viane

    • 27-07-2006
    • 694
    • Geraardsbergen

    tips?

    hoi allemaal,

    ik ben yannik een jonge karper-visser uit belgie. ik heb nog niet veel ervaring maar ik vang-naar mijn mening- toch aardig wat vissen. hebben julie geen tips over vissen met een vaste stok: aas, draad, haaken,...
    zoja houw je zeker niet in om het me te vertellen

    mvg yannik.
    Wie vist, die vangt!
  • karperkoning
    Karpervisser!
    • 13-12-2005
    • 878
    • AELSE

    #2
    yannikhoi allemaal,

    ik ben yannik een jonge karper-visser uit belgie. ik heb nog niet veel ervaring maar ik vang-naar mijn mening- toch aardig wat vissen. hebben julie geen tips over vissen met een vaste stok: aas, draad, haaken,...
    zoja houw je zeker niet in om het me te vertellen

    mvg yannik.
    ten eerste welkom op het forum
    verder is het per water verschillend wat voor montage je gebruikt.
    ik had laatst een wedstrijd op een belgische karpervijver en daar moet je tog wel secuur vissen.dobber van 0,8 tot 1 gram 20:00 boven en korte onderlijnen van 16 honderste met haakmaat 8.
    op de haak een maiskorrel en 20 cm op de bodem vissen.
    afgelood met een stylettoloodje en een knijploodje 20 cm boven de haak.
    knijppeilood op het onderste loodje en zo uitpeilen dat de dobber net onder water staat.mais eraan en vissen maar.
    iets wat in mijn ogen goed werkt is voer op de haak,werkt precies hetzelfde alleen zet ik dat onder het onderste loodje een zwaarder loodje dat dus op de bodem ligt.als de karper het voer pakt gaat de dobber direct onder en heb je mindere lossers.
    je slaat wel s mis ma goed dat hoort erbij
    ik zouw gewoon eens proberen met mais.hier is altijd wel wat mee te vangen.met voer vissen is al wat moeilijker omdat je altijd op dezelfde plaats moet vissen.
    haha nou nu weet je ook weer wat
    als je nog wat speciaals over voer wil weten stuur je maar even een pm.

    ralph
    http://www.carpteamelsloo.tk

    http://www.hsv-juliana.tk

    Helemaal Karpervisser !!!
    Karp Fishing 4 live!

    De groeten
    Ralph

    Reageer

    • DarthCake
      Visser? Neh => Gamer :p
      • 29-03-2006
      • 129
      • Korbeek-Lo (Leuven)

      #3
      Ik heb ook nog niet zo veel ervaring, maar op mijn clubvijver zit er heel wat karper en vis ik dus af en toe op karper .

      Ik gebruik dan 20/00 hoofdlijn, 16/00 onderlijn met haakje 12. Ik gebruik maïs als aas en voer. Ook maden werken hier uitstekend.

      Moest je nog geen elastiek hebben kan je dat ook steken, het voordeel is dat je wat lichter kunt vissen en toch nog de wat zwaardere karpers kunt boven halen.

      Ik gebruik als dobber soms een pen en soms een dobber van 0,70gr. Dit afhankelijk van de hengel dat ik gebruik.

      De uitlood/pijl techniek hierboven beschreven door karperkoning werkt ook uitstekend.
      Oorspronkelijk geplaatst door George W. Bush
      "I know the human being and fish can coexist peacefully."

      Reageer

      • yannik
        De kasteelvissers Viane

        • 27-07-2006
        • 694
        • Geraardsbergen

        #4
        bedankt voor de tips é zal ze zeker is uitproberen:d. maar het zijn er nog NI VEEL é.
        Wie vist, die vangt!

        Reageer

        Working...