waarom geen beet...

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • karperkoning
    Karpervisser!
    • 13-12-2005
    • 878
    • AELSE

    waarom geen beet...

    Ik ben vandaag weer s gaan karperen aan een mooi water net buiten het dorp.4 a 5 hectare groot en er zit redelijk veel karper op.
    Alleen ze worden niet gevangen...
    graskarper en brasem meer komt er niet uit.
    Hoe kan dat?ze kunnen tog niet allemaal zo slim zijn geworden.
    Een reden wat er veel gesegt word is dat er teveel gevoerd word..
    maar je mag maa 500 gram per dag bij je hebben dus ik snap het niet meer....enig idee?

    Ralph
    http://www.carpteamelsloo.tk

    http://www.hsv-juliana.tk

    Helemaal Karpervisser !!!
    Karp Fishing 4 live!

    De groeten
    Ralph
  • vislood
    Sportvisser
    • 18-03-2003
    • 717
    • Grubbenvorst

    #2
    karpervissen

    Bij ons op de vijver mocht men met wedstrijden ook niet meer dan 500 gr. voer hebben, tot men er achter kwam dat de brasems gewoon aan het verhongeren waren. Eerst kwam de karper en wat er dan overbleef was voor de brasem, niet veel meer dus. je zou eens een ander soort aas kunnen proberen. Ik heb trouwens vandaag op de Maas gevist met de feeder was ook knudde de hele trukkendoos doorgezocht. Oorzaken de wind kwam uit de verkeerde hoek het water was te helder en het was te
    zonnig.
    Groetjes Ruud

    Reageer

    • sando612
      Frequent aanwezig
      • 08-11-2005
      • 121
      • limburg

      #3
      dressuur tot en met,ken da probleem bij ons op de vijver

      gewoon je hele visserij over een andere boeg gooien

      smijt ten eerste die bollies er maar uit,bij ons kan die karper nog geen bollie meer zien

      back to the old days,aassoorten genoeg voor de karper dus experimenteer maar eens

      ik vis bevoorbeeld met enorm veel kempzaad op de karper,kikkererwten aan de haak,zelfs met rijpe kersen heb ik er al mooie gevangen

      Reageer

      • karperkoning
        Karpervisser!
        • 13-12-2005
        • 878
        • AELSE

        #4
        Ik geloof niet dat het aan het aas ligt,maar de hoeveelheid wat erin gaat.
        er zitten per dag toch wel 4 of 5 karpervissers die egt wel meer voeren dan 500 gram.hele voerscheppen gaan te water.
        ik denk dat de karper niet eens hoeft te azen.
        Er ligt gewoon overal voer.Het word allemaal opgevreten en die karpers zijn heus wel slim genoeg om het aas te laten liggen.
        ik ben blij met de winter,even geen 4 5 karpervissers en geen voer.
        Van de winter ga ik het ook zeker proberen!!

        Ralph
        http://www.carpteamelsloo.tk

        http://www.hsv-juliana.tk

        Helemaal Karpervisser !!!
        Karp Fishing 4 live!

        De groeten
        Ralph

        Reageer

        • Douwe
          NHSF lid van verdienste
          • 01-07-2006
          • 3136
          • Leeuwarden

          #5
          Ralph, simpele vraag en het antwoord is ook simpel.
          Wordt er nog karper gevangen op dat water?
          Zo ja mag je nog eens vertellen dat de karper zo slim is dat hij alleen het voer opvreet.

          Nog een simpeler vraag; is een karper in de winter dommer?????
          Vissen is een hobby geen religie!

          Reageer

          • karperkoning
            Karpervisser!
            • 13-12-2005
            • 878
            • AELSE

            #6
            Ja er word wel karper gevangen...maar alleen graskarper...
            Ik heb het gevoel als er weer een zit die flink voert hij zijn kansen alleen verkleint..De vissen zijn zo slim en ontwijken de voerplaatsen.
            Ik heb alleen karper kunnen vangen met een singel hookbait.
            Maar de laatste maand niks meer...
            En in de winter zijn ze natuurlijk niet dommer...
            maar in de winter vist er bijna niemand,dus ook geen voer...
            Dus de karper moet toch gaan zoeken voor voedsel,nu hoefde ze dit niet omdat er gwoonweg overal voer ligt...
            tenminste zo denk ik erover

            Ralph
            Aangepast door karperkoning; 16-10-2006, 08:41.
            http://www.carpteamelsloo.tk

            http://www.hsv-juliana.tk

            Helemaal Karpervisser !!!
            Karp Fishing 4 live!

            De groeten
            Ralph

            Reageer

            • Douwe
              NHSF lid van verdienste
              • 01-07-2006
              • 3136
              • Leeuwarden

              #7
              Ralph op klein water waar veel gevist en gevoert wordt kun je feitelijk niet spreken van een single hookbait.
              Er is altijd voedsel?? in de buurt het enige wat je dan doet is profiteren van het voeren van een ander.
              Dat is iets anders dan stekpezen mocht je dat zo opvatten, het is inspelen op een situatie.

              Een karper is niet slim, de visser is in een dergelijke situatie NIET slim te noemen.
              Ik ken het water niet dus ik heb ook geen mening over de mogelijkheden.

              Over de winter; jij denkt in de winter te kunnen scoren omdat er dan niet gevist en gevoert wordt.
              Aardige gedachte, toch klopt die gedachte niet, in de winter aast de vis niet of heel zelden de spijsverte-ring ligt vrijwel stil omdat het een koudbloedig dier is.
              De vis zoekt dus niet actief om voedsel, de enige mogelijkheid om te vangen is kennis van het water en waar de vis zich in de winter bevindt.

              Dressuur bestaat alleen tussen de oren van de visser, het is een gemakkelijk excuus om verder niet over de mogelijkheden na te hoeven denken.
              Negatieve conditionering bestaat overigens wel maar die kun je ombuigen tot een positieve.

              Op overbezette hongerputjes zou een zichzelf respecterende visser niet moeten gaan vissen.
              Maar ik ben mij heel goed bewust van de jongeren die vaak geen andere mogelijkheid hebben dan daar te gaan vissen.
              Ik denk dan ook dat wij niet te moeilijk moeten gaan doen, maar ben je in de mogelijkheid om die putjes te mijden zou je het moeten doen.

              Verlies je de jeugd verlies je de strijd om nog heel lang te mogen vissen.

              Succes in de winter dat wil ik je nog wel meegeven daar leer je meer van dan in de rest van het jaar.
              Vissen is een hobby geen religie!

              Reageer

              • karperkoning
                Karpervisser!
                • 13-12-2005
                • 878
                • AELSE

                #8
                Op overbezette hongerputjes zou een zichzelf respecterende visser niet moeten gaan vissen.
                Maar ik ben mij heel goed bewust van de jongeren die vaak geen andere mogelijkheid hebben dan daar te gaan vissen.
                Ik heb niet eens de kans om op zoon putjes te gaan vissen.
                Ik ben aangewezen op mijn fiets en kar en kan niet zomaar nieuw water vinden.Ik wil wel begin volgend seizoen op de maas gan vissen.
                En van de winter toch maar witvissen in de havens

                Ralph
                http://www.carpteamelsloo.tk

                http://www.hsv-juliana.tk

                Helemaal Karpervisser !!!
                Karp Fishing 4 live!

                De groeten
                Ralph

                Reageer

                • Benny123
                  Newbie

                  • 23-12-2006
                  • 7
                  • Gent

                  #9
                  Beste karperkoning,

                  Tja weet ook niet direct hoe dat komt hé.'k weet 1 ding;in de winter aast de karper alleen op nauwgezette perioden.Als je de mogelijkheid hebt om er 's nachts te vissen zou ik het niet laten.Ik heb goede resultaten gehad in de winter op een water waar je overdag je tijd zat te verdoen.Azen doen ze toch hoor,zoek uit waar en vooral wanneer!Zet eens een 3-daagse voercampagne op(3x 100 boilies)en steek eens een nachtje door.
                  Veel geluk!
                  Gegroet,

                  Benny123.

                  Reageer

                  • maikel10909
                    Newbie

                    • 09-07-2009
                    • 5
                    • zuidland

                    #10
                    help,
                    thuis achter mijn huis loopt een brede sloot, de overkant is net geen 50 meter, en het is er nog geen 1,5 meter diep met veen grond, en een paar bruggetjes heel veel mensen vissen daar op snoek, en voorn en brasem enz, maar je ziet ook karper zwemmen dus ik ben gaan vissen maar ik heb nog geen een run gehad, ik heb mais, maden, grote en kleine boillies, pop-ups brood en tijgernoten gebruikt, maar nog geen piepje, ze gaan gewoon langs me aas en langs me draad. of ik nou met de match, pen, feeder of afstandhengel vis, ik krijg maar geen beet alleen brasem en voorn(zelfs met 30 mm boillies heb ik kopvoorn en brasem gevangen, wat kan ik nog meer doen.

                    Reageer

                    • Nemisoz
                      Barbelfreak

                      • 18-07-2009
                      • 5
                      • Vorden

                      #11
                      minstens 3 dagen een potje mais/tijgernoten whatever voeren op hetzelfde tijdstip, dan lekker gaan vissen
                      PR: 77cm.

                      Reageer

                      Working...