waarom vang ik niets ????

Collapse
X

• Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • janvb
    Komt net kijken

• 14-08-2006
    • 91
    • bergeijk

waarom vang ik niets ????

hallo ben nu al een aantal keer weest te vissen op karper maar nog geen een gevangen .
    terwijl anderen dit wel doen .
    wat doe ik verkeerdt .
    groetjes jan
  • Pieter Stam
    -
    • 11-10-2002
    • 2882
    • NL

Kun je je vraag even toelichten want deze vraag is veel te algemeen. Hoe en waarmee vis je? Op wat voor water? Wat is het bestand aan karpers? Enz... enz... enz...

MVG,
    Pieter

Reageer

• janvb
      Komt net kijken

• 14-08-2006
      • 91
      • bergeijk

het water is gewoon een hengel vijver van een visclub drie verschillende .
      maar de gene waar ik het meest op vis zitten toch wel zo'n 40 karpers zeggen ze .
      ik heb het geprobeert met banane boilies ,tutti frutti, aardbei,mais en kikkererwten en geen ene keer beet .
      zit wel te vissen met karper hengels en zo ook het lood geen vast maar schuiflood.
      en ook de rigs die ik gebruik orgineel nagemaakt wel de gewone rigs niets speciaals .
      dus helemaal snappe doe ik het nie zeker nie als je ziet wat andere er uit halen .
      vandaar mijn vraag wat doe ik verkeerdt.
      de groenten jan

Reageer

• DarthCake
        Visser? Neh => Gamer :p
        • 29-03-2006
        • 129
        • Korbeek-Lo (Leuven)

Heb je gevoerd? En met wat?

Dressuur zal het al niet zijn, je hebt erg gevarieerd gevist ...
        Gewone rig, schuiflood en karperhengel, daar gaat het ook niet aan liggen.
        Welke haak? (dan nog zullen ze wel je aas eens beproeven, daarvoor heb je nog geen run)
        Oorspronkelijk geplaatst door George W. Bush
        "I know the human being and fish can coexist peacefully."

Reageer

• Ramon Ansing
          tsjah?
          • 27-06-2006
          • 760
          • Tolbert

ga eens wat bij ander vissers vragen misschie willen ze je verder helpen

Reageer

• antoinette
            Specimen Hunter
            • 13-11-2005
            • 1926
            • oudenhoorn

bij ons in de grachten (een typisch karperwater) zijn er boel hotspots om ze aan de schubben te komen, maar even zoveel plekken waar je geen drol vangt, dit is dan wel een dressuurwater, dus wil je karper vangen, zal je de hotspots moeten weten.

Reageer

• janvb
              Komt net kijken

• 14-08-2006
              • 91
              • bergeijk

hoi bedankt voor de antwoorden .
              ga het vanavond weer eens proberen maar dan probeer ik op een plek te gaan zitten waar ze meestal gevangen worden en dan zien we wel .
              vissen kun je toch nie voospellen .

Reageer

• janvb
                Komt net kijken

• 14-08-2006
                • 91
                • bergeijk

weer niks en zat nog wel op zo'n plekje .
                maar het zal der wel bij horen volgende keer maar weer proberen .
                voerstek maken heeft op deze vijver heeft geen zin ben ik na wat navragen ook wel achter wordt te veel zo gevoert .
                volgende keer beter.

Reageer

• Douwe
                  NHSF lid van verdienste
                  • 01-07-2006
                  • 3136
                  • Leeuwarden

Ik kan je niet laten vangen van afstand, toch wil ik je iets meegeven.
                  Je leest hier iets over hotspots, daar worden op kleinere wateren de plaatsen mee bedoeld waar de vis meestal gevangen wordt.
                  Nu wil het toeval dat je daar juist NIET moet gaan vissen, probeer de plaatsen te vinden waar niemand wil zitten.
                  De karper heeft niet meer verstand dan in een uitgedroogde erwt zit maar totaal gek is hij natuurlijk niet.
                  Het wezen is al duizenden jaren in staat om zich in stand te houden, dus ontwijken zal hij zeer zeker gaan doen.
                  Of voeren wel of geen zin heeft hangt ook van de kwaliteit van de visser af.
                  Dressuur is ook zoiets, ik zal je direct nog iets meegeven, dressuur bestaat niet bij de karper wel bij de karpervisser!!!!
                  Negatieve conditionering wel, maar dat is een totaal andere grootheid om rekening mee te houden.
                  Ga eens vissen met de pen en met zachte aassoorten.
                  Ga eens freelinend vissen en dan met heel weinig of nog liever helemaal geen lood.
                  Ga heel kort op de kanten vissen.
                  MAW in de afwijking van de anderen zit het succes.
                  In onderlijnen of haken zul je het niet vinden.
                  Ik ken het water niet dus inhoudelijk kan ik je niet helpen, je na laten denken kan ik wel.
                  Neem geen adviezen aan van mensen die het karpervissen alleen uit de boekjes kennen.
                  Je zult ervaren dat heel veel goed bedoelde adviezen niet uit eigen ervaringen komen.
                  Vissen is een hobby geen religie!

Reageer

• janvb
                    Komt net kijken

• 14-08-2006
                    • 91
                    • bergeijk

hoi douwe bedankt voor het antwoordt .
                    opzich als ik alles zo lees doe ik nie echt veel verkeerdt.
                    dus we gaan gewoon lekker door met vissen en ik vang vanzelf wel een keer wat .
                    we blijven proberen .

Reageer

• Ramon Ansing
                      tsjah?
                      • 27-06-2006
                      • 760
                      • Tolbert

zoals douwe zecht ga vissen op de plaatsen die anderen mijden zoals een bosje woor je net met 1 hengel kan vissen en heeel krap zit dat soort dingen
                      suc6

Reageer

• Henso
                        Met enige kennis...
                        • 14-12-2002
                        • 499
                        • Hoogezand

Moi,

Afgelopen week zat ik op een plek waar al menig karper is gevangen, ze aasden ook dit keer weer dat het een lieve lust was, MAAR ze hadden geen trek in mijn boeillies.
                        Ik had ze heel de dag zo'n beetje gespot, dus het kon niet misgaan volgens mij, maar ja dat is het mooie aan karpervissen het is totaal onvoorspelbaar.
                        2 weken geleden dacht ik dat het niks zou worden ving ik toch nog een leuke vis van plm. 15 pnd.

Groetjes Henk

KANJER KAMPIOEN 2013
                        2015 Jaar van de doorbraak. 2016 Kleine terugval 2018 weer op de weg terug 😁 2019 is een topjaar🙌

Reageer

• warhead
                          Specimen Hunter
                          • 27-09-2003
                          • 1498
                          • haacht

Oorspronkelijk geplaatst door Douwe
                          Dressuur is ook zoiets, ik zal je direct nog iets meegeven, dressuur bestaat niet bij de karper wel bij de karpervisser!!!!
                          Negatieve conditionering wel, maar dat is een totaal andere grootheid om rekening mee te houden.
                          Conditionering bestaat ook ni echt aangezien het substantief van conditioneren conditie is. Op zich is er taalkundig niks mis met de betekenisverruiming van dressuur tenzij u lijdt aan het principe van Humboldt en dan stel ik voor dat u een neologisme verzint
                          ( herexames, ni op lette, binnen 2 weken algemene taalwetenschappen )
                          om mijn visclub te promoten sla ik alles naar de kloten,
                          trop commerciale, desolé|studio Baptiste rulez

Reageer

• tester
                            Maas en Waal visser
                            • 06-03-2004
                            • 2596
                            • Son

Oorspronkelijk geplaatst door warhead
                            Conditionering bestaat ook ni echt aangezien het substantief van conditioneren conditie is. Op zich is er taalkundig niks mis met de betekenisverruiming van dressuur tenzij u lijdt aan het principe van Humboldt en dan stel ik voor dat u een neologisme verzint
                            ( herexames, ni op lette, binnen 2 weken algemene taalwetenschappen )
                            gelukkig eidelijk is iemand die op nivo met Douwe kan praten
                            gr Gerard

Reageer

• Douwe
                              NHSF lid van verdienste
                              • 01-07-2006
                              • 3136
                              • Leeuwarden

Bij het vissen is de conditie om iets te conditioneren altijd aanwezig.
                              De visser, de vis, het aas, materialen,enz.

Taalkundig is er ook onderscheid te maken.

dres·suur (de ~ (v.), -suren)
                              1 het africhten

con·di·ti·o·ne·ren (ov.ww.)
                              1 [psych.] (een persoon of een dier) aanleren zeker gedrag te vertonen als reactie op externe prikkels

Van dressuur is geen sprake, hij/zij reageert op externe prikkels niet op bewust africhten.

Van een neogolisme is hier totaal geen sprake de woorden en de betekenis komen al heel lang in de woordenboeken voor.
                              Vissen is een hobby geen religie!

Reageer

Working...