Nacht meer beet?

Collapse
X

• Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • CyprinusCarpio
    Newbie

• 10-09-2006
    • 4

Nacht meer beet?

Wordt er door jullie ook meer s'nachts gevangen als overdag??
    Of ligt dit aan het soort water waaraan je vist?
    Hier op de lokale vijver heb ik dagen lang overdag gevist en steeds niets gevangen, terwijl ik er na zons ondergang minimaal 6 op een nacht vang!?
    Ik vraag me af waar dit mee te maken heeft? het weer? het water waaraan je vist? of aast karper nu gewoon meer snacht's ??

Grtz Brian.
  • Pieter Stam
    -
    • 11-10-2002
    • 2882
    • NL

Vaak azen karpers rond de schemering of in het donker beter dan overdag. Waarom? geen idee. Het is sowieso rustiger rond dat tijdstip, maar het is denk ik voornamelijk dezelfde reden als waarom wij overdag actief zijn normaalgesproken... Daar voelen we ons het lekkerst bij.

Reageer

• Douwe
      NHSF lid van verdienste
      • 01-07-2006
      • 3136
      • Leeuwarden

Sommige dingen zitten in de genen van een dier, een karper is een typische kant- en schemerazer.
      In de nacht, houdt het maar eens echt bij dan zul je zien dat er in de diepe nacht stille periodes zijn.

Ongetwijfeld komen er reacties van de overdagvissers, toch is de schemertijd naar het donker en de tijd naar het licht toe veel beter.
      Vissen is een hobby geen religie!

Reageer

• CyprinusCarpio
        Newbie

• 10-09-2006
        • 4

Nu heb ik het wel maar over 1 vijver waar ik het bij gehouden heb, maar de tijdstippen van de vangst zijn erg verdeeld door de nacht. En bij schemering naar licht en donker altijd wel een beet! En zo vang ik overdag niks... op een week tijd over dag vissen 1 karper om 09.00 uur en 1 om 11.30. Daarna niks meer tot de schemering....

Op de vijver waar ik kom kun je het beste s'nachts vissen is mijn ervaring... (gezien over de afgelopen 3 maanden) Misschien dat het nog veranderen gaat??

Of is de vis ''bang'' dat overdag eten vaak resulteerd in een gevecht met een visser??Omdat de meeste karper vissers hier toch meestal overdag zitten?? Een soort dressuur??

Reageer

• Douwe
          NHSF lid van verdienste
          • 01-07-2006
          • 3136
          • Leeuwarden

Zie voor mijn antwoord de eerste zin in mijn reactie hiervoor nog eens na!!
          Vijvers zijn gevoeliger, dat is waar.
          Overdag niets vangen ligt over het algemeen genomen meer aan de visser dan aan de vis.
          Dat telt ook voor "dressuur" dat zit ook meer tussen de oren van de visser dan in de "angst" van de vis.

Reageer

• CyprinusCarpio
            Newbie

• 10-09-2006
            • 4

Owja...niet erbij gezet, ik gebruik precies dezelfde uitrusting / stek / aas / rig... alles. Exact hetzelfde overdag als s'nachts!

Reageer

• Douwe
              NHSF lid van verdienste
              • 01-07-2006
              • 3136
              • Leeuwarden

Daar geef je zelf het antwoord al, dat uitroepteken bevestigd dat je niet echt flexibel omgaat met een situatie.
              Wat ik bedoel te zeggen dat jij je eigen "dressuur" tussen de oren moet oplossen.

Verder kan ik je niet echt helpen ik ken het water niet, toch is ook hier anders dan anderen de sleutel.

Reageer

• Dylan
                Smits =D
                • 17-04-2006
                • 90
                • Sliedrecht

Naar mijn idee is de karper ook een schemering/ nacht azer. Dat hoeft uiteraard niet gelijk te betekenen dat je ze altijd 's nachts vangt. De ene nacht geen stootie en de andere nacht 5 runs.
                Vissen ,vissen, vissen en nog eens vissen

P.R. Karper: 24 pond
                P.R. Zeelt: 51 cm.

Reageer

Working...