een nieuwe vijver

Collapse
X

• Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • yannik
    De kasteelvissers Viane

• 27-07-2006
    • 694
    • Geraardsbergen

een nieuwe vijver

hoi,

ik ken een vijver waar er nooit op gevist word naar het schijnd zit er mooie karper maar telkens je er vist van je 'blikjes' en hoogstens een kleine brasem. weet iemand hoe ik er een mooie karper zou kunnen boven halen als bewijs dat er écht wel karper zit? op de vijver is er een eiland, en ook een drijvende bos waterplanten zou ik me daar moeten zetten mss??
    alvast bedankt.
    ps: het is geen grote vijver.

mvg yannik.
    Wie vist, die vangt!
  • Douwe
    NHSF lid van verdienste
    • 01-07-2006
    • 3136
    • Leeuwarden

Nooit gevist en er zit karper, niet te moeilijk doen, je koopt een tiental blikjes zoete maïs en gaat per keer 2 blikjes maïs heel verspreid voeren doe dat 4 dagen lang.
    Ga er dan vissen en voer bij aanbeten ook van brasem regelmatig iets bij.
    Als er karper zit komt die er wel uit, anders herhaal je het een paar keer komt er na drie keer voeren en een keer vissen - ik bedoel dan 3 weken achtereen 4 dagen voeren en een keer vissen- niets uit mag je aannemen dat je het ergens anders moet proberen.
    Zelf zou ik voor een andere voerstrategie kiezen kleine plas over de hele plas beetjes voeren zodat je overal kunt gaan vissen.
    Heb je na een uurtje niets ga je gewoon ergens anders naartoe.
    Ik zou kiezen voor een penhengel eerder zag ik dat je info vroeg over een vaste hengel dat is ook een optie toch is een penhengel meer aan te raden.
    Vissen is een hobby geen religie!

Reageer

• karperkoning
      Karpervisser!
      • 13-12-2005
      • 878
      • AELSE

hoef ik niks meer aan toe te voegen
      gwoon mais voeren en dan proberen.
      ik zouw eens proberen te peilen en de aparte stekjes, denk aan dieper stuk of zelfs een geul... daar is wel wat te vangen.
      gwoon op die plaatsen voeren ik zouw wel 4 voerstekjes maken want op een klein water kan een karper je voerplek zodanig beroeren dat er het eerste uur niks meer te vangen is..
      en anders ga je gewoon eens pennen.
      of met warmer weer kijken of er karpers boven liggen,en deze met broodkorst proberen te vangen...

Ralph
      http://www.carpteamelsloo.tk

http://www.hsv-juliana.tk

Helemaal Karpervisser !!!
      Karp Fishing 4 live!

De groeten
      Ralph

Reageer

Working...